تجهیزات دوربین مداربسته

 تجهیزات دوربین مداربسته

تجهیزات دوربین مداربسته

دوربین های مداربسته، مانند هر کالای دیگری، نیاز به تجهیزات دارد. تجهیزات دوربین های مداربسته، باید متناسب با نوع دوربین و مشخصات آن باشد. در ادامه‌ این مطلب به بررسی تجهیزات دوربین های مداربسته می‌پردازیم.

 

کابل دوربین های مداربسته

عمدتا، دوربین ها دارای دو کابل هستند، که یکی از آن ها برای انتقال سیگنال ها، و دیگری تامین تغذیه دوربین است.
هر دوربین آنالوگ، با توجه به رزولوشن یا تکنولوژی که دارد، تنها می تواند در یک متراژ کابل خاصی به صورت مناسب تصویر ارائه دهد، بنابراین متراژ کابل از دیگر نکات مهم نصب محسوب می شود. موضوع حائز اهمیت در انتخاب کابل کواکسیال است.

 

دستگاه ذخیره سازی

دستگاه‌ ذخیره سازی، به انواع اصلی ترین تجهیزات دوربین های مداربسته محسوب‌ می‌شود. دستگاه های ذخیره ساز،وظیفه دارند؛ تا تصاویر را ثبت کنند و آن ها را داخل هارد دیسک ذخیره کنند.

 

هارد دیسک

هارد، قطعه ای است که می توانند تصاویر زیادی را با توجه به ظرفیت خود نگهداری کنند، و یکی از تجهیزات حساس دوربین مداربسته است. در صورت کوچک ترین آسیب، تمام تصاویر از پیش ذخیره شده از بین خواهد رفت.

 

آداپتور


آداپتور، یکی دیگر از تجهیزات دوربین مداربسته است که وظیفه آن تامین تغذیه دوربین، یا دستگاه های ذخیره ساز است.رعایت استاندارد لازم در هنگام آداپتور، امری واجب است؛ و معمولا توصیه می شود برای هر یک از دوربین ها یا دستگاه ذخیره ساز یک آداپتور جداگانه در نظر گرفته شود،و فاصله دوربین تا آداپتور استاندارد باشد.

 

سوئیچ

سوئیچ، یکی از تجهیزات دوربین مداربسته است، که وظیفه انتقال دیتا، بین دستگاه های مختلف از طریق شبکه را انجام می دهد.

 

دستگاهDVR دوربین های مداربسته

 

دستگاهDVR دوربین های مداربسته

دستگاه DVR ، بخشی از تجهیزات مداربسته آنالوگ به شمار می رود؛ که وظیفه ضبط و پخش دوربین ها را بر عهده دارد. در واقع این دستگاه نقش سرور سیستم مداربسته آنالوگ را ایفا می کند.در ابتدا دستگاه های DVR تنها وظیفه ضبط تصاویر را بر عهده داشتند، اما امروزه به صورت همزمان تمام وظایف زیر را انجام میدهند که آنها شامل موارد زیر میباشد :

امکان ضبط تصاویر از طریق هارد دیسک نصب شده در دستگاه

امکان نمایش تصاویر زنده به صورت دلخواه

امکان بازپخش تصاویر ضبط شده و پشتیبان گیری از آنها

امکان انجام تنظیمات ضبط با توجه به نیاز

 

کابل IP

کابل های شبکه ی IP، از آن ها برای اتصال تجهیزات مختلف در شبکه های کامپیوتری استفاده می شود. با هدف کاهش تاثیر نویز بر روی سیگنال عبوری از کابل، در کابل های شبکه IP از زوج های به هم تابیده برای انتقال اطلاعات استفاده می شود. این زوج سینگال های یکسان را با جهت مخالف ارسال می کنند. در طرف گیرنده، اطلاعات از دو سیم دریافت شده، و با هم مقایسه می شود. با توجه به یکسان و مخالف بودن سیگنال کابل ها تشخیص، تاثیر نویز بر روی آنها ساده بوده، و این تاثیر به سادگی حذف می شود.

 

مانیتور دوربین های مداربسته

در سیستم دوربین مدار بسته، برای نمایش تصاویر ارسالی دوربین مداربسته، از مانیتور ها استفاده می شود . انتخاب اندازه این مانیتور به عواملی مثل فاصله مانیتور از بیننده، تعداد دوربین های مداربسته قابل نمایش، رزولوشن تصویر و موارد دیگر بستگی دارد.

 

رک دوربین

رک، یک محفظه یا قفسه استاندارد شده برای جاسازی و محافظت از تجهیزات الکتریکی و کامپیوتری است. رک ها در اندازه های متفاوتی ساخته می شوند. اما رایج ترین نوع رک ها که در دوربین مداربسته استفاده می شود، رک های 19 اینچ هستند.

 

میکروفن

میکروفن، برای ضبط صدای موجود در محیط مورد استفاده قرار می گیرد که معمولا برای امنیت محل کار ، محل زندگی و … بیشتر به ضبط ویدیوها نیاز داریم یعنی فرقی زیادی وجود ندارد، که ویدیو ضبط شده با صدا باشد و یا بی صدا . پس میکروفن نمیتواند جز اصلی وسایل مورد نیاز نصب دوربین های مداربسته باشد.

 

سخن پایانی

سخن پایانی

همینطور که همه کالاهای برقی تجهیزات خاص خود را دارد، دوربین های مداربسته امنیتی نیز تجهیزات خاص خود را دارد. در این مقاله سعی کردیم توضیحاتی درمورد تجهیزات دوربین های مداربسته به شما ارائه کنیم.

 

منبع: پرند سیستم