ترامپ ممکن است در راه خروج باشد – اما ترامپیسم به راه می افتد

یک چیز بسیار مهم – شاید اکثر نکته مهم – این هفته در سیاست آمریکا تغییر کرده است. اما به نظر می رسد چندین مورد مهم دیگر همچنان ثابت مانده باشند.

بنابراین جاستین ترودو و میلیون ها نفر دیگر از کانادایی ها می توانند منتظر باشند تا کمی آرام شوند ، در 20 ژانویه ، زمانی که انتظار می رود جو بایدن به عنوان چهل و چهارمین رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا تحلیف شود – با وجود سر و صدا و عصبانیت اخیر از رئیس جمهور 45 و هر چیز دیگری نماینده فعلی ممکن است تلاش کند تا طی دو ماه آینده به این نتیجه اعتراض کند.

اما نه ترودو و نه کسی که در آینده ای قابل پیش بینی آرزو دارد نخست وزیر شود ، نمی تواند به خود اجازه دهد که چهار سال گذشته فقط یک انحراف عجیب و غریب بوده است.

وعده ضمنی نامزدی بایدن بازگشت به حالت عادی بود – یا حداقل به اوضاع پیش از سقوط دونالد ترامپ از پله برقی در برج ترامپ در نیویورک و راه اندازی نامزدی خود برای ریاست جمهوری با سخنرانی که قول ساخت دیوار در امتداد آمریکایی بود مرز با مکزیک برای جلوگیری از ورود “مواد مخدر” ، “جرم” و “تجاوزگران” به ایالات متحده.

تماشا کنید | طرفداران بایدن در پنسیلوانیا جشن می گیرند:

لحظاتی پس از اینکه شبکه های مهم تلویزیونی مشخص کردند جو بایدن به اندازه کافی آرا college کالج انتخاباتی برای تأمین ریاست جمهوری ایالات متحده را دارد ، هواداران وی در فیلادلفیا در خیابان ها جشن گرفتند و پیروزی وی برای آنها پس از یک مسابقه تنگاتنگ چه معنی داشت. 10:45

بعد از چهار سال وحشت ، کمی آرامش

در مورد کانادا ، بایدن باید بتواند به این قول عمل کند. حداقل برای چهار سال آینده ، هیچ دلیلی برای نگرانی در مورد آنچه رئیس جمهور آمریکا ممکن است توییت کند وجود ندارد. هیچ دلیلی وجود ندارد که فکر کنیم وی ممکن است سعی کند پیمان تجارت آزاد آمریکای شمالی را بر اساس یک هوای فکری یا آغاز یک جنگ تجاری با این ایده که آلومینیوم ساخت کانادا تهدیدی برای امنیت ملی برای ایالات متحده است ، آغاز کند.

بعید است که بایدن چنین کند خشم عمومی را پرتاب کنید اگر ترودو علناً در یک اجلاس بین المللی با او مخالف باشد – یا این که یکی از مشاوران ارشد بایدن چنین خواهد کرد ترودو را به جهنم محکوم کنید برای انجام این کار دشوار است تصور کنید که بایدن با ترودو تماس بگیرد و در مورد اینکه چقدر کریستیا فری لند را دوست ندارد ، غر بزند و از او به عنوان “زنی بدجنس” یاد کند – همانطور که ترامپ در طی یک تماس تلفنی در ژوئن 2018 انجام داد.

باب را ، سفیر کانادا در سازمان ملل ، “لحظه ای دشوار است که هرگز با کشور روبرو شده ایم” در همان ماه نوشت، در اوج نبرد این کشور با دولت ترامپ بر سر یک معامله تجاری جدید.

همچنین این احتمال وجود دارد که کانادا حداقل پس از 20 ژانویه بتواند روی پاسخ بهتر به بیماری همه گیر COVID-19 حساب کند – و ایالات متحده خود را به نظم بیاندازد که به بهبود کانادا کمک کند.

تماشا کنید | بایدن و طرفداران ترامپ در آتلانتا نسبت به پیروزی بایدن واکنش نشان می دهند:

معترضان طرفدار ترامپ و ضد ترامپ در میان پیش بینی های ریاست جمهوری جو بایدن از شبکه های بزرگ ، در خیابان آتلانتا در ایالت حمل و نقل آزاد در حال جمع شدن و گاهی اوقات یکدیگر را مورد تمسخر قرار می دهند. 5:41

کاری که ترامپیسم برای ترودو انجام داد

موارد مختلفی وجود دارد که دونالد ترامپ ممکن است از همین حالا تا 20 ژانویه تلاش کند انجام دهد. اما ترودو می تواند از این واقعیت که او و کانادا در این چهار سال گذشته با آسیب دیدگی متوسطی پشت سر گذاشته اند ، راحت باشد. وقت و انرژی که دولت ترودو قبلاً به فکر دونالد ترامپ صرف کرده بود اکنون می تواند به معنای واقعی کلمه هر چیز دیگری باشد.

همچنین ممکن است ادعا شود که سالهای ترامپ هدف و ارتباط تازه ای به پروژه سیاسی داد که ترودو از زمان نامزد شدن برای رهبری حزب لیبرال در سال 2012 آغاز کرد. انتخاب یک ملی گرای پوپولیست که علیه بیگانه ستیزی مبارزه می کرد ، باعث ایجاد اختلافات نژادی و انکار این علم شد تغییرات آب و هوایی یک دستورالعمل لیبرال را که قول پیگیری ورود اقتصادی ، کاهش انتشار گازهای گلخانه ای ، تنوع و تکثر را می داد ، به راحتی تسکین داد.

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور آمریکا ، در مورد نتایج اولیه انتخابات ریاست جمهوری سال 2020 ایالات متحده در کاخ سفید در واشنگتن در تاریخ 4 نوامبر سال 2020 صحبت می کند. موارد زیادی وجود دارد که ترامپ می تواند تلاش کند تا اکنون تا 20 ژانویه انجام دهد. (کارلوس باریا / رویترز)

ترودو ممکن است از این تقابل از لحاظ سیاسی سود برده باشد. اما مورخان همچنین ممکن است اکنون درباره او ارزیابی کنند که چگونه او به عنوان نقطه محوری برای آینده لیبرال دموکراسی حرکت می کند.

ترودو اکنون (و یک بار دیگر) رئیس جمهور آمریکا خواهد داشت که جهان بینی اظهار شده شباهت زیادی به جهان بینی وی دارد. آنها در مورد همه چیز توافق نخواهند کرد. خط لوله Keystone XL ممکن است دوباره بمیرد. به نظر می رسد که الوار چوب نرم برای همیشه یک مسئله دو جانبه باشد. اما کانادا باید متحد مفیدتری داشته باشد که بتواند به راحتی با او همکاری کند.

به نظر می رسد بایدن بسیاری از مقررات زیست محیطی را که دولت ترامپ لغو کرده و دوباره به توافق نامه پاریس در مورد تغییرات آب و هوایی بازگرداند ، بازیابی خواهد کرد. احتمالاً ایالات متحده اکنون مجدداً به سایر نهادهای چندجانبه جهان متعهد خواهد شد – یا حداقل تلاش برای متلاشی کردن آنها را متوقف خواهد کرد. بایدن هنوز ممکن است سیاست های “خرید آمریکایی” را تبلیغ کند ، اما بعید است که این کشور را در یک جنگ تجاری هدف قرار دهد.

تماشا کنید | آنچه کانادا می تواند از ریاست جمهوری بایدن انتظار داشته باشد:

اگر جو بایدن در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا پیروز شود ، کانادایی ها می توانند تأثیر خود را در مناطقی مانند انرژی ، تجارت و دفاع احساس کنند. 6:42

ملتی که با خودش در تضاد است

اما حکمی که رای دهندگان آمریکایی صادر کرده اند ، انکار عمده چهار سال گذشته نیست.

برتری بایدن در آرا popular عمومی از هیلاری کلینتون در سال 2016 پیشی خواهد گرفت. او حداقل چند ایالت را که چهار سال پیش به ترامپ رأی داده بودند ، دور زده است. با محاسبه همه آرا ، احتمالاً پیروزی بایدن چندان ناچیز به نظر نمی رسد – شاید همتراز با پیروزی باراک اوباما برابر میت رامنی در سال 2012. و بایدن اکنون یکی از معدود نامزدهای تاریخ معاصر آمریکا است که موفق به شکست یک مقام فعلی یک دوره ای می شود.

اما این زمین لغزش نبود. بعید است که حاشیه پیروزی بایدن با پیشرفت اوباما در سال 2008 مطابقت داشته باشد و از فوران های تاریخی مانند پیروزی رونالد ریگان برابر والتر موندال در سال 1984 یا شکست لیندون جانسون از باری گلدواتر در سال 1964. کنترل سنا همچنان در هوا باقی خواهد ماند ، گرچه وضعیت نهایی به این امر بستگی دارد انتخابات دور دوم در گرجستان.

پس از هر آنچه در طی چهار سال گذشته اتفاق افتاده است ، ممکن است حیرت انگیز به نظر برسد. اما این نتیجه انتخابات تأیید می کند که ایالات متحده کشوری نیست که در سال های 1964 یا 1984 بوده است. این قطب عمیقاً قطبی است – به حدی که حتی مرگ بیش از 225000 آمریکایی در شرایط اضطراری بهداشت عمومی نمی تواند حمایت دولت فعلی را در هم بشکند.

سنا تحت کنترل جمهوری خواهان برای تعهدات انتخاباتی خود بایدن بسیار دشوارتر خواهد بود و ممکن است از هرگونه اصلاح سیاسی معنی دار جلوگیری کند. اما نتیجه بزرگتر این شواهدی است که نشان می دهد نیروهایی که ریاست جمهوری ترامپ را ایجاد کردند به راحتی از بین نمی روند.

و اکنون ، از آنجا که نتیجه به اندازه کافی نزدیک است ، ترامپ و ستاد انتخاباتی وی همه تلاش خود را می کنند تا روند را مورد تردید قرار دهند – تلاشی که می تواند صدمات ناگفته ای به نهادها و ساختار اجتماعی آمریکا وارد کند.

چهار سال آینده ممکن است آرامتر باشد – حداقل برای کانادایی ها.

اما چهار سال دیگر انتخابات ریاست جمهوری دیگری برگزار می شود. کانادایی ها نمی توانند تصور کنند کسی مانند دونالد ترامپ با همه آنچه که تجارت قاره ، نظم جهانی و دموکراسی آمریکایی را در پی دارد ، دوباره رئیس جمهور نخواهد شد.

تماشا کنید | چگونه او به اینجا رسیده است: زندگی و حرفه سیاسی جو بایدن:

رئیس جمهور منتخب جو بایدن کار خود را در اسکرانتون ، پنسیلوانیا آغاز کرد و در سفر طولانی خود به کاخ سفید فجایع و پیروزی هایی را تجربه کرده است. 3:03