ترودو برای تاجگذاری پادشاه چارلز در ماه مه به لندن می رود

به گفته یکی از مقامات دفتر جاستین ترودو، نخست وزیر جاستین ترودو، هفته آینده برای شرکت در مراسم تاج گذاری پادشاه چارلز به بریتانیا می رود.

مراسم تاج گذاری چارلز و همسرش کامیلا که ملکه می شود، در 6 می در کلیسای وست مینستر لندن برگزار می شود.

دفتر نخست وزیری گفت که جزئیات بیشتر در مورد هیئت کانادایی هفته آینده به اطلاع عموم خواهد رسید.

آخرین سفر ترودو به لندن وقتی فاش شد که او و همسرش سوفی گرگوار ترودو در هنگام شرکت در مراسم تشییع جنازه ملکه الیزابت در یک سوئیت هتلی 6000 دلاری در هر شب اقامت داشتند، جنجال برانگیخت.

دفتر نخست وزیری در بیانیه ای اعلام کرد که قیمت هتل ها قبل از مراسم خاکسپاری به میزان قابل توجهی افزایش یافت و بسیاری از هتل های لندن با حضور 500 رئیس دولت و هیئت هایشان در شهر فروخته شدند. رسیدها نشان می داد که این سفر در 9 سپتامبر، یک روز پس از مرگ ملکه، برای 15 تا 20 سپتامبر رزرو شده است.

هنوز مشخص نیست که او این بار کجا بماند.

تماشا | واکنش نخست وزیر به ایده رفراندوم حذف سلطنت

واکنش نخست وزیر به ایده رفراندوم حذف سلطنت

جاستین ترودو، نخست‌وزیر کانادا، وقتی از خبرنگاران در مورد ایده رفراندوم برای حذف پیوندهای کانادا با سلطنت پرسیدند، می‌گوید که به جای «غواصی در مذاکرات قانون اساسی» بر حمایت از کانادایی‌ها و ایجاد یک اقتصاد قوی متمرکز خواهد بود.

در حالی که انتظار می‌رود مراسم تاج‌گذاری پادشاه، که در حضور حدود 2000 مهمان برگزار می‌شود، با شکوه، شرایط و سنت‌ها همراه باشد، یک نظرسنجی جدید از موسسه آنگوس رید نشان می‌دهد که اکثر کانادایی‌ها (60 درصد از پاسخ‌دهندگان) حتی با به رسمیت شناختن چارلز به عنوان یک نامزد مخالف هستند. پادشاه.

فقط 28 درصد می گویند که دیدگاه مطلوبی نسبت به چارلز دارند، در حالی که تقریباً نیمی (48 درصد) اینطور نیستند.

ترودو در مورد رفراندوم سلطنتی مورد سوال قرار گرفت

با توجه به حمایت ناچیز، روز جمعه از ترودو پرسیده شد که آیا وقت آن رسیده که کانادا از باربادوس که روابط خود را با سلطنت بریتانیا در سال 2021 قطع کرد، پیروی کند و در مورد شدید بودن یا نشدن روابط، همه پرسی برگزار کند.

ترودو که زمانی ملکه الیزابت را “یکی از افراد مورد علاقه من در جهان” می خواند، گفت که معتقد است کانادایی ها درگیر مسائل بزرگتری هستند.

او که از گلوبال صحبت می‌کرد، گفت: «بدیهی است که تعدادی از مردم هستند که احساس می‌کنند یک سیستم متفاوت به ما کمک می‌کند. آن افراد می‌توانند این استدلال‌ها را مطرح کنند، اما چیزی که آن افراد نمی‌توانند انجام دهند این است که در مورد اینکه کدام جایگزین بهتر است، توافق کنند. اجلاس Citizen NOW در نیویورک.

«من فکر می‌کنم در مذاکرات قانون اساسی بر سر موضوعی مانند این، زمانی که تمرکز بسیار بر نحوه حمایت از کانادایی‌ها، ایجاد یک اقتصاد قوی برای آینده است – بودجه ما بر روی مقرون‌به‌صرفه بودن، ایجاد مشاغل عالی و ارائه خدمات بهداشتی و درمانی متمرکز بود. مراقبت از دندان – اینها چیزهایی است که کانادایی ها بیشتر نگران آن هستند.”