ترودو برای گفتگو در مورد امنیت اقتصادی و دخالت چین در کره جنوبی حاضر شد

نخست‌وزیر جاستین ترودو و دو تن از وزرای ارشد کابینه‌اش در سئول، کره جنوبی نشسته‌اند و امیدوارند که در یک بیمه‌نامه اقتصادی پیشرفت کنند.

این سفر دوجانبه، آغاز گفت‌وگوی سطح بالا با دولت یون سوک یول، رئیس‌جمهور کره جنوبی در مورد امنیت اقتصادی، از جمله موارد دیگر است.

ملانی جولی وزیر امور خارجه و فرانسوا فیلیپ شامپاین وزیر نوآوری با همتایان کره ای خود در سطح بالا گفتگو خواهند کرد. هر دو ترودو و شامپاین همچنین با رهبران تجاری و صنعتی برتر در بخش‌های کلیدی اقتصادی دیدار خواهند کرد.

باید دید که آیا ترودو با مدیران ارشد LG متعلق به کره جنوبی صحبت خواهد کرد تا در مورد اعلامیه هفته گذشته این شرکت و شریک آن Stellantis مبنی بر اینکه به دنبال “برنامه های اضطراری” برای سرمایه گذاری NextStar Energy در ویندزور، اونت است، صحبت خواهد کرد.

این همکاری روز دوشنبه کار ساخت و ساز کارخانه عظیم باتری را متوقف کرد و از دید تحلیلگران به دنبال حمایت مالی بهتر از سوی دولت کانادا بود.

شامپاین گفت امیدوار است با رئیس ال جی در یک شام دولتی که توسط رئیس جمهور کره جنوبی برگزار می شود صحبت کند و تاکید کرد که مذاکرات هنوز ادامه دارد.

او گفت: من هر روز با این افراد مذاکره می کنم. “مدیرعامل هر روز با من تماس می گیرد، آنها هر روز به من پیام می دهند. مذاکره وجود دارد، این عادلانه است. اما وظیفه من و کار ما این است که برای کانادایی ها بجنگیم. این چیزی است که به من پول می دهند – جنگیدن برای کانادایی ها، جنگیدن برای منافع عمومی.”

متنوع‌سازی زنجیره‌های تامین پس از همه‌گیری و مقاومت در برابر اجبار اقتصادی از جمله موضوعات مهمی است که رهبران گروه هفت (G7) آخر هفته در هیروشیما ژاپن در مورد آن بحث خواهند کرد.

جولی گفت که کانادا با هر تصمیمی که رهبران تصمیم بگیرند طرف است و مشکلی ندارد که چین را به‌عنوان موجودی که در پشت تلاش‌های قلدری اقتصادی قرار دارد، همانطور که در استراتژی هند و اقیانوسیه پاییز گذشته انجام داد، مشخص کند.

او با اشاره به بازداشت مایکل کوریگ و مایکل اسپاور کانادایی‌ها گفت: «ما به‌ویژه در دوران دو مایکل از طریق اجبار اقتصادی گذر کردیم. ما از آن تجربه درس گرفته ایم و مطمئن خواهیم شد که همیشه از منافع ملی خود دفاع می کنیم.»

یک کارشناس سیاست خارجی گفت: آنچه به صورت دوجانبه در این هفته در سئول و سپس در میان رهبران جهان رخ می دهد برای کانادا مهم است و به منزله یک بیمه نامه اقتصادی است که در آن کشورها مراقب یکدیگر هستند.

رولاند پاریس، استاد روابط بین‌الملل در دانشگاه اتاوا و مشاور سابق سیاست خارجی ترودو، می‌گوید: «ما اخیراً در معرض اجبار چینی‌ها و انواع مختلف مداخلات چینی قرار گرفته‌ایم.

بنابراین برای کانادا، داشتن دوستان و داشتن هماهنگی با دوستانمان برای مقابله با اجبار، بسیار مهم است.

“اجبار اقتصادی” چین

در پی دستگیری منگ وانژو، مدیر تجاری هوآوی در سال 2018، به دستور وزارت دادگستری ایالات متحده، چین با یک سری ممنوعیت واردات، به ویژه کانولا و گوشت خوک، مقابله به مثل کرد و دو شهروند کانادایی به نام‌های مایکل کوریگ و مایکل اسپاور را توقیف کرد. . در تلاش برای آزادی آنها، کانادا تلاش‌های دیپلماتیکی را برای جمع‌آوری سایر کشورها برای مقاومت در برابر بازداشت خودسرانه انجام داد.

پاریس گفت که کشورهای پیشرو برای عقب نشینی از قلدری اقتصادی در یک گروه قرار دارند، زیرا آنها “با هم کار می کنند تا چین را از انجام اقداماتی که کشورهای خاصی را هدف قرار می دهد بازدارند، در واقع می گویند: “ما با هم کار خواهیم کرد تا در برابر این قلدری ها مقاومت کنیم. تلاش ها.'”

در گزارش منتشر شده توسط رویترز آمده است که کشورهای گروه 7 بیانیه مشترکی را با نام چین و استفاده این کشور از “اجبار اقتصادی” در آخر هفته صادر خواهند کرد.

این بیانیه با یک پیشنهاد مکتوب گسترده تر در مورد چگونگی همکاری هفت اقتصاد پیشرفته برای مقابله با مشکل کلی، صرف نظر از کشور درگیر، همراه خواهد بود. این خبرگزاری به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی که نامش فاش نشده است، آشنا به این گفتگوها است.

گوردون هولدن، کارشناس چین در دانشگاه آلبرتا، گفت که جدا کردن چین احتمالاً روابط بین پکن و واشنگتن را بیشتر تیره خواهد کرد.

هولدن گفت: “من فکر می کنم که خطر استفاده از تجارت به عنوان یک سلاح در حال افزایش است.”

اگر یک دیپلمات چینی اینجا در کنار من نشسته بود، مطمئن هستم که او می‌گفت چه خبر؟ [U.S.] محدودیت در [the export of] تراشه های با تکنولوژی بالا [to China]، و غیره آیا این اجبار اقتصادی ناشی از سیاست نیست؟»

این تصور که پکن توسط متحدان G7 مورد توجه قرار خواهد گرفت، واکنش تند چاینا دیلی را به دنبال داشت، نشریه روزانه انگلیسی زبان متعلق به دپارتمان مرکزی تبلیغات حزب کمونیست چین.

واشنگتن را به تلاش برای دستکاری در بحث میان رهبران گروه 7 متهم کرد و این موضوع نشان می‌دهد که «چقدر گستاخانه خود را به متحدانش تحمیل می‌کند».