ترودو می گوید تا زمانی که نتایج “به اندازه کافی واضح” نباشند درباره انتخابات ایالات متحده اظهارنظر نمی کند

در حالی که آمریکایی ها با اضطراب در انتظار نتیجه یک رقابت فشرده ریاست جمهوری هستند ، نخست وزیر جاستین ترودو امروز گفت که او تا زمانی که نتیجه “به اندازه کافی روشن نشود” وزن نخواهد کرد.

ترودو در جریان یک کنفرانس خبری در اتاوا گفت که مهم است که اجازه می یابد روند انتخابات بدون دخالت خارجی گسترش یابد.

وی گفت: “ما همیشه در مورد نگرانی بازیگران متخاصم دخالت یا دخالت در فرآیندهای انتخاباتی می اندیشیم. اما حتی دوستان می توانند در گفتمان عمومی پیرامون فرایندهای داخلی كه كلید دفاع از نهادهای دموكراتیك است ، تأثیر داشته باشند.”

“و به همین دلیل است که ما می خواهیم در مورد هر گونه اظهار نظر در مورد روند انتخابات در ایالات متحده بسیار محتاط باشیم تا نتیجه به اندازه کافی روشن شود.”

دونالد ترامپ ، رئیس جمهور ایالات متحده تلاش های خود را برای به چالش کشیدن و تضعیف روند انتخابات ادامه داده است ، زیرا جو بایدن ، رقیب دموکرات وی ، به یک پیروزی بالقوه نزدیک شده است.

ترامپ با داشتن تعداد بی سابقه رأی گیری از طریق نامه های پستی به دلیل همه گیری جهانی ، سعی کرده است روند شمارش آهسته و روشمند را به عنوان شواهدی از تقلب نشان دهد. وی برای جلوگیری از شمارش آرا در ایالاتی که ادامه شمارش می تواند به بایدن یک مزیت داشته باشد ، چالش های قانونی را ارائه داده است.

ترامپ دموکرات ها را به تلاش برای “سرقت” انتخابات با “آرای غیرقانونی” متهم کرد اما هیچ مدرکی برای حمایت از ادعاهای خود ارائه نداده است.

چند روز پس از انتخابات روز سه شنبه ، همچنان آرا in در ایالت های مهم شمارش می شود.

نخست وزیر اعتماد به سیستم انتخاباتی ایالات متحده را حفظ می کند

ترودو گفت که او به سیستم انتخاباتی آمریکا ایمان دارد.

“ما همچنان به نهادهای آمریکایی اعتماد خواهیم داشت که فرایندهای انتخاباتی خود را طی دهه ها و قرن ها مدیریت کرده اند ، اما همچنان هوشیار خواهیم بود ، بنابراین می توانیم از منافع کانادا و ارزش های کانادایی در مورد نزدیکترین معاملات خود محافظت کنیم. شریک و نزدیکترین همسایه “، او گفت.

ترودو و رهبر محافظه کار ارین اوتول مراقب بودند که در انتخابات ریاست جمهوری سنجیده نشوند ، اما جگمیت سینگ رهبر NDP و ایو-فرانسوا بلانشت رهبر بلوک کبکوا صریحاً اظهار داشتند که امیدوارند ترامپ شکست بخورد.

بلانشت گفت شکست ترامپ برای کل کره زمین خوب خواهد بود.