ترودو می گوید که او انتظار دارد معامله تجاری با انگلیس قبل از سال 2021 انجام شود

نخست وزیر جاستین ترودو می گوید انتظار دارد کانادا قبل از اینکه تقویم به سال 2021 برسد ، می تواند یک معامله تجاری جدید با انگلیس منعقد کند.

ترودو در سخنرانی خود در یک رویداد دیجیتالی به میزبانی فایننشال تایمز گفت که برای مدیریت یک معامله باید تقریباً ساده باشد ، حتی وقتی انگلیس به سمت خروج رسمی خود از اتحادیه اروپا می رود.

تا 31 دسامبر ، انگلیس به عنوان عضوی از اتحادیه اروپا باقی مانده و همچنان به توافق گسترده تجارت قاره تجارت آزاد با کانادا در مورد کالاها و خدمات ، معروف به توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری یا CETA ، متعهد است.

ترودو گفت که او و نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون معتقدند که هر دو کشور آماده انجام معامله جدید قبل از 1 ژانویه 2021 هستند.

این دو در اوایل این هفته صحبت کردند.

ترودو گفت: “کانادا واقعاً آسان است – ما برای آن آماده هستیم ، ما دوست داریم این کار را انجام دهیم ، بنابراین من بسیار امیدوارم که این کار انجام شود ، اما این واقعا به دولت انگلیس بستگی دارد.”

نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون ، سمت چپ ، از نخست وزیر جاستین ترودو در هنگام ورود رسمی برای دیدار رهبران ناتو در هتل و استراحتگاه The Grove در واتفورد ، هرتفوردشایر ، انگلیس ، چهارشنبه ، 4 دسامبر 2019 استقبال می کند. دو نخست وزیر در اوایل این هفته صحبت کردند در مورد روابط تجاری کانادا و انگلیس. (فرانسیسکو سکو / آسوشیتدپرس)

نخست وزیر گفت بزرگترین چالش “پهنای باند” در دولت انگلیس است ، که سال کار خود را نه تنها در زمینه توافق تجاری با اتحادیه اروپا ، بلکه همچنین توافق نامه هایی با ایالات متحده ، استرالیا ، ژاپن و نیوزیلند آغاز کرد.

ترودو خاطرنشان كرد كه كانادا مجدداً در مورد معامله تجارت آزاد آمريكاي شمالي مذاكره مجدد كرد ، با كشورهاي حاشيه اقيانوس آرام يك پيمان تجاري امضا كرد و توافق نامه تجارت كانادا و اتحاديه اروپا را طي چند سال گذشته مذاكره كرد.

ترودو در مصاحبه با فایننشال تایمز گفت: “ما می دانیم که چگونه مذاکره در مورد معاملات تجاری را انجام دهیم. انگلیس در چند دهه گذشته مجبور به مذاکره در مورد معاملات تجاری نبوده است.”

“بنابراین این مسئله وجود دارد که در واقع پهنای باند درون دولت وجود ندارد تا بتواند در این زمینه پیش رود.”

وی افزود دولت انگلیس می خواهد نشان دهد که می تواند در مورد معاملات تجارت آزاد مذاکره کند و ادامه کار کانادا را “یک قرارداد آسان” می داند. وی خاطرنشان کرد که تنها در صورت عدم عضویت در اتحادیه اروپا ، بخشهایی از معامله تجاری با اروپا می تواند به توافق نامه جدیدی با انگلیس تبدیل شود.

ترودو گفت: “ما برای آن کار هستیم. ما دوست داریم این کار را انجام دهیم.”

“من بسیار امیدوارم که این کار انجام شود ، اما این واقعاً به دولت انگلستان بستگی دارد زیرا ما برای این کار آماده هستیم. من فقط امیدوارم که آنها بتوانند در مورد آن مقابله کنند.”