جمیل جیوانی، مفسر محافظه‌کار، جایگزین ارین اوتول می‌شود

جمیل جیوانی، یک مفسر محافظه‌کار، با تلاش برای به دست آوردن یک کرسی به زودی به سمت سیاست انتخاباتی جهش می‌کند که ارین اوتول، رهبر سابق حزب محافظه‌کار، آن را خالی کند.

جیوانی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که روز پنجشنبه کمپین خود را برای نامزدی محافظه‌کاران در انتاریو سوار بر دورهام آغاز خواهد کرد. او گفت که معتقد است اولین نامزدی است که اعلام می کند.

جیوانی، 35 ساله، برای نامزدی، نقش خود را به عنوان رئیس شبکه قوی و آزاد کانادا، گروه حمایت سیاسی و اندیشکده ای که قبلاً به عنوان مرکز منینگ شناخته می شد، ترک می کند. او اغلب برای پست ملی و تورنتو سان.

ستون های او اغلب از دولت لیبرال و آنچه او سیاست «بیدار» می نامد انتقاد می کنند. ستون اخیر خواستار بازگشت آرمان های حزب اصلاحات.

جیوانی به سی‌بی‌سی نیوز گفت که از او الهام گرفته شده است تا بتواند سال‌ها کار خود را روی مسائل ایمنی عمومی ادامه دهد.

او گفت: “هدف من همیشه ایجاد تعادل در نحوه اطمینان از رفتار منصفانه سیستم با مردم بود، اما همچنین هدف اصلی آن – که حفظ امنیت مردم است – در این گفتگو گم نشود.”

مردی در حالی که با میکروفون صحبت می کند، در حالی که دو مرد از پشت سر او را تماشا می کنند، اشاره می کند.
جمیل جیوانی در حالی که داگ فورد، نخست‌وزیر انتاریو، سمت چپ، و تاد اسمیت، وزیر وقت کودکان، جامعه و خدمات اجتماعی، در جریان کنفرانس روزانه کووید-19 در کوئینز پارک در تورنتو در 4 ژوئن 2020 به گوش می‌دهند، صحبت می‌کنند. (ریک مدونیک/کانادین پرس)

اوتول، که محافظه‌کاران را در انتخابات 2021 رهبری کرد، اما پس از آن گروهش به رهبری او پایان دادند، اواخر ماه گذشته اعلام کرد که در پایان جلسه بهار از کرسی خود استعفا خواهد داد.

محافظه کاران از سال 2004 دورهم را بر عهده داشتند و اوتول از سال 2012 نماینده آن بوده است. رهبر سابق حزب کمونیست چین در انتخابات فدرال سال 2021 با بیش از 16 درصد برنده کرسی GTA شد.

جیوانی در برامپتون، اونت بزرگ شد. و مدرک حقوق خود را در دانشگاه ییل دریافت کرد. او نوشته است درباره دوستی نزدیکش با جی. مرثیه تپه ای و اکنون به عنوان سناتور ایالات متحده برای اوهایو خدمت می کند.

او بنیانگذار ابتکار سواد پلیسی است، یک اتاق فکر که به بهبود شیوه های پلیسی و ایمنی جامعه از طریق رویکرد جوانان محور اختصاص دارد.

جیوانی گفت که تجربیات شخصی و حرفه‌ای‌اش به او چشم‌اندازی منحصربه‌فرد برای وارد کردن به سیاست داده است.

او گفت: «افراد بسیار کمی هستند که از سوی سیستم مدارس دولتی بی سواد تلقی شده باشند و سپس این فرصت را پیدا کنند که بخشی از سیاست گذاری عمومی باشند. افراد بسیار کمی هستند که از سرطان در مرحله 4 نجات یافته اند – و در مورد من، همچنین یک بیمار سرطانی فعلی که اکنون در حال بهبودی است – می توانند بستری برای جلب توجه به آنچه مردم در سیستم مراقبت های بهداشتی ما از سر می گذرانند داشته باشند.

او نویسنده کتاب «چرا مردان جوان» در سال 2019 است که پدیده خشونت انجام شده توسط مردان جوان را بررسی می کند.

او در پاسخ به این سوال که چگونه می‌تواند انتقال از مفسر مستقل به نامزد یک حزب سیاسی را مدیریت کند، در مورد علاقه‌اش به رهبر محافظه‌کار پیر پولیور صحبت کرد.

او گفت: «داشتن رهبر مناسب، تیم بودن و کار کردن با مردم را آسان‌تر می‌کند.

جیوانی در ژوئیه 2020 در مرکز جنجال قرار گرفت و در توییتر این ادعا را منتشر کرد که تشدید خشونت‌های مسلحانه در تورنتو تا حدی ناشی از شروع «گانگسترهای جوان» است که «درام» آنلاین را شروع کرده‌اند. جیوانی در آن زمان به دولت فورد در مورد چگونگی ارتباط با جوامع در معرض خطر مشاوره می داد.

جیوانی در ژانویه 2022 از برنامه خود در شبکه iHeartRadio بل کنار گذاشته شد و از آن زمان از این شرکت به اتهام نقض قرارداد و اخراج نادرست شکایت کرده است. او استدلال می کند که شرکت او را اخراج کرده است زیرا او با کلیشه آنها از یک مرد سیاه پوست مطابقت نداشت. این شرکت این اتهامات را رد می کند.