خانواده های قربانیان می گویند که بوئینگ 737 مکس نمایندگان مجلس باید فعلاً زمین گیر بمانند

کانادایی هایی که عزیزان خود را در یک سانحه مرگبار در هواپیمای بوئینگ 737 مکس در سال 2019 از دست دادند امروز به نمایندگان مجلس گفتند که هواپیما باید در کانادا زمین گیر بماند ، حتی اگر ایالات متحده این هواپیما را برای پرواز دوباره پاکسازی کرده باشد.

اعضای خانواده افراد کشته شده در سانحه سقوط 737 امروز بعد از ظهر به کمیته حمل و نقل مجلس عوام گفتند که آنها می خواهند کانادا تحقیق مستقلی در مورد سقوط را قبل از پاکسازی هواپیماها برای سرویس آغاز کند.

پل Njoroge که سال گذشته تمام خانواده خود را با پرواز 302 شرکت هواپیمایی اتیوپی از دست داد ، گفت: “من معتقدم که هواپیما هنوز برای پرواز ایمن نیست.”

“من هنوز کابوس می بینم که همسرم با دیدن ترس در چشمان بچه های ما ، می دانست که آنها در معرض مرگ هستند.

“ما می خواهیم حمل و نقل کانادا به صفحه نقاشی برگردد … من فکر می کنم این تنها راهی است که کانادایی ها می توانند با پا گذاشتن بر روی 737 Max احساس امنیت کنند.”

ناوگان 737 مکس کانادا در پاسخ به دو تصادف مرگبار 20 ماه زمین گیر شده است. در مارس 2019 ، یک پرواز خطوط هوایی اتیوپی دقایقی پس از پرواز از جنوب شرقی آدیس آبابا ، پایتخت ، سقوط کرد و باعث کشته شدن همه سرنشینان شد – از جمله 18 کانادایی و یک خانواده از ساکنان دائمی کانادا. پنج ماه قبل ، 737 مکس دیگر متعلق به Lion Air اندکی پس از برخاستن به دریای جاوا فرو رفت و همه 189 مسافر را به کام مرگ کشاند.

گزارش تحقیقات اتیوپی انگشت خود را به سمت بوئینگ گرفت و گفت: نقص در طراحی هواپیما باعث سقوط شده است. در این گزارش آمده است: قرائت های غیر دقیق سنسور سیستم ضد اصطکاک MCAS را فعال می کند ، که هنگام تلاش خلبانان برای درست کردن آن ، بینی هواپیما را به سمت پایین نشان می دهد.

حمل و نقل کانادا با اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده کار کرده است و بخشنامه ای در مورد تغییرات هواپیما دریافت کرده است. کارشناسان ایمنی بخش در حال بررسی مستقل خود در مورد تغییرات پیشنهادی بوده اند تا مطمئن شوند 737 Max برای پرواز دوباره ایمن است.

دفتر وزیر حمل و نقل مارک گارنو گفت امروز انتظار می رود کار کارشناسان “خیلی زود” به پایان برسد.

“ویرانی و درد”

این خانواده ها امروز گفتند که آنها می خواهند حمل و نقل کانادا توضیح دهد که چرا هواپیماها در وهله اول تأیید کرده است و چرا ناوگان بلافاصله پس از سقوط در سال 2018 زمین گیر نشده است.

همسر Njoroge ، کارولین کارانجا ، سه فرزندشان (رایان Njuguna ، کلی پالز و روبی پاولز) و مادر شوهر آن کارانجا همه در پرواز 302 شرکت هواپیمایی اتیوپی درگذشتند. وی به نمایندگان مجلس یادآوری کرد 737 حداکثر که در یک متر 9 متر منفجر شده بودند- دهانه عمیق در زمین هنگام برخورد.

وی گفت: “مرگ غم انگیز خانواده ام مرا در انفرادی از خلوتی ، ویرانی و درد رها کرد.” “من امروز اینجا هستم زیرا معتقدم سقوطی که منجر به کشته شدن خانواده ام شد قابل پیشگیری است.”

پل Njoroge به همراه همسرش Carolyne ، دختر Kellie و پسر Ryan که در هنگام سقوط پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی پس از برخاستن از آدیس آبابا در 10 مارس به همراه دختر کوچکش روبی و مادرشوهرش کشته شدند. (خانواده Njoroge)

Njoroge گفت: مقررات هواپیمایی در سراسر کشور “تصمیم کافی برای اجازه دادن به پرواز 737 Max را ندارند”.

وی گفت: “مطمئناً اگر حمل و نقل كانادا پس از سقوط پرواز 610 لایون ایر تصمیمات محتاطانه ای اتخاذ می كرد ، كانادا 18 شهروند خود را از دست نمی داد و تعداد نامعلومی از ساكنان دائم كانادا نیز از دست می رفت.”

گارنو توسط خانواده های قربانیان مورد انتقاد قرار گرفت که ناوگان 41 هواپیمایی 737 مکس کانادا را پس از سقوط اول زمین گیر نکرده و کانادا یکی از آخرین کشورهایی است که پس از سقوط دوم این کار را انجام داده است.

خانواده ها می خواهند بدانند كه پس از اولین سقوط ، كانادا وقتی بخشنامه ای را برای خلبانان صادر كرد ، برای حفظ یك روند 5 مرحله ای برای مقابله با مشكل احتمالی هواپیما ، چه داده هایی داشت.

گارنو در مارس 2019 اظهار داشت که قبل از آنکه محققان علت سقوط دوم را مشخص کنند ، زمینگیری ناوگان “زودرس” بود.

گارنو در مارس 2020 به کمیته حمل و نقل گفت کانادا “در حال کسب اطلاعات است” و “هیچ تصویری واضح از آنچه اتفاق افتاده است ندارد” تا زمانی که داده ها شباهت های سقوط هواپیمای شیر را نشان داد. گارنو گفت که وی در تاریخ 13 مارس 2019 به ایالات متحده اطلاع داد و دو ساعت پس از آنکه کانادا هواپیما را زمین گرفت ، این کار را انجام داد.

کریس مور گفت: “س questionsالات بی پاسخ خیلی زیاد است

دانیل ، دختر 24 ساله کریس مور در سانحه تصادف در اتیوپی درگذشت. وی به کمیته یادآوری کرد که حمل و نقل کانادا در اوایل سال 2016 در مورد 737 Max س questionsالاتی داشته است – اما طبق اسناد دولت کانادا قبل از اینکه هواپیما را برای پرواز ایمن تصویب کند ، از بوئینگ و اداره هواپیمایی فدرال ایالات متحده پاسخی دریافت نکرده است.

این اسناد نشان می دهد خلبانان آزمایشی حمل و نقل کانادا قبل از تأیید 737 Max اطلاعات بیشتری در مورد سیستم ضد اصطکاک خودکار هواپیما خواسته اند ، اما به موقع توضیحی نگرفته اند.

مور گفت: “دولت ما به درستی نمی فهمید که آنها چه چیزی را تأیید می کنند.” “حمل و نقل کانادا اساساً یک هواپیمای محکوم MAX را لاستیک می زد. هجده کانادایی از بین رفتند و دولت ما شانه خالی کرد.”

دانیل ، دختر کریس و کلاریس مور ، در 10 مارس 2019 در اثر سقوط پرواز 302 خطوط هوایی اتیوپی درگذشت. (تینا مکنزی / CBC)

دیوید ترنبول ، مدیر صدور گواهینامه هواپیمای ملی حمل و نقل کانادا ، در مارس 2020 به کمیته گفت که س questionsالاتی که خلبانان درباره سیستم ضد اصطکاک هواپیما می پرسند ، بخشی منظم از پروسه صدور گواهینامه است. وی اصرار داشت اگر كانادا از هرگونه مسائل ایمنی آگاه باشد هرگز اجازه پرواز هواپیماها را نخواهد داد.

امروز در دفتر بیانیه ای ، دفتر گارنو اعلام كرد كه حمل و نقل كانادا می خواهد بداند كه آیا از “سیستم هشدار اصطبل ، در مقابل سیستم محافظت از اصطبل” استفاده می شود كه نیاز به “درجه بالاتر از یکپارچگی طراحی” دارد.

“در پایان ، حمل و نقل کانادا راضی بود که سیستم های مورد نظر نشان دهنده یک سیستم شناسایی اصطبل است.”

مور گفت امروز هنوز تعداد زیادی سوال بی پاسخ وجود دارد.

“آیا هیچ مهندسی زمینی کردن هواپیما را توصیه کرده است؟” او پرسید. “آیا مقامات کانادایی و آمریکایی احساس دانش برتر داشتند و سقوط هواپیمای Lion Air را نادیده می گرفتند زیرا در یک کشور در حال توسعه رخ داد؟ آیا اگر این سقوط در کانادا اتفاق می افتاد آیا کانادا مکس را زمین می زد؟”

تحقیقات کمیته حمل و نقل مجلس ایالات متحده جزئیات نگران کننده ای را درباره چگونگی “به خطر انداختن امنیت هواپیماهای عمومی” برای بوئینگ برای جلوگیری از فشارهای تولید منتشر کرد و به “فرهنگ پنهانکاری” در بوئینگ اشاره کرد که شامل مخفی کردن نقص با سیستم جدید MCAS از 737 MAX است. خلبانان

دفتر گارنو گفت اگر کانادا هواپیما را برای پرواز مجدد تصویب کند ، شرایط وجود دارد.

مدیر ارتباطات گارنو ، ایمی بوچر در بیانیه ای به سی بی سی نیوز گفت: “این اختلافات شامل مراحل اضافی روی عرشه پرواز و قبل از پرواز و همچنین تفاوت در آموزش خواهد بود.”

این دفتر اصرار داشت که کانادا اجازه پرواز مجدد هواپیما را نخواهد داد تا زمانی که حمل و نقل کانادا “کاملاً راضی باشد که تمام نگرانی های مربوط به ایمنی آن برطرف شده است و اقدامات و آموزشهای بیشتر خدمه پرواز در کانادا برقرار است.”