دامپزشک جنگ جهانی دوم با یک مهمانی از راه دور – و یک رژه 100 ساله می شود

بیش از 20 سال ، رابرت اسپنسر ، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم ، در هر مراسم بزرگداشت روز یادبود در اوتاوا شرکت کرده است.

اسپنسر ، که در فرانسه ، بلژیک ، هلند و آلمان به عنوان بخشی از پانزدهمین هنگ میدانی توپخانه سلطنتی کانادا جنگید ، گفت: “من فکر می کنم این بسیار مهم است. برای تاریخ مهم است.”

در هر سال عادی ، او امروز همراه با رفقای بازمانده خود در یادبود جنگ ملی می ایستاد تا صفوف شخصیت های بزرگ را برای ادای احترام تماشا کند.

البته این یک سال عادی نیست. برای یک چیز ، یک همه گیری جهانی وجود دارد که ترمزهای خود را در اجتماعات عمومی ایجاد می کند. برای دیگری ، اسپنسر 100 ساله شد.

بنابراین به جای یک مراسم رسمی ، او باید به رژه بسنده کند.

خانواده ، دوستان و همرزمان اسپنسر – از جمله رئیس سابق ستاد دفاعی ژنرال والتر ناتینچیک (بازنشسته) و اعضای هنگ قدیمی وی – روز دوشنبه در یک جشن طولانی (خارج از خانه) از اتاوا در یک جشن (با فاصله اجتماعی) شرکت کردند زیرا صف طولانی از وسایل نقلیه بهم ریخته بود گذشته ، رانندگان آنها دست تکان می دهند و فریاد می کشند آرزوهای تولد.

اسپنسر با ماسک صورت خود گفت: “این یک جشن عالی است و همه بسیار خوب هستند.”

داوطلبان از سراسر کانادا به مناسبت این لحاف لحافی بخیه زدند. در این مراسم دخترش کاترین اسپنسر-راس دور اسپنسر پیچید.

او گفت: “تمام ایده این است که شما را در آغوش بگیرم ، بنابراین اینجاست.”

اسپنسر در پاسخ به این پرسش که رسیدن به یک قرن چه حسی دارد ، گفت: “سپاسگزار که موفق شدی – با یک خنده شکم بزرگ.”

دوستان و خانواده رابرت اسپنسر کهنه سرباز جنگ جهانی دوم به مناسبت صدمین سالگرد تولد وی رژه برپا کردند. (اندرو لی / CBC)

او می داند که یکی از خوش شانس هاست. اسپنسر در طول جنگ تماس های نزدیک زیادی داشت – زمان هایی که احساس می کرد تعداد او زیاد است. او تنها زمانی که 23 سال داشت ، تنها چند هفته پس از فرود روز D ، در نرماندی به زمین نشست. او هنوز هم به یاد خاطره راننده تانکی که در یک لحظه بر اثر ترکیدن ترکش کشته شد ، آزار نمی دهد.

او گفت: “او درست کنار من نشسته بود.” “این زمان سختی بود. اما شما باید کاری انجام دهید و آن را انجام دادید.”

روز یادبود امسال برای اسپنسر دشوار خواهد بود. به لطف COVID-19 ، او نمی تواند لحظه ای را شخصاً با سایر پیشکسوتان به اشتراک بگذارد.

وی گفت: “وحشتناک ، بسیار ناامید کننده ، قادر به انجام کاری نیست که می خواهید انجام دهید ، به مردم نزدیک باشید.”

“من فقط احساس می کنم گم شده ام. هیچ کاری از عهده شما بر نمی آید. اما دلم برای آن تنگ خواهد شد.”

تماشا کنید: رابرت اسپنسر ، کهنه سرباز جنگ ، روز یادبود را در یک بیماری همه گیر برگزار می کند

رابرت اسپنسر ، کهنه سرباز جنگ جهانی دوم ، چند روز قبل از برگزاری روز یادبود کشور ، صدمین سالگرد تولد خود را جشن می گیرد. این اولین بار است که طی چند دهه گذشته اسپنسر در یادبود جنگ ملی در 11 نوامبر حضور نخواهد داشت. 3:30

امور کهنه سربازان می گوید که حدود 26200 جانباز جنگ جهانی دوم از مارس 2020 در کانادا هنوز زنده بودند. متوسط ​​سن آنها 95 سال است.

وزیر امور کهنه سربازان ، لارنس مک آولای ، گفت: محدودیت های همه گیر در اجتماعات عمومی به این معنی است که دولت باید از مردم بخواهد به صورت حضوری در هیچ مراسمی شرکت نکنند. مراسم در سراسر کشور در حال کوچک شدن است.

“یک مراسم کوچک برگزار خواهد شد [Royal Canadian Legion] MacAulay گفت: “این احترام کامل به جانبازان خواهد داد.” اما دوباره ، با همه گیری همه گیر ، باید بسیار مراقب باشیم …

بنابراین اسپنسر روز را با خاطرات خود سپری خواهد کرد. “من به زمانهای گذشته فکر خواهم کرد. افرادی که ما از دست داده ایم … کل تجربه.”