دانش آموزان دبیرستان و معلمان نگران هستند که برنامه های فشرده “اضافه اطلاعات” را به همراه داشته باشد

کمالدیپ دیلون ، ارشد دبیرستان ، پس از کسب بهترین نمره در ریاضیات سال گذشته ، امسال در میان آشفتگی های ایجاد شده توسط بیماری همه گیر ویروس کرونا با این موضوع دست و پنجه نرم کرده است.

مانند سایر مدارس در سراسر کشور ، Dhillon نیز سیستم جدیدی را برای تقسیم سال در نظر گرفته است تا گروه های کوچکتر به صورت حضوری در کلاس شرکت کنند. در یک زمان کمتر دوره برگزار می شود ، اما هر درس روزانه طولانی تر است. چارچوب زمانی کلی متراکم است و چرخه بین سپتامبر و ژوئن چندین بار تکرار می شود.

نوجوان میسیساگا ، انت ، گفت: “این کار شلوغ بوده ، بسیار شلوغ بوده و واقعاً استرس زا بوده است” ، در مورد سازگاری با سیستم کوادمستر ، که سال تحصیلی خود را به طور معمول در چهار بلوک تقسیم کرده است ، گفت.

“ما هر روز دو ، گاهی سه درس انجام می دهیم و بنابراین پردازش یک چیز و سپس رفتن به مورد بعدی بسیار دشوارتر است.”

اگرچه او هر روز سه تا چهار ساعت بعد از مدرسه را برای مشق شب و مطالعه برای تست های هفتگی می گذراند ، اما دیلون گفت که او نگران آرزوهای خود پس از دوره متوسطه است. وی گفت: “در حال حاضر من بیشتر تمرکز خود را برای کسب نمره خاصی که برای برنامه لازم است ، دارم ، نه اینکه در واقع همه چیزهایی را که یاد می گیرم درک کنم.”

سرعت سریع کلاسهای وی در پاییز 12 این کلاس را متمرکز کرده است که دبیر دبیرستان کمالدیپ دیلون بیش از “درک واقعی همه چیزهایی که یاد می گیرم” بر نمره گذاری یک نمره خاص متمرکز است. (اوان میتسویی / CBC)

“اگر من وارد برنامه هایی شوم که می خواهم سال آینده وارد آن شوم ، ممکن است یادگیری من در دانشگاه نیز تحت تأثیر قرار گیرد ، زیرا ممکن است از سابقه کافی در زمینه [subjects] من امسال یاد می گیرم. “

بیماری همه گیر COVID-19 باعث ایجاد اختلال بی سابقه ای در مدارس کانادا شده است ، بسیاری از دانش آموزان متوسطه اکنون با کلاسهایی که در چهار گوشه ، پنج قلو یا حتی اختیاری قرار دارند – که سال تحصیلی به هشت بلوک تقسیم شده است – دست و پنجه نرم می کنند و دانش آموزان هر روز یک دوره را برای حدود چهار هفته قبل از رفتن به مرحله بعدی.

دانش آموزان ، معلمان و کارشناسان آموزش و پرورش به طور یکسان نگرانند که این تغییر ناگهانی به یادگیری متراکم چه تاثیری در حال حاضر و پایین جاده خواهد داشت.

بریجیت سالامون – دانش آموز کلاس 12 ساسکاتون که سال تحصیلی او به پنج بلوک موسوم به “کوینت” تقسیم شده است – این احساس مدرسه را احساس می کند مانند “اطلاعات بیش از حد”.

او در اولین پرسش خود به مقابله با تاریخ و زیست شناسی پرداخت و این “بسیار طاقت فرسا ، خیلی سریع” شد. وی گفت که همراهی با وظایف دشوار بود ، وی افزود که همراه با مبارزات دانشگاهی ، سلامت روان او نیز رنج می برد.

“این کوینت اول از نظر مقدار اطلاعاتی که انتظار می رفت بتوانم ذخیره کنم بسیار طاقت فرسا بود – و این حتی با معلمان من بود که بسیاری از چیزها را قطع می کردند ، زیرا آنها می دانستند که وقت لازم برای آموزش همه ما را ندارند سلامون گفت.

“این خیلی زیاد بود. اگر امروز از من می خواستید که در فینال زیست شناسی شرکت کنم ، فکر نمی کنم آن را قبول کنم زیرا اطلاعات بسیار کمی از کلاس خود حفظ کردم.”

سال تحصیلی دانش آموز کلاس 12 بریجت سالامون به پنج بلوک تقسیم شده است که “quint” نامیده می شود ، و این باعث می شود مدرسه مانند “اطلاعات بیش از حد” احساس شود. (دون سامر / سی بی سی)

دستورالعمل های بهداشت عمومی برای فاصله فیزیکی ممکن است مسئولان مدارس را مجبور به اتخاذ این برنامه های بلوکی کنند ، سال تحصیلی را به بخشهای مختلف تقسیم می کنند ، اما کانادایی ها باید توجه داشته باشند که این تغییرات می تواند همه را کنار بگذارد و برای پیشرفت دانش آموزان مضر باشد ، دبلیو بنت

وی گفت: “برنامه مدرسه و جدول زمانی روزانه دستور زبان مدرسه است. آنها ساختاری هستند كه هر چیز دیگری در اطراف آن سازمان یافته است ، بنابراین هرگونه تغییر – حتی تغییر ناچیز – عواقب واقعی برای معلمان و دانش آموزان دارد.”

بنت مستقر در هالیفاکس نگرانی های زیادی در مورد برنامه های بلوکی دارد ، از جمله مشکل در حفظ توجه و تمرکز دانش آموزان در این جلسات طولانی تر در کلاس ، معلمانی که قادر به تطبیق روش خود و وقفه های زیاد در برنامه مدرسه نیستند.

وی گفت: “حقیقت ماجرا این است كه تقریباً به همان اندازه مطالب درسی را پوشش نمی دهند. و با گذشت زمان ، این امر باعث كاهش کیفیت آموزش می شود.”

بنت گفت که او همچنین نگران است که در دوره های برنامه ریزی شده برای دوره یادگیری نهایی سال ، هنگامی که مدرسه به طور معمول پایان می یابد ، اتفاق خواهد افتاد. “شروع یک دوره جدید یادگیری در آن زمان توصیه نمی شود … ریتم های زیستی مدرسه واقعاً ریشه دوانده اند. بنابراین می توانید برنامه را تغییر دهید ، اما نمی توانید فرهنگ ، رفتارها را تغییر دهید.”

گرچه این برنامه های متراکم ممکن است برای مدت کوتاهی توجیه شود ، اما بنت گفت که نمی خواهد دائمی شدن آنها را ببیند ، با این استدلال که دانشجویان با تصمیم ناقصی که در شرایط بحرانی گرفته شده مجبور به زندگی می شوند.

پل دبلیو بنت ، محقق و مدیر موسس Schoolhouse Consulting در هالیفاکس ، نگرانی هایی در مورد برنامه های بلوکی ، از جمله مشکل در حفظ توجه دانش آموزان در کلاس ، معلمانی که قادر به تطبیق روش خود و وقفه های زیاد در برنامه مدرسه نیستند. . (ارائه شده توسط پل بنت)

“آنها نیمی از سال گذشته خود را از دست داده اند اساساً … در یادگیری یک شکاف یادگیری یا از دست دادن یادگیری وجود دارد. اکنون آنها در حال برنامه ریزی با مدلهای مختلف سازمانی هستند ، و انتظار می رود که آنها نه تنها آنچه را که از دست داده اند ، برای حفظ استانداردها و واجد شرایط بودن برای ورود به دانشگاه ، دنبال کنند. ” وضعیت سیستم به بررسی مسائل مهم مدارس دولتی K-12 در سراسر کانادا می پردازد.

“احتمالاً این کار عملی نخواهد شد ، و من از تأثیر بر روی آنچه قرار است نسل همه گیر دانش آموزان نامیده شود بسیار ترسیده ام.”

مربی می گوید هیچ مدل کاملی نیست

مارینا میلنر-بولوتین ، مربی علوم در بخش برنامه درسی و آموزشی در دانشگاه بریتیش کلمبیا گفت ، حتی قبل از COVID-19 ، مدارسی وجود داشت که سال خود را به چندین بلوک تقسیم می کردند و برخی از دانش آموزان از این مدل های فشرده بهره مند می شدند.

وی گفت: “برخی دانش آموزان این را دوست دارند … زیرا به آنها این امکان را می دهد تا عمق بیشتری تمرکز کنند و در بسیاری از موضوعات گسترش پیدا نکنند.” وی با بیان اینکه از دانشجویان خواسته است “اشتیاق خود را” با مطالعه فشرده تر پیدا کنند ، گفت: “شما می توانید عمیقاً روی هر موضوعی که روی آن تمرکز کنید سرمایه گذاری کنید.”

مارینا میلنر-بولوتین ، استاد آموزش UBC ، می گوید: برخی از دانش آموزان می توانند با قالب برنامه بلوک شکوفا شوند. با این حال ، بسیاری از دانشجویان ممکن است عقب بمانند. او نگران است که آیا دانش آموزان وقت دارند هرکدام از مطالب خود را هضم کنند و آیا ممکن است شکافهای یادگیری ایجاد شود. (ارائه شده توسط مارینا میلنر-بولوتین با اجازه از UBC)

بچه هایی که در یک سیستم بلوک شکوفا می شوند ، کسانی هستند که “یاد می گیرند ، می دانند چطور این کار را انجام دهند ، والدین می توانند از آنها حمایت کنند ، که دارای مهارت بیشتری هستند ، با معلم صحبت می کنند و می گویند ،” من در اینجا به کمک نیاز دارم یا آنجا.’ آن بچه ها شکوفا می شوند. ” او گفت.

میلنر-بولوتین گفت ، با این حال ، بسیاری از دانشجویان ممکن است از برنامه های فشرده عقب بمانند. او گفت که او نگران است که آیا دانش آموزان وقت دارند هضم کنند آنچه را که یاد می گیرند و آیا ممکن است شکافهای یادگیری ایجاد شود – به عنوان مثال ، اگر دانش آموز دبیرستانی در آغاز یک سال ریاضی داشته باشد و تا پایان سال به آن باز نگردد بعدی.

“ما نباید بپرسیم ،” آیا ترم بهتر از فصل است؟ ” به نظر من ، ما باید بپرسیم چه تعلیم و تربیتی می تواند ترم را موثر بگذارد یا می تواند فصلی را موثر سازد. چه مزایا و معایبی وجود دارد؟ ” این مربی مستقر در ونکوور ، که به دانش آموزان در مقاطع ابتدایی ، متوسطه و دانشگاه در مقطع کارشناسی ، و همچنین معلمان دوره و کار مشغول به تدریس است.

“با هر روش تدریس ، هیچ روش کاملی وجود ندارد.”

تماشا کنید | چگونه معلمان باید کلاس های خود را برای دانش آموزان چهارم تنظیم کنند:

معلم علوم ، تاسا عوسمان می گوید: سیستم جدید quadmester برای دانش آموزان دبیرستانی ، كه در آن کلاس ها در بلوك های چهار ساعته برگزار می شود ، معلمان را ملزم می كند تا استراتژی های خود را تنظیم كنند تا از دانش آموزان عقب نمانند. 1:49

میلنر-بولوتین گفت که این بیماری همه گیر باعث ایجاد فضای جدیدی برای یادگیری می شود که مربیان مجبور به سازگاری با آن می شوند. وی گفت ، اما آنها همچنین باید تمرکز خود را در ارتباط با دانش آموزان و حمایت از آنها از جمله توجه بیشتر به بهداشت روان تجدید کنند.

“ما طوری تمرکز کرده ایم که گویی مدرسه فقط برای یادگیری ریاضیات و علوم و انگلیسی و سایر موارد است … ما معاشرت دانش آموزان را مسلم می دانیم.”

معلم دبیرستان تورنتو ، ونسا مو ، که در حال تدریس ریاضیات کلاس 10 و زیست شناسی پایه 11 در قالب چهارم در موسسه Bloor Collegiate است ، می تواند گواه مجموعه جدیدی از چالش های نوجوانان در سال جاری باشد.

مو گفت که آنها در تلاشند تا آنچه را که می آموزند پردازش کنند – علی رغم این واقعیت که دانش آموزان وی مشغول یادگیری هستند ، بسیار با انگیزه و دارای عملکرد بالایی هستند که از بازگشت به مدرسه در پاییز بسیار هیجان زده بودند و حتی بعد از اینکه او و همکارانش رویکردهای خود را تغییر دادند فعالیتهای جذاب و عملی بیشتری را توسعه داد.

سرعت سریع به معنای س fewال های کمی است

مو گفت ، معلمان همچنین وقت کمی برای برقراری ارتباط با دانش آموزان دارند. وجود دانش آموزان کمتر در کلاس درس ظاهراً به معنای آن است که آنها فرصت بیشتری برای طرح س orال یا جستجوی توضیح دارند ، اما به گفته زمان ، دانش آموزان این کار را نمی کنند.

“آنها احساس نمی کنند که می خواهند به همان اندازه که می خواهند س –ال کنند – برای شفاف سازی یا غنی سازی – زیرا آنها نمی خواهند بیشتر از آنچه لازم است برای آن وقت بگذارند ، زیرا آنها می دانند ما چه مقدار مواد داریم عبور کردن. “

معلم دبیرستان تورنتو ، ونسا مو می گوید که زمان کافی فرصت کمی برای ایجاد ارتباط با دانش آموزانش باقی گذاشته است. (اوان میتسویی / CBC)

در بهار ، توجه زیادی به نحوه تأثیر پذیری دانشجویان فارغ التحصیل از همه گیری وجود داشت و در پاییز امسال ، مردم بر آنچه دانشجویان ابتدایی با آن روبرو هستند تمرکز کرده اند. اما بریجت سالامون ، ارشد ساسکاتون گفت که احساس می کند آنچه او و همسالان دبیرستانش پشت سر می گذارند تا حد زیادی نادیده گرفته شده است.

“دبیرستان در رسانه ها ساخته شده است ، مثل اینکه این تجربه شگفت انگیز خواهد بود. اما در عوض ، من به مدرسه می آیم و اینطور نیست. در عوض ، من به مدرسه می آیم و احساس وحشتناکی درمورد وضعیتم دارم.” او گفت.

“هیچ کس واقعاً کاری برای ما انجام نمی دهد تا سعی کنیم آن را به یک تجربه دبیرستانی خوب تبدیل کنیم … این به نوعی احساس می کند ما فراموش شده ایم.”