دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا محدودیت‌های جدیدی را برای سؤالات روزنامه‌نگاران اضافه می‌کند

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، سیاست جدید خود را در زمینه محدودیت سؤالات رسانه‌ای روز شنبه گسترش داد تا نه تنها سؤالات خبرنگاران بلکه از رسانه‌ها نیز محدود شود.

اسمیت به برنامه رادیویی خود در Corus گفت که نه تنها خبرنگاران منفرد اکنون به یک سوال در کنفرانس‌های خبری محدود می‌شوند – همانطور که جمعه اعلام شد – او در مجموع بیش از یک سؤال را از هر رسانه خبری در یک رویداد نمی‌پذیرد.

اسمیت تکرار کرد که برای ارائه پاسخ‌های بیشتر باید محدودیت‌هایی برای سؤالات قائل شود.

اسمیت در ادامه گفت: «هر رسانه در حالی که ما در این دوره از کمپین هستیم، به جای دو سؤال، یک سؤال دریافت می‌کند، زیرا من فقط باید مطمئن شوم که تا حد امکان به افراد بیشتری پاسخ می‌دهیم». استان شما برتر شماست در پاسخ به یک سوال اصلی و دو سوال بعدی از مجری برنامه.

“[This way] ما می‌توانیم به رسانه‌های بیشتری دسترسی پیدا کنیم، زیرا با ورود به مبارزات انتخاباتی، علاقه به مراتب بیشتر خواهد شد.»

راب اندرسون، مشاور ارشد اسمیت، این تغییر را در بیانیه‌ای در توییتر تأیید کرد و گفت که این تغییر به رسانه‌های خبری بیشتر این فرصت را می‌دهد که در دوره انتخابات آینده سؤال بپرسند.

انتخابات در 29 مه پیش بینی می شود

قرار است این نامه در اول ماه مه برای یک روز رای گیری در 29 مه کنار گذاشته شود، اما سیاستمداران از هر دو طرف در حال حاضر به طور موثری در حال اعتراض هستند، درها را می زنند، وعده می دهند و از یکدیگر انتقاد می کنند.

NDP رهبر اپوزیسیون راشل نتلی وعده داده است که تا حد امکان به سؤالات بسیاری از جمله پیگیری پاسخ دهد. نتلی می‌گوید اگر اسمیت نمی‌خواهد به سؤالات پاسخ دهد، نباید برتر باشد.

خبرنگاران از رسانه‌های بزرگ‌تر اغلب بیش از یک خبرنگار دارند که در کنفرانس‌های خبری اسمیت تماس بگیرند یا در کنفرانس‌های خبری اسمیت شرکت کنند تا درباره موضوعات مختلف منحصر به‌فرد یا منحصر به داستان‌هایی که روی آن کار می‌کنند سؤال بپرسند.

به طور سنتی به آنها یک سوال اصلی و یک پیگیری داده می شد.

زنی بلوند با ژاکت راه راه کنار میکروفون ایستاده و مشت چپ خود را در هوا بلند کرده است.
راشل نتلی، رهبر NDP آلبرتا، در 15 دسامبر 2022 در اتاق بازرگانی کلگری در کلگری سخنرانی می کند. (جف مک اینتاش/ مطبوعات کانادا)

سؤالات بعدی برای اینکه به خبرنگاران اجازه دهد در صورت لزوم اولین پاسخ را روشن کنند و اگر سیاستمداران و مقامات دولتی به سؤال اول پاسخ ندهند، اما در عوض نکات مماس مرتبط را ارائه کنند، باید پاسخگو باشند، بسیار مهم تلقی می شوند.

اسمیت روز جمعه از تکنیک یک سوال بدون دنبال کردن با خبرنگاران و دوباره با شنوندگان در برنامه رادیویی خود در شنبه استفاده کرد.

اسمیت در مورد حمایت از کشیش سوال کرد

در روز جمعه از اسمیت خواسته شد تا نظرات متناقضی را که در آن از آرت پاولوفسکی کشیش خیابانی کلگری به نفع خود صحبت می‌کند، اما از “دیدگاه‌های افراطی” خود نیز صرف نظر می‌کند، با هم تطبیق دهد. پاولوفسکی برای اعتراض به محدودیت‌های کووید و نظرات مربوط به جامعه دگرباشان جنسی سرخط خبرها شده است.

اسمیت گفت که او همه اشکال عدم تحمل را محکوم می کند. پیگیری نشد.

از اسمیت پرسیده شد که گروه پوپولیست راست میانه، آلبرتا را پس بگیرید، چه نقشی در مبارزات انتخاباتی او خواهد داشت. آلبرتا را پس بگیرید نفوذ فزاینده ای در درون حزب دارد و از نیمی از اعضای هیئت مدیره حزب حمایت می کند و در هیئت مدیره حوزه انتخابیه و نامزدی نامزدها مشارکت می کند.

اسمیت پاسخ داد که UCP یک حزب باز دارد، “یک عضو، یک رای” که در آن همه می توانند نظر بدهند. بدون پیگیری

مردی به زنی نگاه می کند که با میکروفون سمت چپ او صحبت می کند.
دانیل اسمیت، درست، در دورانی که به عنوان رهبر اتحاد Wildrose، با خبرنگاران صحبت می کند، همانطور که راب اندرسون MLA آن زمان در کلگری در سال 2011 نگاه می کند. (مطبوعات کانادا)

در برنامه شنبه خود، تماس گیرنده ای به نام جف، که خود را به عنوان حامی قدیمی UCP توصیف می کرد، از اسمیت خواست تا اظهارات متناقض در مورد سیاست های بهداشتی را با هم تطبیق دهد.

اسمیت در پاسخ، NDP را متهم کرد که می‌کوشد این موضوع را مخدوش کند و به جف یادآوری کرد که دولت او برای کمک به ایجاد حساب‌های مخارج سلامت برای خدمات غیر بیمه‌شده مانند دندانپزشکان و درمانگران تلاش می‌کند.

تماس‌گیرندگان برنامه معمولاً سؤالات بعدی دریافت نمی‌کنند، اما تماس‌گیرنده‌ای که شنبه در مورد هزینه‌های برق می‌پرسد، در یک سؤال اصلی و دو سؤال بعدی فشرده می‌شود.

اسمیت پس از اینکه این هفته اعلام کرد که دولتش با وجود اینکه اسمیت در یک مقاله سیاستی در سال 2021 از مدل جدیدی از جمله پرداخت هزینه برای پزشک خانواده و شرکت جراحی حمایت می کند، اجازه پرداخت از جیب خود را برای مراقبت نمی دهد، با سؤالاتی در مورد وضعیت سلامتی خود مواجه شده است. -پرداخت و شاید بیمارستان های خصوصی.

یکی دیگر از شنوندگان در یک پیام متنی به طور قاطع از اسمیت پرسید که آیا او همچنان بر دیدگاه های سال 2021 خود در مورد سلامتی می ایستد؟

“من فکر نمی کنم پلنگ لکه های خود را تغییر دهد، بنابراین اجازه دهید مستقیماً از شما بپرسم: آیا اکنون به طور قاطعانه آنچه را که در آن نوشته اید رد می کنید. [policy] کاغذ؟ آره یا نه؟ لطفاً پاسخی از نوع دود و آینه ندهید.”

اسمیت پاسخ مثبت یا منفی نداد، اما به جای آن به حساب های هزینه های سلامت اشاره کرد.

هیچ نظری در مورد کاوش اخلاقی وجود ندارد: برتر

علاوه بر سوالات محدود، اسمیت همچنین این هفته اعلام کرد که به هیچ وجه در مورد تحقیقات در حال انجام توسط کمیسر اخلاق استان اظهار نظر نخواهد کرد.

دفتر اسمیت گفت مارگریت تراسلر، کمیسر اخلاق، در تلاش است تا مشخص کند که آیا اسمیت با صحبت با متهم در مورد پرونده خود قبل از محاکمه جنایی، در اجرای عدالت مداخله کرده است یا خیر.

تماشا | نخست وزیر آلبرتا می گوید که کمیسر اخلاق در حال تحقیق درباره او است:

نخست وزیر آلبرتا می گوید که کمیسر اخلاق در حال تحقیق درباره او است

دانیل اسمیت، نخست‌وزیر آلبرتا، می‌گوید که کمیسر اخلاق در حال تحقیق از او به‌دلیل اتهاماتی است که او تلاش کرده است در رسیدگی دادگاه به اتهامات کشیش مربوط به محاصره محدودیت‌های COVID-19 دخالت کند.

در آن تماس شنیده می‌شود که اسمیت پیشنهاد می‌کند از طرف متهم تحقیق کند در حالی که به او می‌گوید اتهامات علیه او انگیزه‌های سیاسی دارند، و اضافه می‌کند که او نگرانی‌های خود را در مورد نحوه انجام پرونده‌های مربوط به اقدامات COVID-19 توسط دادستان‌های سلطنتی به اشتراک می‌گذارد.

نخست وزیر همچنین به شنوندگان گفت که برنامه شنبه تا پس از انتخابات در ماه مه آخرین برنامه خواهد بود.

او گفت: «ما تصمیم گرفته‌ایم و ایستگاه تلویزیونی هم می‌داند که این آخرین نمایش خواهد بود. “پس شاید من فقط به عنوان مهمان حضور داشته باشم و طرف های دیگر هم بتوانند.”