در اولین هفته مانیتوبا با 11 مورد مرگ ، 625 مورد ، به طور نامتناسبی توسط COVID-19 مورد حمله قرار گرفت

COVID-19 همچنان به طور نامتناسبی بر مردم اولین ملل در مانیتوبا تأثیر می گذارد ، در هفته گذشته 625 مورد جدید و 11 مرگ مربوط به این بیماری رخ داده است.

مجمع روسای مانیتوبا این خبر را طی یک کنفرانس خبری هفتگی با پخش مستقیم پخش کرد ، جایی که آنها شماره های به روز شده در مورد ویروس کرونا را در افراد و جوامع ملل اول ارائه می دهند.

آخرین داده ها حاکی از آن است که افراد ملل اول تحت تأثیر COVID-19 قرار گرفته اند و مارسیا اندرسون ، پزشک تیم هماهنگی پاسخ همه گیر COVID-19 مانیتوبا ، به طیف وسیعی از روندها اشاره دارد که این را تأیید می کند.

وی گفت که میزان حمله ثانویه – معیار این که چه تعداد افراد پس از تماس نزدیک با یک مورد مثبت احتمال ابتلا به COVID-19 را دارند – برای کل مانیتوبا حدود 16 درصد است. این بدان معناست که در جمعیت عمومی ، تقریباً 16 از 100 تماس نزدیک تمایل دارند که به بیماری منتهی شوند.

وی گفت ، اما در ملل اول ، این تعداد حدود 40 درصد است.

آرلن دوما ، رئیس بزرگ AMC گفت: “این یک درصد بسیار سرسام آور است و مهم است که از آن قدردانی کنیم.”

دامنه موانع

دکتر اندرسون گفت ، تعدادی توضیحات در مورد آن وجود دارد ، از جمله تأخیر یا موانع دسترسی به آزمایش ، یا داشتن ارتباط نزدیک بیشتر به دلیل شلوغی مسکن در برخی از جوامع دورافتاده.

1815 مورد فعال COVID-19 در میان افراد سازمان ملل متحد در مانیتوبا وجود دارد – از جمله 602 نفر در ذخیره ، و 1213 مورد مربوط به افراد ملل اول که از ذخیره خارج زندگی می کنند – و 1،548 بهبودی از روز جمعه.

اندرسون همچنین نشان داد که میزان مثبت بودن آزمون پنج روزه – میانگین تست هایی که مثبت اعلام می شوند – در بین افراد ملل اول 20 درصد است. در کل مانیتوبا 13.4 درصد است.

وی با تکرار مدیر ارشد بهداشت عمومی مانیتوبا ، دکتر برنت روسین گفت که سیستم مراقبت های بهداشتی با له شدن موارد جدید روزانه تیره و تار است ، و افراد اولین ملل در تخت های بیمارستان با سرعت بالاتری نسبت به گروه های دیگر ظاهر می شوند.

از صبح جمعه ، 107 نفر از اولین ملل در بیمارستان بستری شدند – تقریباً یک سوم کل بستری های مانیتوبا COVID-19 – و 23 نفر تحت مراقبت های ویژه قرار داشتند ، از مجموع 55 نفر در مانیتوبا در ICU مبتلا به این بیماری.

تاکنون چهل و هفت نفر از مردم سازمان ملل در این استان در اثر COVID-19 جان خود را از دست داده اند.

اندرسون گفت ، میانگین سن افراد First Nation که به دلیل بیماری در بیمارستان بستری شده اند در حال حاضر حدود 50 سال است و میانگین سنی مرگ و میرهای سازمان ملل در حدود 66 سال است. وی گفت: در سراسر استان ، میانگین سنی کسانی که از COVID-19 می میرند 83 سال است.

واب کینوو ، رهبر رسمی مخالفت گفت که نژادپرستی سیستمی و نه نژادی ریشه این مسئله است که چرا ملت های اول بیشتر تحت تأثیر ویروس قرار می گیرند.

رهبر NDP منیتوبا گفت: “این واقعیت است که افراد بومی بیشتر مسکن ضعیف دارند ، کمتر به پزشک خانواده دسترسی دارند و کمتر به آب آشامیدنی تمیز دسترسی دارند.”

“همان راهی که همه گیری نشان داد چگونه ما از خانه های مراقبت شخصی در طی سالهای گذشته چشم پوشی کرده ایم ، همه گیری در حال حاضر نشان می دهد که چگونه عدم دسترسی به خدمات بهداشتی برای افراد ملل اول مسئله اساسی است که باید به آن توجه شود.”

بیماری همه گیر اعتیاد را تشدید می کند

دنیس میچس رئیس رئیس اولین ملت Long Plain در کنفرانس خبری مجازی AMC گفت ، این بیماری همه گیر همچنین نیاز شدید به حمایت از کاهش آسیب را برای افراد بومی ساکن در اعتیاد نشان داده است.

او می خواهد دولت ها با هم کار کنند و شروع به باز کردن سایت های نظارت بر مصرف ، از جمله در جامعه مانیتوبای غربی خود کنند.

وی گفت ، لانگ پلین سه سال پیش به دلیل مسائل اعتیاد حالت اضطراری اعلام کرد ، اما همه گیری فقط این مسائل را تشدید کرده است.

“پشتیبانی در آن زمان از نظر دولتها واقعاً کمبود داشت ، بنابراین تقریباً مانند این است که ما در تلاشیم خود را برای مقابله با بحران اعتیاد انجام دهیم. و این همچنان ادامه دارد و هنوز هم یک بحران است.”

تماشا کنید | رئیس شاماتاوا خواستار کمک نظامی می شود:

رئیس جمعیت اول شاماتاوا در شمال مانیتوبا در حال افزایش درخواست های کمک نظامی در جامعه خود است زیرا تعداد افراد آلوده به COVID-19 همچنان در حال افزایش است. 1:52

در همین حال ، Shamattawa First Nation به تنهایی با مشکلات COVID-19 دست و پنجه نرم می کند.

حدود 1300 نفر در جامعه پرواز ، در حدود 745 کیلومتری شمال وینیپگ زندگی می کنند.

روز جمعه ، اریک ردد ، رئیس شاماتاوا گفت که 133 نفر از این بیماری مثبت هستند و جامعه دارای 68 درصد آزمایش مثبت است.

سرخ در روز جمعه با مارک میلر ، وزیر فدرال خدمات بومی در مورد دستیار پزشکی نظامی صحبت کرد. سرخ گفت: میلر امیدوار است كه به زودی بفهمد كه این كمك در دسترس است یا خیر.

وی گفت: “ما لاغر شده ایم. هیچ جامعه ای ارتش را در شهر خود نمی خواهد ، هیچ كسی خواستار كمك ارتش نیست ، اما ما به آن نیاز داریم.”

“نمی توانم بخوابم. نگران اعضایمان هستم.”

قرار بود 9 نفر از اعضای گروه Bear Clan Patrol در وینیپگ برای کمک به جمعه اول ملت بیایند. Redhead پنجشنبه شب به سی بی سی نیوز گفت که پنج عضو دیگر صلیب سرخ قرار است روز یکشنبه وارد شوند.

اندرسون به میزان قابل توجهی از ویروس موجود در جامعه اشاره کرد و گفت که تیم هماهنگی سازمان ملل “واقعاً تلاش می کند تا آنجا که می توانیم برای حمایت از تلاشهای آنجا جمع شویم.”

سخنگوی این سازمان در بیانیه ای گفت: “صلیب سرخ كانادا از موقعیت خوبی برخوردار است تا به تلاش های همه گیر كمك كند و به كار با همه سطوح دولت و همچنین رهبری بومی برای رفع نیازهای نوظهور در سراسر كشور ادامه می دهد.”