در حالی که آتش سوزی در صومعه تاریخی مونترال ادامه دارد، نگرانی ها در مورد چیزهایی که از دست رفته افزایش می یابد

در حالی که دودهای بزرگی از صومعه دو بون پاستور در مرکز شهر مونترال در روز جمعه به بالا می‌آمدند، آینده این ساختمان نزدیک به دو قرن قدمت و همه چیزهایی که در آن نگهداری می‌شد در هاله ای از ابهام قرار دارد.

مقامات استانی و شهری صبح روز جمعه در محل برای ارزیابی خسارت وارده به صومعه تاریخی در گوشه خیابان های شربروک و دی بولیون ملاقات کردند. در آتش سوزی که حوالی ساعت 16:30 بعد از ظهر پنجشنبه رخ داد، به کسی آسیب جدی وارد نشده است.

والری پلانت، شهردار مونترال، درست پیش از ظهر، در یک کنفرانس خبری با حضور ماتیو لاکومب، وزیر فرهنگ کبک و ریچارد لیبمان، رئیس آتش نشانی مونترال، گفت: “می توانید ببینید، پشت سر ما هنوز در حال سوختن است.” “این یک غم و اندوه باورنکردنی است. این یک فضای باشکوه است.”

این ساختمان گسترده که اکنون یک مرکز چند خدماتی است، شامل اقامتگاه سالمندان، تعاونی مسکن، مهدکودک و آپارتمان‌های مسکونی و همچنین فضای فرهنگی است. در کمتر از 10 روز، صومعه قرار بود محل برگزاری مسابقات Concours Prix d’Europe، مسابقه آواز یک هفته ای باشد.

تماشا | روآن کندی از CBC توضیح می دهد که چه چیزی از ساختمان در حال سوختن باقی مانده است:

در صحنه آتش سوزی صومعه بون پاستور چگونه به نظر می رسد

روآن کندی از CBC توضیح می دهد که پس از آتش سوزی ویرانگر پنجشنبه چه چیزی باقی مانده است.

برای Taïka Baillargeon، سایت میراث تنها به عنوان نمادی از گذشته شهر عمل نکرده است.

این همچنین یک داستان موفقیت آمیز بوده است: نمونه ای درخشان از چگونگی دمیدن جان تازه ای به یک موسسه تاریخی و تبدیل آن به یک فضای تجمع پر جنب و جوش برای مردم مونترال.

«این یکی از اولین ساختمان‌هایی بود که با چشم‌انداز خصوصی و عمومی بازسازی، مرمت و مورد استفاده مجدد قرار گرفت. [usage]بایلارژئون، دستیار مدیر سیاستگذاری هریتیج مونترال، سازمانی که برای ترویج و حفظ میراث معماری فرهنگی شهر تلاش می کند، گفت.

این هنوز به عنوان نمونه ای از کارهایی است که ما باید در زمینه استفاده مجدد از ساختمان های تاریخی خود انجام دهیم.”

هنوز مشخص نیست که صومعه چقدر آسیب دیده است، اما مقامات آتش نشانی گفتند که آنها باور ندارند که این صومعه خسارت کلی داشته باشد.

محیط زیست کانادا بیانیه ویژه ای درباره کیفیت هوا صادر کرد و نسبت به افزایش آلودگی در مونترال به دلیل دود هشدار داد.

آتش می سوزد و دود از ساختمان میراث بلند می شود
آتش نشانان صبح جمعه، بیش از 16 ساعت پس از شروع آتش سوزی در پشت بام صومعه دو بون پاستور سابق در نزدیکی خیابان های شربروک و دو بولیون در مونترال، به کار خود ادامه می دهند. (کریستین موشی/ مطبوعات کانادا)

این صومعه در سال 1846 ساخته شده است. ساختمان فری استون دارای بدنه ای مرکزی است که توسط سه بال عمود بر آن عبور می کند. در سال 1896 یک پیشبیتری اضافه شد. در سال 1979 به عنوان یک بنای میراث تعیین شد و در سال 1984 توسط Société immobilière du patrimoine architectural de Montréal (سیمپا).

Heritage Montreal در صومعه نگهداری می شود و Baillargeon می گوید ممکن است آرشیو این گروه گم شده باشد.

Baillargeon آتش سوزی را یک “فاجعه عظیم و بزرگ” توصیف کرد.

او گفت: “این تکنیک‌ها، این مواد، ما نمی‌توانیم دوباره آنها را پیدا کنیم. ما نمی‌توانیم یک بون پاستور را همانطور که هست بازسازی کنیم. این وحشتناک‌ترین بخش آن است.”

این ساختمان‌ها دانش، چیزهای بسیار، تاریخ بسیار زیادی را در خود محصور می‌کنند و ما نمی‌توانیم آن‌ها را بازگردانیم.»

اگرچه میزان خسارت هنوز مشخص نیست، لاکومب، وزیر فرهنگ استان، گفت که می‌خواهد این ساختمان در نهایت بازسازی شود.

تماشا | بیش از 100 آتش نشان با آتش مبارزه می کنند:

تیم های آتش نشانی با شعله های آتش در صومعه مونترال مبارزه می کنند

کار گروه‌های تماشاگر برای خاموش کردن آتش‌سوزی پنج زنگ در صومعه تاریخی دو بون پاستور در مونترال در روز پنجشنبه.

تلاش آتش نشانان برای رسیدن به پشت بام ساختمان

نزدیک به 20 ساعت پس از رسیدن به محل حادثه، آتش نشانان همچنان در تلاش برای یافتن راه هایی برای رسیدن به پشت بام صومعه بودند، جایی که آتش شروع شد.

لیبمن، رئیس آتش نشانی، گفت که ساختار ساختمان، که دارای سقف شیبدار و فلزی است، نزدیک شدن به قلب آتش را کاری دشوار می کند.

وی گفت: خطر گسترش آتش وجود ندارد، اما مشخص نیست که چه مدت طول می کشد تا آتش خاموش شود. لیبمن گفت که هشدارهای آتش در زمان شروع به درستی کار می کردند.