در مطالعه جدید استخوان های آلت تناسلی ضعیف تر در سمور رودخانه ها که به آلاینده های روغن و مایع مرتبط هستند

یک مطالعه جدید نشان داده است که آلودگی های هیدروکربن به طور معمول با عملیات روغن و روغن در کاهش استحکام استخوان آلت تناسلی در سمور رودخانه نقش دارد.

به نظر می رسد که این یک کلیک علمی عجیب و غریب باشد – اما نویسنده اصلی این مطالعه هشدار می دهد که یافته های وی می تواند عواقب گسترده تری برای حیات وحش و سلامت انسان در منطقه روغنزنان در شمال آلبرتا داشته باشد.

فیلیپ توماس ، یک سم شناس حیات وحش از محیط زیست و تغییرات اقلیمی کانادا ، گفت: “ما نشان داده ایم که چگونه میزان سلامت استخوان ، یعنی استخوان آلت تناسلی مرد ، در معرض عناصر کمیاب و هیدروکربن ها قرار دارد.”

سمور رودخانه نر دارای یک استخوان آلت تناسلی یا باکولوم است که به طور معمول بلند ، خمیده و باریک است. این مطالعه می گوید سمور رودخانه ها “گونه نگهبان” محسوب می شوند – گونه ای که می تواند اثرات آلودگی های محیطی را قبل از سایر گونه ها ثبت کند.

استخوان های شکننده آلت تناسلی مرد می تواند توانایی تولید مثل گونه ها را مختل کند و سایر گونه ها را از زنجیره غذایی پایین و پایین تحت تأثیر قرار دهد.

محققان با کمک تله های محلی کبد سمور رودخانه و استخوان های آلت تناسلی آنها را تجزیه و تحلیل کردند. نمونه ها از طیف وسیعی از مکان های نزدیک و دور از سایت های روغن و ماسه در آلبرتا آمده اند.

“در اکثر موارد ، این را می یابیم [the] توماس گفت: باكولوم سمور روده در اثر ضعف در محل های كنترل ، قوی تر ، سفت و متراکم تر است – بنابراین در مناطقی كه مقادیر كمتری از برخی از این هیدروكربن ها وجود دارد ، “.

اگرچه ممکن است کشف آلت تناسلی سستتر ضعیف تری برجسته باشد ، این مطالعه همچنین نشان داد که وجود برخی از آلاینده ها – استرانسیم ، آهن و ریزه کاری هیدروکربن – با قوی تر شدن استخوان های آلت تناسلی در میان برخی از سمورها ارتباط دارد. دو عنصر اخیر به طور طبیعی وجود دارد و retene محصول جانبی آتش سوزی جنگل است.

مطالعه، قرار گرفتن در معرض همزمان با عناصر کمیاب و ترکیبات معطر چند حلقه ای بر روی باکلوم سمور رودخانه آمریکای شمالی تأثیر می گذارد، در ماه جاری در مجله علمی Chemosphere مورد بررسی قرار گرفت.

“چند جوک بود”

بیشتر تحقیقات در آزمایشگاه دانشگاه مک مستر انجام شده است که به طور معمول آسیب های استخوانی انسان و نه آلت تناسلی حیوانات را بررسی می کند.

چریل کوئنویل ، دانشیار مهندسی مکانیک و زیست پزشکی در مک مستر گفت: “مطمئناً این یک زمینه تحقیقاتی جدید برای گروه آزمایشگاهی من بود.” “باید اعتراف کنم که چند شوخی در اطراف پرواز بود.”

همزمان با اندازه گیری و اسکن استخوان ها ، کوئین ویل و تیم وی آزمایش های مکانیکی مخرب و غیرمخرب نیز انجام دادند.

استخوان آلت تناسلی سمور رودخانه که در غیر این صورت باکلوم شناخته می شود. (ارسال شده / فیلیپ توماس)

کوینویل اذعان داشت که یکی از آزمایشاتی که آزمایشگاه وی انجام داده ممکن است کمی له شود – آنها آزمایش کردند که چه مقدار نیروی برای شکستن استخوان های آلت تناسلی مرد لازم است.

وی ضمن عذرخواهی گفت: “من باید نسبت به نحوه صحبت در این مورد حساسیت بیشتری داشته باشم.” “مطمئناً ، ما دوست داریم بگوییم که ما در حال تلاش برای کمک به سمورهای دریایی هستیم که می توانند موفقیت تولید مثل آنها را تضمین کنند.”

توماس گفت: مطالعات گذشته بر روی موش ها و خرس های قطبی نشان داده است که پستانداران با ضعیف تر شدن استخوان آلت تناسلی تمایل به تولید فرزندان کمتری دارند یا اصلاً هیچ کدام تولید نمی شوند. وی گفت كه فقط پس از شنیدن نگرانی از شكارچیان و تله اندازان دین و كری كه در شمال آلبرتا زندگی می كردند ، به مطالعه سمورهای دریایی روی آورد.

فیلیپ توماس یک سم شناس حیات وحش محیط زیست و تغییرات آب و هوایی است. (ارسال شده / فیلیپ توماس)

وی گفت: “از طرف آن كاربران زمینی به ما اطلاعات داده شد كه می گویند در بعضی از این خطوط تراكم شاهد كاهش اندازه زباله ، توله های كمتر …” “بنابراین آنها نگران بودند که ممکن است یک شکست تولید مثل وجود داشته باشد.

“بنابراین ما کمی بیشتر حفاری کردیم.”

رئیس فورت چیپویان ، آلتا ، یکی از نزدیکترین جوامع به روغنهای ماسه ای ، رئیس یک برنامه نظارت بر محیط زیست مبتنی بر جامعه برای دو ملل اول گفت که تحقیقات جدید اعتبار آنچه بزرگان بومی سالهاست مشاهده می کنند – سقوط تعداد حیوانات وحشی به عنوان تولید روغن و روغن افزایش یافت.

“[Thomas] علم را به پازلی که بزرگان به او تحمیل کرده اند ، بکار بردند “. بروس مک لین ، هماهنگ کننده نظارت بر جامعه برای Athabasca Chipewyan و Mikisew Cree First Nations.

یک کامیون حامل که دارای یک بار کامل است از بیل معدن در معدن نفتی Shell Albian Sands در حوالی فورت مک موری ، آلتا دور می شود. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)

مطالعه توماس بخشی از برنامه نظارت بر روغنهای مشترک این تقریباً به مدت یک دهه توسط جوامع بومی منطقه و دولتهای آلبرتا و کانادا هدایت می شد.

توماس گفت كه او تشخيص مي دهد كه مطالعاتي از اين دست غالباً در اخبار و تغذيه رسانه هاي اجتماعي از سوي مردم طرفدار و مخالف با ساير روغن ها شديداً سياسي و مسلح مي شوند. وی افزود که این صنعت به حرفهای معتبر گوش می دهد و به روشهای پیشگیرانه پاسخ داده است در گذشته که اثبات شده است که اقدامات آنها مضر است.

وی گفت ، این یافته های جدید و تحقیقات بیشتر می تواند به اپراتورهای نفتی کمک کند تا روش های جدیدی را برای حذف یا محدود کردن در معرض محصولات جانبی عملکرد خود پیدا کنند.