دولت ترودو در آستانه رونمایی از طرح ضربه زدن به میزان خالص انتشار تا سال 2050 است

دولت فدرال قرار است اوایل هفته آینده قوانین مربوط به پاسخگویی به اقلیم را معرفی کند تا کانادا را رسماً هدف خود برای انتشار خالص گازهای گلخانه ای تا سال 2050 قرار دهد.

در این لایحه که مدتها در انتظار آن بود ، اهداف 5 ساله اجباری ملی برای کاهش میزان انتشار گازهای گلخانه ای از سال 2025 مشخص خواهد شد.

در حالی که دولت لیبرال قول داده است که اهداف پنج ساله “از نظر قانونی” لازم الاجرا خواهد بود ، اما این قانون احتمالاً شامل سازوکار اجرایی برای اطمینان از تحقق این اهداف نیست.

وظیفه دستیابی به ابزاری برای اجرای اهداف انتشار در قانون ملی احتمالاً به عهده یک گروه مشاوره صفر است که دولت فدرال هنوز ایجاد نکرده است. یکی از موانع اصلی پیش روی اوتاوا ، تحمیل استانها با مکانیزم گزارش دهی است – به ویژه استانهای نفت خیز آلبرتا و ساسکاچوان هنوز هم به دنبال چالش دادگاه در مورد قیمت فدرال کربن هستند که قرار است تا سال 2022 به 50 دلار در هر تن افزایش یابد.

میزان تولید کربن در هر استان بسیار متفاوت است. بیشتر استانها سالانه بین 10 تا 20 تن سرانه تولید می کنند ، در حالی که انتشار سرانه از آلبرتا و ساسکاچوان نزدیک به 70 تن است.

تاریخچه از دست رفتن علامت

کانادا در دهه های گذشته چندین هدف کاهش انتشار را تعیین کرده است و هرگز حتی یک مورد را محقق نکرده است.

همچنین طبق آخرین اطلاعات فدرال از سال 2018 ، در مسیر دستیابی به هدف فعلی خود با 77 مگاتنس است.

وزیر محیط زیست جاناتان ویلکینسون هفته گذشته در جلسه استماع کمیته محیط زیست مجلس عوام گفت: “دستیابی به اهداف ما مطمئناً چالش برانگیز خواهد بود و به رهبری هر منطقه از كشور نیاز دارد.”

بسیاری از دوستداران محیط زیست و کارشناسان سیاست های آب و هوایی در کانادا ، قوانین را راهی برای وادار کردن دولت های فعلی و آینده به وعده های خود در مورد شرایط آب و هوایی می دانند – به شرطی که اهداف در قانون تعیین شده و با بودجه های کربنی همراه باشد که نشان می دهد هر حوزه قضایی چگونه و چه زمانی انتشار را کاهش می دهد.

قانون آب و هوای انگلستان – از سال 2008 به بعد اجرا شده و به عنوان استاندارد جهانی طلای كاهش انتشار آلاینده ها شناخته می شود – شامل بودجه های كربن و كمیته ای با بودجه عمومی از متخصصان است كه پیشرفت دولت را نظارت می كند.

طرح انتشار گازهای گلخانه ای که توسط همه گیری کنار گذاشته شده است

قانون مربوط به پاسخگویی به آب و هوا که به زودی مطرح می شود ، اولین گام در آنچه منابع می گویند CBC News یک سری اقدامات فدرال است که طی هفته های آینده اجرا می شود ، به منظور اطمینان از اینکه کانادا به تعهدات خود در شرایط سازمان ملل متحد عمل می کند کنفرانس پنج سال پیش در پاریس این تعهدات شامل وعده کاهش 30 درصدی انتشار از سطح 2005 تا سال 2030 است – هدفی که دولت لیبرال در آخرین انتخابات فدرال قول داده بود از آن فراتر رود.

برنامه های اولیه برای معرفی این قانون در اوایل سال جاری ، همراه با سایر بخشهای اصلی پلت فرم زیست محیطی لیبرال – از قبیل قوانین جدید برای سوختهای پاک کننده تر و قول کاشت دو میلیارد درخت – توسط این همه گیر از رده خارج شد.

دولت فدرال در سخنرانی تاج و تخت خود در سپتامبر قول داد که “بلافاصله” برنامه اهداف آب و هوایی خود را در سال 2030 ارائه دهد.

منابع به سی بی سی نیوز گفتند که برنامه آب و هوایی دولت ماه گذشته توسط هیئت دولت تصویب شده است – اما منتقدان همچنان نگران مسیر کانادا برای رسیدن به صفر هستند که این امر به کاهش قابل توجهی از انتشار کربن کشور و جبران مابقی انتشارات با اقدامات دیگر ، از جمله کاشت درخت یا ترسیب کربن.

ماه آینده ، انتظار می رود دولت استانداردهای جدیدی را برای سوخت های پاک کننده تر – که می تواند حدود 15 درصد از هدف کاهش انتشار گازهای گلخانه ای کانادا را تشکیل دهد – ارائه دهد و مشورت های بخش به بخش دیگر را برای تعیین اهداف کاهش آغاز کند ، مشوق هایی را ارائه می دهد برای افزایش استفاده از انرژی پاک و توسعه بازار وسایل نقلیه الکتریکی.

دولت فدرال همچنین وعده داده استراتژی هیدروژن ملی در پاییز امسال – یکی از م keyلفه های اصلی استراتژی انتشار خالص صفر آن است که می تواند کاربردهای بالقوه صنعتی هیدروژن را به عنوان منبع سوخت شناسایی کند.