دولت فدرال به فولکس واگن 13 میلیارد دلار یارانه می دهد تا کارخانه باتری سنت توماس EV را ایمن کند

دولت فدرال موافقت کرده است تا 13 میلیارد دلار یارانه در دهه آینده به فولکس واگن بدهد تا اطمینان حاصل شود که این خودروساز کارخانه باتری خودروهای الکتریکی خود را در جنوب انتاریو می سازد.

خبرگزاری بلومبرگ ابتدا مبلغ یارانه را به نقل از وزیر نوآوری فرانسوا فیلیپ شامپاین گزارش کرد. منابعی جزئیات این قرارداد را با سی بی سی نیوز تایید کرده اند.

دولت فدرال یارانه تولید سالانه را به این خودروساز آلمانی اختصاص خواهد داد و برای ساخت کارخانه عظیم در سنت توماس سرمایه گذاری خواهد کرد.

به گفته بلومبرگ، اتاوا حدود 700 میلیون دلار کمک هزینه سرمایه ای را از طریق صندوق نوآوری استراتژیک خود به فولکس واگن ارائه می دهد. پیش بینی می شود حمایت از تولید فدرال برای این کارخانه بین 8 تا 13 میلیارد دلار در 10 سال باشد.

منابع همچنین می گویند که طبق شرایط قرارداد بین اتاوا و فولکس واگن، یارانه های تولید کانادا تنها تا زمانی که قانون کاهش تورم ایالات متحده به قوت خود باقی بماند، باقی خواهد ماند. این قانون ایالات متحده میلیاردها دلار انرژی پاک و یارانه خالص صفر در جنوب مرز ارائه می دهد.

اگر ایالات متحده انگیزه های خود را کاهش دهد، یارانه های کانادا نیز کاهش می یابد.

انتظار می رود دولت انتاریو نیز به این پروژه یارانه بدهد اما جزئیات هنوز مشخص نیست.

مردی پشت تریبون
فرانسوا فیلیپ شامپاین، وزیر صنعت، می‌گوید تصمیم دولت فدرال برای یارانه دادن به کارخانه باتری در مورد «استفاده از فرصت‌های نسلی» است. (جاستین تانگ/ مطبوعات کانادا)

شامپاین از این هزینه دفاع کرد و استدلال کرد که ایجاد شغل و زنجیره تامین زنجیره تامین از آوردن یکی از بزرگترین خودروسازان جهان به کانادا بیشتر از هزینه یارانه های دولت ارزش دارد.

او به بلومبرگ گفت: «این به معنای استفاده از فرصت های نسلی است. “این در مورد بالا بردن سطح جاه طلبی ما است.”

انتظار می‌رود جزئیات بیشتری از این معامله روز جمعه منتشر شود.