دولت فدرال حجاب را در مورد بازسازی مجلس عوام برمی دارد

نزدیک به دو سال از تعطیلی بلوک مرکز برای یک پروژه نوسازی 10 ساله برنامه ریزی شده می گذرد. از آن زمان اتفاقات زیادی افتاده است.

روز چهارشنبه ، خدمات عمومی و تدارکات کانادا (PSPC) ، اداره دولتی که منجر به بازسازی می شود ، تعداد معدودی از روزنامه نگاران را برای مستند کردن وضعیت بازسازی ها دعوت کرد.

نمایندگان مجلس در فوریه 2019 به نوسازی بلوک غربی منتقل شدند ، در حالی که سناتورها چند هفته بعد به ایستگاه قطار سابق اتاوا بازسازی شدند.

از آنجا که نوسازی به موقع انتخابات پس از انتخابات بعدی به اتمام نخواهد رسید ، برخی از نمایندگان مجلس که اکنون مشغول خدمت هستند ممکن است هرگز در اتاق بازسازی شده مرکز بلوک مشترک نشسته باشند.

فرش قرمز اتاق سنا در حالی که قسمت هایی از لوسترها در حین بازدید از مرمت و بازسازی مرکز بلوک در روز چهارشنبه ، 2 دسامبر 2020 در اوتاوا برداشته شده است ، با داربست پوشانده شده است. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

مرکز بلوک ساختمانی در پارلمان هیل است که شامل اتاق عوام و اتاق های سنا ، همراه با برج صلح ، کتابخانه پارلمان و اتاق یادبود است. هم اکنون اتاق های عوام و مجلس سنا مملو از داربست است.

سقف ملافه تاریخی مجلس عوام برای احیا با دقت برداشته شده است.

راب رایت ، دستیار معاون وزیر در PSPC ، پروژه را رهبری می کند. وی گفت که تمرکز پروژه مرمت بر “حفظ ، حفظ ، بازیابی ، حفظ ظاهر و احساس” “عناصر شاخص این بنا” است.

یک کارگر چهارشنبه ، 2 دسامبر سال 2020 در اتاوا در اتاق بازسازی ساختمان بلوک از داربست بالا می رود. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

بسیاری از دیوارهای ساختمان کاملاً در نقاطی باز یا خارج شده اند. کارگران حدود 2500 تن آزبست را حذف کردند.

رایت همچنین تأیید کرد که سوراخهای گلوله در مرکز بلوک – یادگارهای حمله 22 اکتبر 2014 به پارلمان هیل – باقی خواهد ماند.

در آن تاریخ ، مایکل زهاف-بیبو دقایقی پس از شلیک مرگبار Cpl ، مسلح به یک تفنگ را به مرکز بلوک یورش برد. ناتان سیریلو در مقابل یادبود جنگ ملی. وی بعداً توسط نیروهای امنیتی پاسخ دهنده مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد.

رایت در پاسخ به این س whetherال که آیا چیزی جالب یا تاریخی در دیوارها پیدا شده است ، گفت که کارگران چیزی جز بسته بندی آدامس و روزنامه های قدیمی – هیچ سند توجیهی یا سایر موارد ارزشمند از دست رفته پیدا نکرده اند.

جدول زمانی معمولاً برای شروع نوسازی 10 سال از شروع تا پایان است ، که به معنای اتمام پروژه در سال 2028 است. بسیاری از ناظران پیش بینی می کنند با توجه به پیچیدگی و ارزش تاریخی کار ، کار طولانی تر خواهد شد.

کارگران یک سیم پیچ را از طریق راهرو زیرزمین Center Block چهارشنبه ، 2 دسامبر 2020 در اوتاوا حمل می کنند. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

وی ادامه داد: “رسانه ها نشان داده اند كه این یك پروژه 10 ساله است.” “ما هرگز اظهار نکردیم که این یک پروژه 10 ساله است.”

نمایندگان مجلس قبل از تعطیلات تابستانی ، دامنه نوسازی را نهایی کردند. در ماه اکتبر ، نمایندگان مجلس در کارگروه بررسی برنامه های نوسازی ، در مورد طرحی برای لابی های مجلس عوام در دو طرف اتاق مرکزی توافق کردند که “فضای پشتیبانی اضافی” را ارائه می دهد.

PSPC هرگز علناً به برنامه و بودجه پروژه متعهد نشده است ، اما رایت گفت که این بخش در حال نزدیک شدن است. وی گفت: “من فکر می کنم در پایان ، ما باید در سه ماهه اول سال 2021 از موقعیت خوبی برخوردار باشیم تا بتوانیم بودجه و برنامه زمانی اولیه را تعیین کنیم.”

WATCH: یک تور ویدیویی از بازسازی های مرکز بلوک

خدمات عمومی کانادا روز چهارشنبه یک تور راهنمای بازسازی را به تعدادی از روزنامه نگاران ارائه داد. 2:03