دولت فدرال می خواهد به قربانیان تجاوز جنسی اجازه دهد ممنوعیت انتشار را رد کنند

دولت فدرال روز چهارشنبه قانونی را معرفی کرد که به موجب آن قانون کیفری را تغییر می‌دهد تا به قربانیان تجاوز جنسی این فرصت را بدهد که از ممنوعیت انتشار انصراف دهند.

هدف از ممنوعیت انتشار، محافظت از قربانیان تجاوز جنسی با ممنوع کردن انتشار اطلاعاتی است که می‌تواند آنها را به طور عمومی در رابطه با پرونده آنها شناسایی کند.

اما در ماه دسامبر، کمیته عدالت مجلس عوام گزارشی ارائه کرد که در آن از دولت خواسته شد تا قانون را تغییر دهد تا ممنوعیت انتشار بدون رضایت قربانیان اعمال نشود.

قانونی که روز چهارشنبه در سنا ارائه شد، قضات را ملزم می کند تا از دادستان ها بپرسند که آیا با قربانیان در مورد ممنوعیت انتشار مشورت کرده اند یا خیر و همچنین تغییراتی در روند لغو یا اصلاح ممنوعیت ایجاد کنند.

گزارش کمیته دادگستری ماه دسامبر – که به اتفاق آرا از سوی نمایندگان این کمیته حمایت شد – به دنبال یک مطالعه چند ماهه بود که نشان می داد دولت چگونه می تواند حمایت از قربانیان جنایت را بهبود بخشد.

زنی با موهای بلوند و کت آبی روشن به سوالات پشت میز با میکروفون پاسخ می دهد.
وکیل مورل اندروز به کمیته عدالت مجلس عوام می گوید که قوانین مربوط به ممنوعیت انتشار باید تغییر کند. (پارلمان کانادا)

در ماه اکتبر، نمایندگان مجلس از مورل اندروز، قربانی تجاوز جنسی که به وکیل تبدیل شده بود، شنیدند. او به کمیته گفت که ممنوعیت انتشار نام او بدون رضایت او اعمال شد و او بعداً مجبور شد برای حذف آن بجنگد – روندی که او آن را “تحقیرآمیز” خواند.

اندروز گفت که او می‌خواهد این آزادی را داشته باشد که در مورد تجربیات خود به طور عمومی صحبت کند. اما انجام این کار و شکستن ممنوعیت انتشار به معنای مواجه شدن با اتهامات جنایی – با حداکثر مجازات بالقوه حداکثر تا دو سال زندان و جریمه 5000 دلاری است.

او به نمایندگان مجلس گفت: «آنها گفتند این ممنوعیت به نفع من است، اما احساس می‌کردم در دام افتاده‌ام.

تغییرات در رجیستری مجرمین جنسی

قانون جدید همچنین به تصمیم دادگاه عالی اکتبر پاسخ می‌دهد که ملزم به اضافه شدن خودکار مجرمان جنسی به فهرست مجرمان جنسی، خلاف قانون اساسی است.

تغییر سال 2011 در قانون کیفری مستلزم این بود که نام مجرمان جنسی به طور خودکار به ثبت احوال اضافه شود و همچنین هر کسی که به خاطر دو جرم جنسی یا بیشتر محکوم شده است باید مادام العمر در دفتر ثبت شود – به این معنی که قضات دیگر اختیاری برای ارسال نام به دفتر ثبت ندارند. .

دادگاه عالی کانادا هر دوی این مقررات را در پاییز لغو کرد.

پرچم قرمز، سفید و طلایی بر فراز یک دادگاه بزرگ در اهتزاز است.
در ماه اکتبر، دادگاه عالی کانادا حکم داد که الزام مجرمان جنسی به طور خودکار به فهرست مجرمان جنسی اضافه شوند، خلاف قانون اساسی است. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادا)

قانونی که روز چهارشنبه ارائه شد، حکم دادگاه را با الزام تنها به ثبت خودکار مجرمان جنسی کودکان و مجرمان تکراری رسیدگی می کند. بقیه باید نشان دهند که هیچ خطری برای مردم ندارند.

این قانون همچنین به قضات اجازه می دهد تا تصمیم بگیرند مجرمی را که به خاطر دو یا چند جرم محکوم شده است، مادام العمر به دفتر ثبت احوال کنند. اگر قاضی تشخیص دهد که مجرم خطر ارتکاب مجدد جرم را ندارد، مجرم می تواند برای مدت محدودی به ثبت احوال اضافه شود.

قبل از تغییر در سال 2011، یک دادستان سلطنتی مجبور بود برای قانون ثبت اطلاعات مجرمان جنسی (SOIRA) درخواست دهد و از قاضی بخواهد تصمیم بگیرد که آیا مجرم باید به ثبت مجرمان جنسی اضافه شود یا خیر.

دادگاهی که دستور را بررسی می کند باید تصمیم بگیرد که آیا محدود کردن حریم خصوصی و آزادی مجرم به نفع عمومی است یا خیر.