دولت فدرال می گوید بودجه هاکی کانادا را با شرایطی باز می گرداند

دولت فدرال در حال بازگرداندن بودجه خود به هاکی کانادا است و می گوید که این سازمان باید در ازای حمایت مالی چندین شرط را انجام دهد.

پاسکال سنت اونگ وزیر ورزش در نامه ای خطاب به هیو فریزر، رئیس هیئت مدیره هاکی کانادا، گفت: «در حالی که تأمین مالی فدرال تنها کسری از درآمد هاکی کانادا است، من می خواهم تکرار کنم که بودجه ما یک چک سفید نیست».

St-Onge نوشت: «هاکی کانادا همچنین باید با مسائل مربوط به ورزش ایمن، مانند رفتارهای سمی، بی اهمیت جلوه دادن خشونت جنسی، و فرهنگ سکوت که اغلب سرفصل خبرها بوده است، مقابله کند. دلیلی وجود ندارد که چنین شرایطی همچنان آزار دهنده هاکی یا هر ورزش دیگری باشد.

هاکی کانادا از زمانی که فاش شد از هزینه های ثبت نام پرداخت شده توسط والدین برای رسیدگی به پرونده ای استفاده کرده است که در آن یک زن جوان ادعا می کند که هشت بازیکن هاکی پس از برگزاری جشن هاکی کانادا در سال 2018 به او تجاوز جنسی کرده اند، درگیر جنجال شده است.

فریزر در بیانیه‌ای که یکشنبه توسط هاکی کانادا منتشر شد، گفت: اعلام دولت نشان‌دهنده یک نقطه عطف مهم برای هاکی کانادا در سفر ما برای جلب و حفظ اعتماد کانادایی‌ها است.

“در حالی که می خواهم از وزیر St-Onge و دولت برای رای اعتماد آنها و تلاش های مداوم آنها برای اولویت دادن به ورزش ایمن در کانادا تشکر کنم، من همچنین می خواهم تأکید کنم که ما هنوز برای تغییر فرهنگ ورزش خود کار داریم. فریزر در این بیانیه گفت.

CBC News ماه گذشته گزارش داد که دولت در حال بررسی بازگرداندن بودجه به این سازمان است. هاکی کانادا در سال مالی 2022 7.7 میلیون دلار از Sport Canada – یکی از دپارتمان های Heritage Canada – دریافت کرد، اما بودجه آنها به مدت 10 ماه متوقف شده است.

زنی در اتاقی پر از جمعیت صحبت می کند.
St-Onge در طول دوره سوال در ژانویه صحبت می کند. (آدریان ویلد/ مطبوعات کانادا)

یک صورت مالی همچنین نشان می دهد که سازمان سال مالی را در ژوئن با 98 میلیون دلار به پایان رساند. کیت باهن، مدیر عامل Charity Intelligence Canada، ماه گذشته به CBC News گفت که “هاکی کانادا به پول نیاز ندارد.”

St-Onge در نامه خود گفت که این بودجه با هدف ارائه “برنامه ریزی با عملکرد بالا برای برنامه های هاکی روی یخ زنان، مردان و پارا” خواهد بود.

هیئت هاکی کانادا کاملا واژگون شد در اکتبر سال گذشته، راه را برای هیئت مدیره جدیدی هموار کرد، که St-Onge در نامه خود به دلیل تنوع و تخصص آن ستایش کرد، که نشان دهنده “اولین قدم رو به جلو” است.

وزیر ورزش گفت که این بودجه مشروط به برآوردن چندین انتظار است. این سازمان باید دولت را در مورد کار خود در مورد تغییر فرهنگ هاکی به روز کند. اجرای توصیه های دو گزارش؛ و ترویج برنامه ورزش ایمن دولت برای ورزشکاران و سازمان های عضو.

St-Onge نوشت: “من از اقداماتی که تاکنون توسط سازمان برداشته شده است، در حالی که ما برای بازسازی فرهنگ هاکی در کانادا تلاش می کنیم، قدردانی می کنم.”

هاکی کانادا در بیانیه روز یکشنبه خود گفت که معتقد است از زمان انتخاب هیئت مدیره جدیدش پیشرفت هایی حاصل شده است، اما باید کارهای بیشتری انجام شود و “هاکی کانادا به شفافیت و پاسخگویی خود در برابر او و همه کانادایی ها ادامه خواهد داد.”

دولت فدرال هاکی کانادا را تحت فشار قرار داده است تا در جهت تغییر فرهنگ هاکی با تاکید بر گنجاندن و ایمنی تلاش کند. گزارش CBC نشان می دهد که بسیاری از کانادایی ها هنوز احساس می کنند سیستم ورزشی در بحران است.

St-Onge نوشت: «فرهنگ هاکی تنها در صورتی تغییر خواهد کرد که در همه سطوح به آن پرداخته شود، و من معتقدم که هاکی کانادا باید این تحول را پیش ببرد.