دکتر تام می گوید انتقال COVID-19 در پروازها “بسیار نادر است”

مدیر ارشد بهداشت عمومی کانادا گفت امروز شواهد کمی وجود دارد – در صورت وجود – در مورد انتقال COVID-19 در میان مسافرانی که از طریق هواپیما سفر می کنند.

دکتر ترزا تام در گفتگو با خبرنگاران در جلسه توجیهی COVID-19 گفت که در حالی که آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) از گزارش هایی مبنی بر اینکه برخی از افراد آلوده به COVID-19 از طریق هوایی به کانادا سفر کرده اند آگاه است ، اما تعداد کمی از آنها مستند شده است موارد انتقال ویروس به دیگران در همان پروازها.

تام گفت: “گزارش های بسیار کمی ، بسیار نادر ، در واقع ، از انتقال روی هواپیما گزارش شده است.” “خیلی خیلی کم.”

در حقیقت ، تام گفت كه او از انتقال هرگونه انتقال حین پرواز به مقامات بهداشت عمومی استان مطلع نیست. وی گفت: “ما چنین گزارشی دریافت نکرده ایم” ، افزود مقامات باید در صورت داشتن اطلاعاتی از این دست به آژانس وی انتقال دهند.

تام گفت که موارد ناچیز گزارش شده از پرواز احتمالاً ناشی از اقدامات دقیق نظافت است که شرکت های هواپیمایی از زمان ابتلا به بیماری همه گیر تاکنون اجرا کرده اند.

مدیر ارشد بهداشت عمومی ترزا تام می گوید که وی هیچ مدرکی از پخش COVID-19 بین مسافران در پرواز مشاهده نکرده است. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

به عنوان مثال ، ایر کانادا – بزرگترین شرکت هواپیمایی کشور – در طی پروازها حدود 20 تا 30 بار در ساعت از طریق فیلترهای High Efficiency Particular Air (HEPA) هوای کابین را عبور می دهد. نتیجه ترکیبی از هوای فیلتر شده و هوای تازه از خارج است.

این فیلترها مشابه فیلترهایی است که در اتاق عمل بیمارستان ها استفاده می شود و طبق گفته Air Canada ، در به دام انداختن ذرات میکروسکوپی به اندازه ویروس ها و باکتری ها ، همراه با گرد و غبار ، گرده و رطوبت بسیار م extremelyثر است.

WestJet همچنین از سیستم فیلتر HEPA استفاده می کند و می گوید: “99.99 درصد کل ذرات معلق در هوا را تصرف و فیلتر می کند تا کمی راحت تر نفس بکشید.”

شرکت هواپیمایی مستقر در کلگری همچنین یک فرآیند تمیز کردن به نام “مه زدگی” را به اجرا در آورده است که کل داخلی هواپیما را به طور مرتب با پاک کننده مبتنی بر پراکسید هیدروژن ضد عفونی می کند.

کارمندان وست جت با ماسک در فرودگاه کلگری در کلگری ، آلتا ، منتظر مسافران هستند ، جمعه 30 اکتبر 2020. (جف مکینتوش / مطبوعات کانادایی)

“من فکر می کنم ما در مورد برخی از فن آوری ها بیشتر یاد می گیریم ، اگر دوست دارید ، از نظر تهویه و نحوه عملکرد تهویه هواپیما. هواپیمای مدرن در واقع از نظر تبادل هوا و نحوه جریان هوا بسیار خوب است. در کابین ، “تام گفت.

تام گفت این سیستم های تهویه – همراه با سیاست های اجباری ماسک و دستورالعمل هایی که به مسافران می دهند تا هنگام پرواز در جای خود قرار بگیرند و رو به جلو باشند – باعث شده هواپیماها مکان های نسبتاً امنی برای این بیماری همه گیر داشته باشند.

تام خاطرنشان کرد که تجربه در پرواز فقط یکی از جنبه های سفر هوایی است. وی گفت مسافران هنوز هم می توانند در معرض COVID-19 هنگام مسافرت به فرودگاه و یا انتظار در سالن فرودگاه باشند.

وی گفت ، در حال حاضر ، كانادا دوره 14 روزه قرنطینه اجباری خود را برای بازگشت مسافران خارجی حفظ خواهد كرد تا احتمال گسترش جامعه را کاهش دهد. صنعت هواپیمایی توسط محدودیت های سفر و قرنطینه های اعمال شده توسط دولت خراب شده است. ایر کانادا به تنهایی صدها میلیون دلار ضرر و زیان گزارش کرده است.

تام گفت که دولت در حال نظارت بر یک پروژه آزمایشی تحت حمایت PHAC در آلبرتا است که به مسافران بازگشت دهنده اجازه می دهد یک سری آزمایشات را انجام دهند تا اینکه به مدت دو هفته منزوی شوند. داگ فورد ، نخست وزیر انتاریو گفته است که دوست دارد برنامه ای مشابه در بزرگترین استان این کشور اجرا شود.

امن تر از خرید؟

اظهارات تام به دنبال گزارش های خارج از ایالات متحده است که همچنین میزان انتقال COVID-19 در پرواز را کمترین ارزیابی کرده است.

مطالعه دانشگاه هاروارد که اواخر ماه گذشته منتشر شد نشان داد که پرواز در واقع ممکن است از سایر فعالیت های معمول مانند رفتن به فروشگاه مواد غذایی ایمن تر باشد.

محققان در دانشکده بهداشت عمومی TH Chan دانشگاه دریافتند که حتی اگر هوا در حین پرواز دوباره به داخل کابین بازگردد ، فیلترهای با کیفیت بالا که در اکثر هواپیماهای تجاری استفاده می شود به معنای این است که قطرات ویروس از یک مسافر به مسافر دیگری آلوده نمی شود.

در این مطالعه آمده است: “روش لایه لایه با تهویه از دروازه به دروازه ، خطر انتقال SARS-CoV-2 را روی هواپیما زیر سایر فعالیت های معمول در طی همه گیر ، مانند خرید مواد غذایی یا غذا خوردن در خارج از منزل کاهش می دهد.”

سیستم تهویه به خودی خود کافی نیست. محققان دانشگاه هاروارد گفتند که ماسک ، تمیز کردن مکرر کابین و سیستم غربالگری قوی برای مسافران علامت دار نیز نقش مهمی در سلامت مسافران دارند.

در حقیقت ، این مطالعه نتیجه گرفت که استفاده از ماسک های صورت “اساسی ترین قسمت در مجموعه اقدامات جامع برای کاهش COVID-19 در طول سفر هوایی است.”

این مطالعه با حمایت مالی یک گروه بزرگ لابی شرکت های هواپیمایی ایالات متحده ، خطوط هوایی برای آمریکا انجام شد ، اما محققان هاروارد گفتند که یافته ها و توصیه های آنها “نتیجه گیری مستقل” است.

مطالعه دیگری که توسط وزارت دفاع ایالات متحده انجام شد نیز نشان داد که سیستم های تهویه و سیاست های سختگیرانه پوشاندن ، انتقال روی هواپیما را نادر می کند.

از طریق یک مطالعه شبیه سازی جریان هوا روی هواپیمای بوئینگ 777 شرکت هواپیمایی یونایتد ایرلاینز ، محققان نظامی دریافتند که در حدود 99.99 درصد ذرات در عرض شش دقیقه به دلیل گردش سریع هوا ، تهویه هوا به سمت پایین و سیستم های فیلتراسیون هواپیما از داخل کابین فیلتر می شوند.

تخمین زده شده است که برای دریافت دوز عفونی ، مسافر باید 54 ساعت در هواپیما با یک فرد آلوده پرواز کند.

این تحقیق در طی شش ماه انجام شد و شامل 300 آزمایش در طول 38 ساعت زمان پرواز و 45 ساعت آزمایش زمین بود.

این آزمایشات با انتشار ذراتی به همان اندازه ویروس کرونا در کل کابین توسط هر بخش انجام شد. هر بخش 42 سنسور داشت که نشان دهنده مسافران بود.