رئیس Moderna می گوید ، کانادا برای واکسن COVID-19 در خط مقدم نیست

رئیس یک شرکت بیوتکنولوژی آمریکایی که در حال توسعه یکی از امیدوار کننده ترین کاندیدهای واکسن COVID-19 است ، می گوید که کانادا در مورد دریافت دوز واکسن خود از کشورهای دیگر عقب نیست.

نوبر عفئیان ، بنیانگذار و رئیس Moderna ، روز یکشنبه به خبرنگار سیاسی سیاسی رزماری بارتون ، روز یکشنبه گفت: “کانادا در پشت خط نیست”.

آفیان گفت: از آنجا كه كانادا از جمله اولین كشورهایی است كه با Moderna پیش خرید می كند ، كشور تضمین می كند كه بخش خاصی از دوزهای اولیه شركت را دریافت كند – به شرطی كه واكسن ایمن و م effectiveثر باشد و به تصویب قانون برسد.

دولت کانادا در 5 آگوست با Moderna برای 20 میلیون دوز واکسن mRNA خود توافق کرد و گزینه 36 میلیون دوز اضافی را نیز تهیه کرد.

واکسن Moderna در حال حاضر در مرحله 3 آزمایشات بالینی است. اطلاعات اولیه منتشر شده از دو هفته پیش نشان داد که به نظر می رسد 94.5 درصد موثر باشد.

دولت لیبرال این هفته تحت فشار شدیدی قرار گرفت تا جدول زمانی را برای شروع تلقیح کانادایی ها تعیین کند ، در حالی که سیاستمداران مخالف و برخی از نخست وزیران اظهار داشتند که کانادا در برنامه ریزی خود برای انجام یک واکسیناسیون گسترده از سایر کشورها عقب است.

مقامات فدرال گفته اند اگر همه چیز خوب پیش برود ، ممکن است در اوایل سال 2021 حدود سه میلیون کانادایی – عمدتا کسانی که در “گروه های دارای اولویت بالا” هستند ، واکسینه شوند.

Moderna در مرحله درخواست مجوز استفاده اضطراری با سازمان غذا و داروی ایالات متحده است. هنگامی که شرکت این مجوز را دریافت کرد ، آفیان گفت که این شرکت دوزهای ارسال را به کشورهایی که پیش خرید کرده اند ، از جمله کانادا آغاز می کند.

آفیان اظهار داشت که انتظار دارد حمل و نقل واکسن در سه ماهه اول سال 2021 به کانادا آغاز شود و میزان حمل و نقل باید در سه ماهه دوم و بقیه سال افزایش یابد.

این شرکت پیش بینی می کند تا پایان سال 2020 در مجموع 20 میلیون دوز و در کل سال 2021 بین 500 تا 1 میلیارد دوز تولید کند.

Moderna ماه گذشته داده های اولیه ایمنی و پیش بالینی را از آزمایشات فاز 1 و 2 با Health Canada به عنوان بخشی از روند بررسی نظارتی تنظیم کننده تنظیم کرد. قبل از توزیع واکسن COVID-19 در کانادا ، بهداشت کانادا باید تصویب کند.