راهنمای خرید هارد سرور

بیشتر این مزایا نتیجه مستقیم این واقعیت است که برخلاف HDD ، SSD فاقد قطعات متحرک است. سرعت بیشتر این حافظهها به عدم استفاده از قطعات مکانیکی متحرک برمیگردد. امروزه انواع و اقسام مختلفی از هارد درایوها در بازار موجود است. HPE NVMe PCIe 2.5″ SSD از طریق PCIe Bus مستقیما با اپلیکیشنهای شما صحبت میکند و پهنای باند I/O را سرعت بخشیده و زمان تاخیر یا Latency را کاهش میدهد و نتیجه آن افزایش کارایی در پردازش است. سرور همیشه روشن است پس هارد سرور باید بتواند در ساعات زیاد و با حجم زیاد اطلاعات کار کند.

علاوه بر موارد ذکرشده، باید بگوییم که فناوری حافظههای SSD همواره روبهپیشرفت است و سرعت حافظههای SSD امروزی، حدود ۲ برابر حافظههای SSD چهار سال پیش است. از آنجا هم که انواع هارد سرور در بازار موجود است در این انتخاب باید دقت و وسواس لازم را به خرج دهید.

ولی هر کدام از این دو ابزار ذخیرهسازی، ویژگیهای خاص خود را دارند. هارد های HDD حجم بالاتری داشته ولی از سرعت پایین تری برخوردارند و در مقابل هارد های SSD حجم پایین تر ولی سرعت بالاتری دارند. PCIe : این درگاه که عموماً در سرورهای اچ پی روی رایزر ها وجود دارند، نسبت به SAS و SATA استفاده کمتری دارند، اما به علت سرعت بالای انتقال داده ها، در حال محبوب شدن هستند. استفاده از فناوریهای جدید در این حافظهها، بسیاری از محدودیتهای هارد دیسکهای مرسوم را از پیش روی برداشته است.

و با تشخیص مغناطیس شدگی آن ماده اطلاعات را از روی آن می خوانند. هارد دیسک ها به طور کلی یک پلاتر فلزی با پوشش مغناطیسی هستند که وظیفهی آنها ذخیره کردن دادهی مورد نظر شما است؛ حال این داده ها می تواند چند عکس بی کیفیت باشند و یا یک کپی با کیفیت بالا از فیلمها و یا موسیقیهای مورد علاقهی شما باشد. حافظههای SSD و فلش مموریها اصولا از تکنولوژی یکسانی بهره میبرند، اما حافظههای SSD معمولا کیفیت ساخت بالاتری دارند، از سرعت بیشتری بهره میبرند و از پس وظایف متعدد سیستمعاملها برمیآیند. اما در هارددیسکها (HDD)، که بیشتر لپتاپها و کامپیوترها از آن بهره میبرند، یک هد بر یک دیسک مغناطیسی قرار دارد و از این طریق فرایند نوشتن و خواندن اطلاعات صورت میگیرد.

هنگامی که شما این مقاله را دوست داشتید، مایل به اطلاعات بیشتری در رابطه با هارد سرور فروش وب سایت خود باشید.