زن PEI با سنجاب ها از نزدیک و شخصی می شود

جوآن اسکانتلبوری برای بیشتر سنجاب هایی که از دارایی خود تغذیه می کند نام دارد. (اگرچه این روش گسترده است ، اما مقامات حیات وحش معمولاً از تغذیه حیوانات حیاط خلوت توصیه نمی کنند.) (ارائه شده توسط جوآن اسكانتلبوری)

جوآن اسكانتلبوری می گوید كه او منزوی است ، اما دوستان زیادی دارد كه هر روز به خانه او می آیند – بیش از دوازده سنجاب.

سالهاست که این هنرمند رشته الیاف و همسرش به سنجاب ها و پرندگانی که در اطراف املاکشان در کامبرلند واقع در ساحل جنوبی جزیره پرنس ادوارد زندگی می کنند تغذیه می کنند.

سنجاب ها نه تنها بادام زمینی را از دست او می گیرند ، بلکه در جیب های او نیز فرو می روند. پرندگان نیز بسیار نزدیک می شوند. هفته گذشته ، او گفت که یک جوجه مرغی حتی برای اولین بار به جیب او پرواز کرد.

وی گفت: “سنجاب ها اغلب از جیب من غذا می خورند ، بنابراین تا زمانی که من بادام زمینی زیادی داشته باشم ، بسیاری از آنها از خود مراقبت می کنند.” “جیس آبی حالا که من بادام زمینی را روی شاخه ها می گذارم ، از دست من خارج می شود ، بنابراین این جالب شده است. به نظر می رسد هیچ کس اصلاً از من نمی ترسد.

“و سنجاب ها به نوعی برای جلب توجه تلاش می کنند ، شما می دانید ،” مادر! مادر! من اول ، لطفا! ” واقعاً واقعاً بسیار سرگرم کننده است. “

“فقط احساس فوق العاده ای می کند”

اسکانتلبوری گفت که مراسم صبحگاهی او سال ها بیرون رفتن روی عرشه طبقه دوم خود بوده است ، مراقب باشد که پا به کمیته استقبال ، نودی و بینی کوچک نگذارد (بله ، او نام هر کدام را برده است).

Scantlebury یک هنرمند فیبر است و دوستان سنجاب خود را برای ساختن توت هایش و حتی پارچه های سفارشی که طراحی کرده کار می کند. (جوآن اسکانتلبوری)

جیب های او پر از بادام زمینی در پوسته سنجاب ها است و پرندگان را نیز تغذیه می کند و به آنها آب می دهد – جوجه های آبی ، جگرهای آبی ، کلاغ ها ، کبوترهای عزادار و زمستان گذشته ، یک اردک سیاه و سفید. تغذیه صبح و عصر اتفاق می افتد.

اسکانتبری گفت سنجاب ها ملایم هستند و در طی فعل و انفعالات از طرفین هیچ صدمه ای دیده نشده است.

من واقعاً این بچه های کوچک را دوست دارم. ما تمام روز آنها را تماشا می کنیم.– جوآن اسكانتلبوری

وی گفت: “این مدتها یک کار روزمره بوده است و ما به نوعی کمون می کنیم.” “این فقط احساس فوق العاده ای می کند.”

وقتی لباسش را بیرون خشک می کند تا خشک شود یا به سمت ساحل می رود ، گفت که او و شوهرش همیشه بادام زمینی برای سنجاب ها حمل می کنند ، که با دیدن آنها می دوند.

“آنها مرا آموزش دیده اند!” با خنده گفت

چند ماه گذشته ، Scantlebury شروع به فیلم برداری از سنجاب و تعاملات پرندگان خود برای به اشتراک گذاشتن با اعضای خانواده کرد.

وی گفت: “من فیلم ها را برای اولین بار قرار می دهم زیرا نوه ها ، خانواده ام دوست دارند آنها را ببینند. … از آنجا که اکثر آنها دور هستند ، من آنها را در اینستاگرام و فیس بوک پاپ می کنم.” “مورد بعدی که می دانستم ، من افرادی داشتم که واقعاً از آنها لذت می بردند” ، از همه جای دیگر.

بینندگان با حرکات سریع و شوخی های خنده دار حیوانات سرگرم می شوند.

Scantlebury گفت: “بسیاری از اوقات چهار یا پنج نفر از آنها بر روی من مسابقه می دهند و یکدیگر را تعقیب می كنند. آنها روی سر من هستند ، آنها روی شانه من هستند.” “من نمی خواهم روی یکی قدم بگذارم ، بنابراین لحظات ناخوشایندی با دوربین وجود دارد.”

“من به آنها نیاز داشتم”

وی گفت ، اسكانتلبوری همیشه عاشق حیات وحش بوده است ، اما تا حدود یك دهه پیش كه مادرش بسیار بیمار شد ، در مورد تغذیه سنجاب جدی نبود.

وی گفت: “من تازه دریافتم كه احتمالاً سنجاب ها بیش از آنچه كه به من احتیاج دارند نیاز دارم.” “من مخصوصاً یک سنجاب داشتم که با من می نشست – با من بر روی بانوج من یا روی صندلی هر کجا که بودم می نشستم و لزوماً یک بادام زمینی نمی خواستم. وقتی صدا می شود فرا می رسد – بسیاری از آنها آنها می دانند که به نام می آیند و مگی این کار را کرد.همین موقع بود که من شروع کردم به آن

نگذارید آنها شما را فریب دهند و دست به دست آویز کنند.– آندره ویشارت

“من همیشه به آنها غذا می دادم اما واقعاً احساس می کردم در آن زمان با آنها ارتباط برقرار کرده ام.”

رابطه با سنجاب ها به او آسایش ، هدف و همراهی می داد – و سرگرم کننده نیست.

وی گفت: “من کمی گوشه گیر هستم ، و من واقعاً این بچه های کوچک را دوست دارم. ما تمام روز آنها را تماشا می کنیم.” “من در تمام قسمت جلوی خانه پنجره دارم ، و هر بار که از در بیرون می رویم با یک یا دو نفر روبرو می شویم. آنها بسیار سرگرم کننده هستند ، بنابراین هزینه غذا مسئله ای نیست زیرا این سرگرمی ما … این شخصیت های کوچک بسیار عالی هستند. “

تغذیه حیات وحش توصیه نمی شود

آندره ویشارت یک محقق دکترای دانشگاه ساسکاچوان متخصص سنجاب های قرمز است و گفت که وسوسه نزدیک شدن به آنها را درک می کند.

ویشارت از طریق ایمیل به سی بی سی نیوز گفت: “سنجاب ها ، به خصوص سنجاب های قرمز آمریکای شمالی ، تماشایی فوق العاده سرگرم کننده هستند و آنها بسیار جسور و مایل به تعامل با مردم هستند.” “اجازه ندهید آنها شما را فریب دهند و دست به دست آویز کنند! سنجاب ها بسیار باهوش و بسیار باهوش هستند ، بنابراین آنها به تنهایی خوب عمل می کنند.”

وی توصیه می کند که به چند دلیل مردم از حیوانات وحشی تغذیه نکنند. این می تواند حیوانات را متکی به افراد کند ، که می تواند منجر به درگیری انسان و حیات وحش شود. وی گفت ، بسیاری از غذاهایی که مردم به حیوانات وحشی می خورند از نظر غذایی مناسب نیستند – به عنوان مثال ، تغذیه نان اردک ها آنها را پر می کند اما تقریباً هیچ ماده مغذی قابل استفاده را ارائه نمی دهد. و شرطی کردن حیوانات وحشی برای عادت به انسان می تواند آنها را در معرض خطر قرار دهد.

ویشارت گفت: “حیوانات وحشی می توانند انواع بیماری های قابل انتقال به انسان را داشته باشند (” زونوز “نامیده می شود ، COVID در واقع یكی است و هاری بیماری دیگری است). “هاری در سنجاب بسیار نادر است ، اما هر پستانداری می تواند آن را حمل کند و شما نمی خواهید از حیوان آلوده گزش بگیرید.”

هنرمند نگران نیست

اما Scantlebury می گوید که او از باکتری یا بیماری که ممکن است به آن منتقل شود نمی ترسد.

و اگرچه سنجاب ها به تخریب اموال شهرت دارند ، اما آنها چیزی را در محل او خراب نکرده اند و به خانه دسترسی پیدا نکرده اند.

“من مدتهاست که این کار را انجام می دهم و شخصاً هیچ چیز منفی ندیده ام – و با صدها و صدها سنجاب و پرندگان در تماس بوده ام.

“امیدوارم همه امروز بتوانند یک سنجاب را دوست داشته باشند.”

اطلاعات بیشتر از CBC PEI