سارا نرس در حال اثبات خود یک رهبر ارزشمند در تیم هاکی زنان کانادا است.

سارا پرستار نشان می دهد که می تواند همه کارها را انجام دهد.

او در آخرین اقدام خود، کانادا را با به ثمر رساندن برنده وقت اضافه در پیروزی 3-2 مقابل سوئد در مرحله یک چهارم نهایی در روز پنجشنبه در مسابقات قهرمانی هاکی زنان جهان در برامپتون، آنت، از فاجعه نجات داد.

اما گل های قهرمانانه تنها یکی از استعدادهای ستاره هاکی است.

روی یخ، پرستار یکی از معدود کانادایی‌هایی است که هم در بازی قدرت و هم در ضربات پنالتی به کار گرفته شده است. در المپیک 2022 پکن، او رکورد طولانی مدت گلزنی هیلی ویکنهایزر بزرگ کانادایی را با 18 امتیاز در یک تورنمنت المپیک شکست.

در خارج از یخ، او داور مهمان در مسابقه Drag Race کانادا بوده است، به عنوان ورزشکار جلد بازی ویدیویی انتخاب شده است و اخیراً پخش با TNT و Sportsnet را آغاز کرده است.

او همچنین خود انتصاب “دختر تبلیغاتی” کانادایی است که دائماً برای حفظ انرژی در رختکن تلاش می کند.

او این هفته به CBC Sports گفت: “من خیلی از مردم تعریف می کنم، به خصوص در مورد لباس های قبل از بازی. من فکر می کنم که اگر خوب به نظر می رسید، احساس خوبی دارید، خوب بازی می کنید.”

تماشا | پرستار برنده OT را به دست آورد تا کانادا را از سوئد پشت سر بگذارد:

برنده وقت اضافه پرستار به کانادا در مرحله یک چهارم نهایی مقابل سوئد پیروز شد

گل سارا نرس در وقت اضافه باعث شد کانادا روز پنجشنبه 3-2 بر سوئد پیروز شود و کشور میزبان را به نیمه نهایی مسابقات قهرمانی هاکی زنان جهان برساند.

پرستار مطمئناً در طول این مسابقات جهانی “خوب بازی” کرده است، جایی که او با 4 گل در 5 بازی به برتری رسید و پس از سارا فیلر با هفت امتیاز در رده دوم قرار گرفت.

این تداوم رشد قابل توجه پرستار، 28 ساله اهل همیلتون، آنتی است که در اولین بازی خود در المپیک 2018 تنها یک گل به ثمر رساند.

او گفت: «از 22 سالگی برای اولین بار که به المپیک رفتم، مطمئناً از بازی در نقشی متفاوت کمی ترسوتر بودم. و بنابراین من خیلی مدیون هم تیمی هایم و مربیانم هستم [who] واقعاً به من قدرت می‌دهد که با اطمینان بازی کنم و آزادانه بازی کنم و خلاق‌تر باشم و مایل باشم چیزهای مختلف را روی یخ امتحان کنم.”

سرمربی کانادا، تروی رایان، پس از برنده شدن برنده OT، درباره پرستار صحبت کرد و گفت که او همیشه در تلاش برای پیشرفت است.

او می‌گوید: «او در تلاش است راه‌هایی بیابد که بتواند این هفته حتی بهتر شود و ما فکر می‌کنیم که او عالی بازی می‌کند. او دائماً در تلاش است تا بازی خود را بهبود بخشد و رشد دهد و فقط یک 200 فوتی دو طرفه است، همه آن نقل قول های معمولی که می توانید به بازیکنان بدهید.

“من فکر می کنم او در تمام این مسابقات جهانی فوق العاده بوده است. او یک بازیکن کلیدی بوده است.”

تماشا | رقابت کانادا و ایالات متحده می تواند روز یکشنبه تجدید شود:

کانادا در مقابل ایالات متحده آمریکا: رقابت هاکی که شبیه هیچ کدام نیست

کانادا اخیراً تعداد ایالات متحده را در هاکی زنان داشته است و این دو کشور خود را برای یک مسابقه دیگر در مسابقات جهانی هاکی زنان آماده می کنند.

پرستار از المپیک 2022 نه تنها با یک رکورد، بلکه با بهترین دوست در فوروارد جیل ساولنیر ظاهر شد. پرستار و Saulnier به طور تصادفی در کمدها در کنار یکدیگر قرار گرفتند.

Saulnier گفت: “من با او شوخی می کنم و به او می گویم که این دوستی اجباری توسط مدیر تجهیزات با کنار هم قرار دادن ما بود. اما صادقانه بگویم، این فقط به ما فرصت داد تا به یکدیگر تکیه کنیم.” “من به تازگی یک دوست صمیمی پیدا کردم و از آن زمان تا کنون تقریباً شبیه خواهر بوده ایم.”

Saulnier که از او خواسته شد پرستار را در یک کلمه توصیف کند، “وفادار” را انتخاب کرد.

او گفت: “بدیهی است که شما او را در شبکه های اجتماعی می بینید، او یک روز در یک کشور است و روز دیگر کاناپه آپارتمان من. فکر می کنم، در پایان روز، احتمالاً یکی از شلوغ ترین ورزشکاران زن در جهان است.”

‘الگو’

تقریباً یک ساعت قبل از رها شدن در بیشتر بازی‌ها، پرستار تمایل دارد چهارپایه را بالا بیاورد و فقط به یخ خالی نگاه کند. گاهی اوقات یک هم تیمی به او می پیوندد، گاهی اوقات این یک ماموریت انفرادی است.

اما پرستار همیشه اطمینان حاصل می کند که قبل از بازگشت به رختکن، به بخشی از هوادارانی که در گوشه سالن نشسته اند سلام می کند. یک دختر، پس از گرفتن امضای پرستار، به معنای واقعی کلمه از خوشحالی پرید.

یک بازیکن هاکی با پیراهن قرمز در حالی که مدال طلا را بر گردن خود گرفته است به نشانه شادی با هم تیمی هایش فریاد می زند.
پرستار با 18 امتیاز به کانادا کمک کرد تا طلای المپیک 2022 پکن را کسب کند. (پل چیاسون/ مطبوعات کانادا)

محبوبیت پرستار او را به یک انتخاب طبیعی تبدیل می کند تا یکی از چهره های لیگ حرفه ای انجمن هاکی بازیکنان حرفه ای زنان (PWHPA) باشد که گزارش شده است که در حال توسعه است.

Saulnier گفت: “او یک عنصر اصلی در این فرنچایزهای جدید است که قرار است به اینجا راه پیدا کنند و او یک الگو برای دختران کوچک است.” خیلی جالب است که ببینم دخترهای کوچک به او نگاه می کنند و از او امضا می خواهند و فقط معتقدند که می توانند این کار را انجام دهند زیرا او این کار را می کند.

تماشا | چگونه نفرت به بازی مدال طلا هاکی زنان در سال 2002 دامن زد:

تاریخچه ناشناخته چگونه نفرت به بازی مدال طلای هاکی زنان در سال 2002 دامن زد

از اهداف بزرگ و فراخوان های بحث برانگیز گرفته تا فولکلور کوبنده پرچم، رقابت کانادا و آمریکا در سالت لیک سیتی تقویت شد.

خانواده سلطنتی ورزش کانادایی

پرستار، البته، از یک خانواده سلطنتی ورزش کانادایی است. دو تن از پسرعموهای او ورزشکاران حرفه ای هستند، کیا نرس کهنه کار WNBA اکنون برای استورم سیاتل بازی می کند و دارنل نرس یک مدافع در تیم نفت ادمونتون است.

مادربزرگش، مارج، در این دنیاها در بازی‌ها شرکت می‌کرد و به دلیل محدودیت‌های همه‌گیر، توانست برای اولین بار پس از سال‌ها بازی سارا را زنده ببیند.

برادر او، آیزاک، در دانشگاه نیوبرانزویک هاکی بازی می کند. پسرعموی دیگرش، تامیکا، در اورگان بسکتبال بازی می‌کرد و اکنون در پخش کار می‌کند، همانطور که کیا در فصل خارج از فصل نیز انجام می‌دهد.

سارا گفت که می تواند آن را بخشی از آینده خود نیز ببیند.

با این حال، در حال حاضر، او یک مدال طلا برای بردن روی یخ خانگی دارد. خط او، همراه با فیلر و ناتالی اسپونر، بخش عمده ای از تخلفات کانادا را فراهم کرده است، از جمله برنده OT Nurse’s که توسط یک پاس یخی متقاطع از Fillier راه اندازی شد.

در حال حاضر، زمان زیادی برای پرستار نیست تا به دوران پس از بازی خود فکر کند.

“این چیزی است که من آگاهانه به آن فکر نمی کنم. اما خنده دار است، فقط واضح است که اسپونر اینجا با پسرش روری است و به تازگی او را به دنیا آورده است، خنده دار است زیرا گاهی اوقات شما خیلی روی دنیای هاکی تمرکز می کنید، اما درک این موضوع بسیار بیشتر از هاکی برای زندگی.”

برای داستان‌های بیشتر در مورد تجربیات سیاه‌پوستان کانادایی – از نژادپرستی ضد سیاه‌پوستان تا داستان‌های موفقیت در جامعه سیاه‌پوستان – به سیاه‌پوست بودن در کانادا، پروژه CBC که سیاه‌پوستان می‌توانند به آن افتخار کنند، مراجعه کنید. داستان های بیشتر را می توانید اینجا بخوانید.

پنج مشت بسته تحت عنوان بالا گرفته شده است
(CBC)