سازمان برنامه و بودجه می گوید دولت فدرال می تواند هزینه بیشتری کند – اما دیگر جایی برای مانور ندارد

افسر بودجه پارلمانی می گوید دولت فدرال فرصت دارد میلیاردها میلیارد بیشتر به هزینه های دائمی خود اضافه کند تا قبل از آنکه امور مالی آن ناپایدار شود.

بر اساس محاسبات افسر بودجه ، دولت می تواند هزینه ها را افزایش دهد یا مالیات ها را کاهش دهد – یا ترکیبی از این دو را دنبال کند – با رقم 19 میلیارد دلار و همچنان نسبت بدهی به تولید ناخالص داخلی را به مرور زمان به سطوح قبل از همه گیر کاهش دهد.

این رقم به میزان قابل توجهی از محدودیت 41 میلیارد دلاری افسر بودجه که در ماه فوریه قبل از همه گیری COVID-19 محاسبه شد ، كاهش یافته است.

گزارش ایو ژیرو می گوید این خبر برای برخی از استان ها ، مناطق ، دولت های محلی یا بومی که سطح فعلی هزینه های آنها رشد مداوم بدهی ها را به عنوان سهمی از اقتصاد دارد ، چندان خوب نیست.

وی تخمین می زند افزایش مالیات دائمی یا کاهش هزینه ها در کل در حدود 12 میلیارد دلار و رشد مطابق با تولید ناخالص داخلی در طول زمان برای تثبیت امور مالی این دولت ها لازم باشد.

فقط سه استان دارای بودجه ای هستند که از نظر ژیرو پایدار در نظر گرفته می شوند – کبک ، نوا اسکوشیا و انتاریو ، که در هر یک از اتاق ها سطح متفاوتی برای جبران هزینه های دائمی وجود دارد.