سرباز ذخیره که از تجاوز جنسی تبرئه شد، از ارتش برای دریافت میلیون ها دلار غرامت شکایت کرد

یک سرباز ذخیره کانادایی که بیش از یک دهه پیش از تجاوز جنسی تبرئه شده بود، اکنون در حال احیای شکایت 11 میلیون دلاری علیه ارتش است که ادعا می کند بازرسان پرونده او را اشتباه اداره کرده اند.

یک قاضی آلبرتا در ابتدا گروهبان را پیدا کرد. اورمان ساویج به اتهام تجاوز جنسی به یک دانشجوی ذخیره نظامی در سال 2004 در یک اسلحه خانه ادمونتون مجرم است.

رونوشت های دادگاه نشان می دهد که یک دانشجوی دختر در دادگاه شهادت داد که ساویج، یک مربی در آن زمان، پس از جشن پایان یک دوره نظامی، او را در غرفه حمام مورد تجاوز جنسی قرار داده است.

ساویج پنج ماه از دوران محکومیت سه ساله خود را پشت میله های زندان گذراند تا اینکه محکومیتش در دادگاه تجدید نظر لغو شد و دستور دادرسی مجدد صادر شد.

هیئت منصفه در سال 2009 حکم داد که ساویج مجرم نیست.

همسر او، دایان ساویج، گفت که او سال‌ها برای فرماندهان ارشد نظامی – از جمله ژنرال وین ایر، رئیس ستاد دفاع – نامه می‌نویسد و درخواست عذرخواهی رسمی، حقوق معوقه بیشتر و بازپرداخت هزینه‌های قانونی آنها را می‌دهد.

او گفت که آن نامه ها به جایی نرسید.

دایان ساویج گفت: «این یک تجربه هولناک بود. “این باعث غم و اندوه مالی زیادی شده است، غم و اندوه عاطفی زیادی.”

“شوهرم بی گناه است… چرا ما باید برای این سخت بجنگیم؟ این ناامید کننده است، ناراحت کننده است.”

او گفت که ساویج به عنوان یکی از اعضای فعال ارتش، از بیان علنی علیه ارتش منع شده است. شکایت او مدعی است که رسیدگی ارتش به پرونده او “آنقدر خشن، انتقام جویانه، مذموم و بدخواهانه بوده که مستحق مجازات هستند.”

دعوای ساویج یکی از دو دعوی بزرگی است که نیروهای مسلح کانادا در سال جاری با آن روبه‌رو هستند و ارتش را به اشتباه در تحقیقات تجاوز جنسی و وارد کردن صدمات جبران‌ناپذیر به شهرت متهم متهم می‌کند.

سرلشکر دنی فورتین، فرمانده ارشد نظامی که زمانی تولید واکسن در کانادا را رهبری می کرد، در ماه مارس پس از تبرئه شدن از تجاوز جنسی، شکایتی به ارزش 6 میلیون دلار تنظیم کرد. در شکایت فورتین تعدادی از رهبران ارشد نظامی و سیاستمداران به همراه نخست وزیر جاستین ترودو به عنوان متهم معرفی شدند.

تماشا کردن/ سرلشکر شکایت دنی فورتین از ترودو، دولت فدرال به دلیل برکناری او

سرلشکر دنی فورتین از ترودو، مقامات فدرال به دلیل اخراج شکایت کرد

سرلشکر دنی فورتین از نخست وزیر، دولت فدرال و سایر مقامات بلندپایه به دلیل کناره گیری از کار گروه ویژه واکسن کووید-19 در کانادا شکایت کرده است. فورتین پس از متهم شدن به تجاوز جنسی در سال 2021 از کار برکنار شد، اما از آن زمان تبرئه شد.

مگان مک‌کنزی، کرسی حقوق بین‌الملل و امنیت انسانی سیمونز در دانشگاه سایمون فریزر، گفت که این روند اخیر برای اعضای نظامی در ایالات متحده است که از قربانیان یا مؤسسات ادعایی پس از تبرئه شدن از تجاوز جنسی یا سوء رفتار به منظور بازیابی شهرت یا حقوقی خود شکایت می‌کنند. هزینه ها

مک‌کنزی که یک پروژه تحقیقاتی بین‌المللی را رهبری می‌کند که در مورد سوء رفتار جنسی نظامی در کشورهای مختلف از جمله کانادا انجام می‌شود، گفت: «من نمی‌دانم که آیا این شروع یک روند در کانادا است.

مک‌کنزی گفت که این شکایت‌ها ممکن است ارتش را مجبور کند تا در تحقیقات خود دقت بیشتری به خرج دهد – اما همچنین می‌تواند قربانیان را از گزارش تجاوزات جنسی به دلیل تهدید به شکایت شخصی منصرف کند.

مک کنزی با استناد به تحقیقات ایالات متحده در مورد خشونت جنسی نظامی، گفت 80 درصد از قربانیان سوء رفتار جنسی نظامی را گزارش نمی کنند و کمتر از 2 درصد از موارد گزارش شده به دادگاه می روند.

مکنزی می‌گوید: «این می‌تواند سیگنالی را برای آن 80 درصد قربانیانی که جلو نمی‌آیند بفرستد تا مجدداً تأیید کنند که ارزش جلو رفتن را ندارد.»

اصلاحیه دادخواست 11 میلیون دلاری

کاترین مارشال، وکیل ساویج، گفت که او همچنین می‌ترسد که چنین شکایت‌هایی بر قربانیان تجاوز جنسی «تأثیر وحشتناکی» داشته باشد.

او گفت که وقتی هفته گذشته شکایتی را که به ارتش ارائه شده بود، اصلاح کرد، نام شاکی را حذف کرد.

مارشال گفت: «در این مورد خاص، نکته مهم برای من و آقای ساویج این است که ارتش را به حساب بیاوریم و آنها را به درستی اشتباه کنیم.

Savage برای اولین بار در سال 2011 یک بیانیه ادعایی ارائه کرد و از ارتش، شاکی و شاهد اصلی درخواست 1 میلیون دلار کرد. سال‌ها در دادگاه خاموش بود زیرا او سعی می‌کرد به پرونده‌اش با ارتش رسیدگی کند و وکیلی پیدا کند.

مارشال گفت که تلاش هایی برای حل این موضوع در خارج از دادگاه انجام داده است اما ارتش درخواست های او را رد کرده است.

دعوای حقوقی اصلاح شده جدید ادعا می کند که خدمات تحقیقاتی ملی نیروهای کانادا (CFNIS) تحقیقاتی “سهل انگارانه” انجام داده است.

در بیانیه اصلاحی مورخ 24 فوریه 2023 آمده است: «در نتیجه اقدامات متهمان، شاکی دچار اختلال افسردگی اساسی، از دست دادن شهرت، ناراحتی و ضربه روحی، تحقیر و آسیب به حیثیت وی شده است.

در بیانیه ادعایی آمده است که تحقیقات جانبدارانه بوده است، صحنه جنایت ضبط نشده است و بازرسان با شاکی و شاهد کلیدی با هم و همزمان مصاحبه کردند.

مارشال گفت: “آنها صدای او را نشنیدند. آنها به طرف ماجرا گوش نکردند.”

سی‌بی‌سی نیوز از وزارت دفاع ملی خواست تا به اتهامات موجود در این دادخواست پاسخ دهد. در بیانیه ای رسانه ای، این وزارتخانه گفت که “به دلیل ملاحظات حفظ حریم خصوصی و به دلیل دعوی قضایی در حال انجام، ما قادر به ارائه نظر در مورد سوالات باقی مانده نیستیم.”

اورمان ساویج با پوشیدن لباس فرم خود در سال 2016.
گروهبان اورمان ساویج پس از بازگرداندن او به ارتش در سال 2016. هنگامی که ساویج در سال 2009 تبرئه شد، گفت: “خوشحالم که می بینم این کابوس به پایان رسیده است.” (عرضه شده)

ساویج همچنین شکایتی را به کمیسیون شکایات پلیس نظامی تسلیم کرد که نگرانی های مشابهی را شرح داد. کمیسیون تحقیق و گزارش نهایی را در سال 2013 صادر کرد که به این نتیجه رسید که ادعای Savage مبنی بر ناقص و غیرحرفه‌ای بودن تحقیقات «تا حدی ثابت شد».

در گزارش نهایی کمیسیون که توسط سی‌بی‌سی نیوز مشاهده شد، آمده است: «هیچ تردیدی وجود ندارد که همیشه ترجیح داده می‌شود که مصاحبه‌های شهود به صورت جداگانه و بدون حضور شاهدان دیگر انجام شود» تا «از خطر «آلودگی متقابل» احتمالی آنها جلوگیری شود یا به حداقل برسد. خاطرات وقایع مربوطه.”

این گزارش همچنین به این نتیجه رسید که تأخیرهای “غیرضروری” در مصاحبه با شاهدان دیگر و “شکست در بسته کردن صحنه جرم و حداقل بررسی امکان جمع آوری شواهد فیزیکی مفید بیشتر” وجود دارد. کمیسیون به یک سری نقص های دیگر از جمله عدم مصاحبه با شاهدان دیگر پی برد.

کمیسیون شکایات پلیس نظامی به این نتیجه رسید که چهار ادعای دیگر که Savage مطرح کرده بود “مستند نیست”. آنها شامل این ادعا هستند که بازپرس زمانی که با خانه ساوج تماس گرفت و برای اجرای حکمی برای به دست آوردن DNA او به محل کارش رفت، مغرضانه و غیرحرفه ای عمل کرد.

گزارش کمیسیون به ارتش دستور داد که استانداردهای آموزشی و دستورالعمل‌های فنی خود را هنگام رسیدگی به پرونده‌های تجاوز جنسی بررسی کند. در این بیانیه آمده است که نیروهای مسلح کانادا موافقت کرده اند که این کار را دنبال کنند.

تماشا کردن/ گزارش می گوید که تحقیقات مربوط به سوء رفتار جنسی نظامی باید به دادگاه های جنایی منتقل شود

گزارش می گوید که تحقیقات مربوط به سوء رفتار جنسی نظامی باید به دادگاه های جنایی منتقل شود

لوئیز آربور، قاضی سابق دیوان عالی کشور در گزارشی جدید می گوید ارتش کانادا باید به طور دائم تحقیقات مربوط به جرایم جنسی را به دادگاه های کیفری غیرنظامی منتقل کند و به سوء مدیریت گذشته اتهامات سوء رفتار جنسی و مقاومت کلی در برابر تغییر اشاره کرد.

او یک لکه سیاه روی او گذاشته بود

همسر ساویج گفت که تجربه خانواده‌اش «آسیب‌زا» بوده است.

دایان ساویج گفت که برای حفظ امنیت فرزندانش مجبور شد از مدارس خارج شود. او همچنین گفت که یک تجارت جواهرسازی را از دست داده و شوهرش از زمانی که این اتهامات برای اولین بار در 19 سال پیش مطرح شد، برای کار در شغل غیرنظامی خود به عنوان یک برقکار ارشد تلاش کرده است.

او گفت: “او یک خال سیاه روی او گذاشته بود.”

او گفت که خانواده‌اش خط اعتباری گرفتند و بیش از 250,000 دلار برای هزینه‌های حقوقی برای دفاع از شوهرش خرج کردند – پولی که او گفت می‌خواهد بازپرداخت شود.

او گفت: “انتظارات ما این بود که ارتش کار درست را انجام دهد.” “این که آنها وضعیت حقوق معوقه را مدیریت کنند، تمام پرونده های او را پاک کنند، و همه چیز را به جای خود بازگردانند که گویی هرگز اتفاق نیفتاده است.”

دایان ساویج در خانه
دایان ساویج می‌گوید خانواده‌اش تجربه‌ای «تروماتیک» را پشت سر گذاشته‌اند. (ساموئل مارتین / اخبار سی بی سی)

ساویج پس از تبرئه شدنش در سال 2009، درخواست بازگشت به ارتش را داد. دایان ساویج گفت که هفت سال طول کشید تا ارتش شغلش را به او بازگرداند.

ارتش بررسی خود را انجام داد و در سال 2014 گزارش داد که «بر اساس توازن احتمالات، هیچ مدرکی وجود ندارد که به وضوح بیان کند که Ex-MCpl Savage سیاست سوء رفتار جنسی CAF را نقض کرده است.

“فقدان شواهد تایید کننده اساسا موضوع را به اظهارات Ex-MCpl Savage در برابر اظهارات قربانی ادعایی کاهش می دهد.”

در این دادخواست ادعا شده است که Savage مقداری حقوق معوقه دریافت کرده و هنوز 180000 دلار به اضافه بهره بدهکار است.

این شکایت همچنین یک میلیون دلار برای خسارات تنبیهی، 5 میلیون دلار غرامت به دلیل نقض حسن نیت قراردادی و 5 میلیون دلار برای تحقیقات به اتهام سهل انگاری درخواست می کند.

صدها صفحه از رونوشت‌هایی که توسط CBC News مشاهده شده است، جزئیات چگونگی گسترش پرونده جنایی در دادگاه را نشان می‌دهد. نام قربانی ادعا شده تحت ممنوعیت انتشار محافظت می شود. او پس از گزارش ادعاهای خود ارتش را ترک کرد و گفت که از اختلال استرس پس از سانحه رنج می برد.

CBC News تلاش کرد با یکی از اعضای خانواده شاکی از طریق فیس بوک و لینکدین برای اظهار نظر تماس بگیرد، اما هنوز پاسخی دریافت نکرده است.