سفارش کتاب خارجی

مطالعات گروهی از متخصصان مغز و اعصاب نشان می دهد که سفارش کتاب خارجی خواندن یک کتاب خوب هنگام خواب به کاهش استرس و جلوگیری از مشکلات روزمره کمک می کند.
چند دقیقه مطالعه قبل از خواب استرس خرید کتاب خارجی را کاهش می دهد
برخلاف خواندن محتوا در اینترنت یا گشت و گذار در شبکه های اجتماعی ، خواندن یک کتاب خوب می تواند به آرامش افکار و خواب شما کمک کند. محققان در تحقیقات خود دریافتند که خواندن کتاب تأثیر مثبتی بر خواب افراد دارد.

مطالعه ای که توسط دانشگاه ساسکس انگلستان انجام شد نشان داد افرادی که به جای محتوای آنلاین از کتاب به ویژه چاپی استفاده می کنند ، شب ها بهتر می خوابند.

دکتر دیوید لوئیس ، متخصص مغز و اعصاب و استاد دانشگاه ، در تحقیقی دریافت که خواندن کتاب مورد علاقه هنگام خواب سفارش کتاب خارجی، استرس را در افراد 68 درصد کاهش می دهد و باعث خواب بهتر می شود.

طبق تحقیقات دکتر لوئیس و همکاران. خواندن کتاب بسیار موثرتر از گوش دادن به موسیقی یا رفتن به رختخواب است.

او در مطالعات خود روی دانش آموزان دریافت که 6 دقیقه مطالعه قبل از خواب کافی است تا فرد را از عوامل سفارش کتاب از آمازون مزاحم مانند افکار مزاحم و مشکلات روزمره جدا کند.

جدا از مطالعه دکتر لوئیس ، مطالعات مشابه قبلی نتایج مشابهی را نشان داده اند. در سال 2015 ، گروهی از دانشجویان انگلیسی در آزمایش مشابهی در مرکز ماترس شرکت کردند تا نتایج یک مطالعه خواب را آزمایش کنند ، که یکسان بود.

رمان “تب خونین” ، نوشته علیرضا مولایی با داستانی درباره زندگی خرید کتاب از آمازون یک زن خانه دار – که تمام زندگی اش را به یکباره از دست می دهد – توسط خدانویس منتشر شد.
“نبض خون” در کتابفروشی ها
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران ، کتاب «تب خونین» نوشته علیرضا مولایی توسط انتشارات هدنویس با همکاری انتشارات سعد منتشر شد. این رمان اجتماعی داستان زندگی یک زن خانه دار را روایت می کند که تمام زندگی خود را در رفاه فروش کتاب خارجی، آسایش و راحتی گذرانده است. اما در طول داستانی که هیچ نقشی در آن ندارد ، مجبور می شود از همه چیزهایی که دارد دست بکشد.

ماجرا از این قرار است که شوهر قمارباز تمام دارایی خود را در قمار از دست داده است و زن مجبور است با شکوه زندگی خود خداحافظی کند و اموال ، باغ و زمین خود را به گروهی از سارقان واگذار کند.

در بخشی از رمان «تب خونین» می خوانیم: «… با تمام سختی ها جاده را طی کردم. گاهی با فریاد زدن و هل دادن آنها و گاهی با احساس لوله تفنگ روی سرم. آنقدر راه می رفتم و گریه می کردم که سرانجام فرم خود را خالی کردم و روی زمین افتادم. از آن لحظه به بعد چیزی به خاطر نمی آورم. با چشمان باز در این چادر نشستم. تنها و بدون چادر. آخرین تصویری که از فدا به یاد دارم زمانی بود که خرید کتاب آمازون دو سرباز مرا گرفتند و مرا از خرابه ها بیرون کشیدند. سرباز دیگری با سرش ضربه ای به زمین زد. دیگر تکرار نشد ؛ مثل پدرش. ترس از تنها ماندن و از دست دادن یکی دیگر از عزیزان مرا در کمتر از یک روز خیلی اذیت کرد. “من از ترس این فرمانده شوکه شده بودم.”

رمان تب خونین ، نوشته علیرضا مولی ، با قیمت 34000 جلد ، جلد کاغذی و جلد ، در 144 صفحه ، توسط هودنویس با همکاری سعد به کتابفروشی ها تحویل داده شد.

مدیر کتابفروشی شرق اهواز با بیان اینکه معمولاً کتابهای چند جلدی و قیمتهای بالا در برنامه های فصلی فروش بهتری دارند ، گفت: این طرحها باعث رونق فروش و جریان نقدینگی در طول اجرای طرح می شود.
برنامه های فصلی فروش و جریان نقدینگی را در کتابفروشی ها افزایش می دهد
مدیر کتابفروشی شرق در اهواز که نگران بود این دوره از برنامه های فصلی محقق نشود ، در مصاحبه کتاب آمازون با خبرنگار آژانس کتاب ایران در خوزستان گفت: با توجه به تغییرات کلی در دولت دوازدهم و تغییر دولت جدید ، اما با اعلام ثبت نام توسط موسسه کتاب و ادبیات ایران در پروژه کتاب تابستانی 1400 ، برق امیدی در دل کتابفروشان شعله ور شد.

منصور رئیسی با اشاره به زمان کوتاه بین طرح بهاری و تابستانی ، افزود: فاصله کم بین طرح بهاری خرید کتابهای خارجی و تابستانی باعث شد که مشتریان دائمی ما مانند برنامه قبلی از مزایای طرح استفاده نکنند. ، که در ماه ژوئن بود ، بودجه آنها برای خرید کتاب استفاده شد.

وی ادامه داد: با افزایش مداوم قیمت کتاب که متاسفانه متوقف نمی شود ، مردم دیگر نمی توانند از مزایای طراحی فصلی به نحو مطلوب برخوردار شوند.

مدیر کتابفروشی شرق اهواز یکی از جنبه های مثبت طرح تابستانی نسبت به طرح بهاری را افزایش اعتبار این دوره عنوان کرد و افزود: اگرچه در برنامه بهار با کاهش کل بودجه همراه بودیم ، با وجود کتابفروشی های برجسته ، این پتانسیل را دارد که حداقل دو برابر بودجه فعلی اعتبار دریافت کند.

رئیس مدیریت دو شعبه مجموعه کتاب شرق با بیان اینکه هیچ اعتباری برای این دو شعبه وجود ندارد ، اظهار کرد: مجموعه کتاب شرق در شعبه 1 و شعبه 2 در چند روز اول پروژه به پایان رسید ، اما سعی کرد اعتبار را به روزهای آخر را ذخیره کنید.

رئیسی با اشاره به یکی از معایب اصلی برنامه های فصلی ، گفت: اگرچه مزایای برنامه های فصلی خرید کتاب خارجی ارزان بر معایب آن بیشتر است ، اما متأسفانه بسیاری از مشتریان دائمی ما به خرید در برنامه های فصلی عادت کرده اند و عملاً بین بازه های زمانی خرید قابل توجهی ندارند. ”

وی در پایان از موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران برای یک “تابستان کتاب” کامل تشکر کرد و از مخاطبان این پروژه سلام اخبار استقبال کرد و یادآور شد: سیستم پیامک بی تاثیر نبود.