سوابق دادگاه نشان می دهد که مرگ و میر رودخانه ها تأثیر کمی بر شبکه های قاچاق انسان برون مرزی داشته است

در حالی که پس از کشته شدن شش شهروند خارجی و دو کودک کانادایی در رودخانه سنت لارنس، کانون توجهات متمرکز بر قلمرو مرزی Akwesasne بود، شبکه‌های قاچاق همچنان مردم را از طریق منطقه‌ای در شرق جامعه Kanien’kehá:ka (موهاوک) در ایالات متحده منتقل می‌کردند. سوابق دادگاه نشان می دهد.

مقامات کانادایی جسد چهار عضو یک خانواده هندی و یک زوج رومانیایی را به همراه دو فرزند کانادایی‌تبارشان از رودخانه سنت لارنس در 30 و 31 مارس کشف کردند. گمان می‌رود این دو خانواده در تلاش برای عبور غیرقانونی به ایالات متحده جان خود را از دست داده‌اند. با قایق در عرض رودخانه سنت لارنس از طریق Akwesasne.

پرونده های اخیر در دادگاه فدرال ایالات متحده نشان می دهد که توجه ناگهانی به جابجایی نامنظم مردم از کانادا به ایالات متحده، مانع از قاچاق کلی انسان که از طریق یک منطقه مرزی بین کانادا و ایالت نیویورک می گذرد، کم است.

این منطقه که توسط مقامات مرزی ایالات متحده به عنوان بخش سوانتون شناخته می شود، در امتداد مرزهای انتاریو-کبک و ایالت نیویورک-ورمونت قرار دارد. این منطقه فعال ترین منطقه برای ترافیک نامنظم شمال به جنوب در امتداد مرز کانادا و ایالات متحده است. بر اساس داده های مرزی ایالات متحده، بالاترین سطح ترافیک نامنظم بین کبک و ایالت نیویورک جریان دارد.

پلیس سواره سلطنتی کانادا (RCMP) می گوید در چند ماه گذشته شاهد افزایش ترافیک نامنظم جنوب بوده است. در بیانیه‌ای، نیروی پلیس فدرال اعلام کرد بسیاری از افراد با پرواز به تورنتو یا مونترال با وضعیت بازدیدکننده وارد می‌شوند و سپس اقدام به فرار از مرز می‌کنند.

Cpl گفت: “ما همچنین متذکر می شویم که برخی از افرادی که به طور غیرقانونی بین بنادر ورودی تعیین شده، به عنوان مثال در جاده Roxham، وارد کانادا شده اند، اکنون تلاش می کنند به همان روش غیرقانونی وارد ایالات متحده شوند.” تاشا آدامز، با بخش C RCMP در کبک، در بیانیه ای ایمیلی.

RCMP مسئول گشت زنی در مرزها بین بنادر رسمی ورودی است.

دوربین مرزی متصل به درختی در امتداد مرز ایالت کبک-نیویورک.
دوربین مرزی متصل به درختی در امتداد مرز ایالت کبک-نیویورک. (سی بی سی نیوز)

فاجعه اخیر در رودخانه نیز مانع حرکت قاچاقچیان نشده است.

بر اساس گزارش ها، ظرف یک هفته پس از مرگ رودخانه، بین 7 و 11 آوریل، مقامات مرزی ایالات متحده حداقل 30 نفر را که از مرز ایالت کبک-نیویورک خارج از مرزهای شرقی Akwesasne عبور کردند، بازداشت کردند.

در فاصله حدود 11 ساعت، در 9 آوریل، ماموران مرزی ایالات متحده 15 نفر را که از جنوب در دو نقطه مرزی بین فورت کاوینگتون و چمپلین، نیویورک عبور می کردند، بازداشت کردند.

اولین گروه در شب 8 آوریل زمانی که دوربین‌ها و حسگرهایی که توسط RCMP و گشت مرزی ایالات متحده کار می‌کردند، بین 5 تا 10 نفر را در حال عبور از برس و زمین‌های کشاورزی به سمت ایالات متحده در اطراف شهر فورت کاوینگتون، نیویورک، که در حدود 15 کیلومتری آن قرار دارد، ضبط کردند. بر اساس اسناد مشرق عکواسنه.

سپس ماموران شروع به کنترل منطقه کردند. در ساعت 1:15 بامداد 9 آوریل، آنها متوجه شدند که یک وسیله نقلیه به آرامی در امتداد جاده ای موازی با مرز می چرخد ​​و زمانی که دو نفر از سایه ها بیرون آمدند و به داخل پریدند، برای مدت کوتاهی توقف کردند. ماموران خودرویی را که دو تبعه مکزیکی با لباس های گل آلود در صندلی های سرنشینان داشت متوقف کردند.

ماموران سپس هفت شهروند مکزیکی دیگر را پیدا کردند که در اطراف همان منطقه پنهان شده بودند.

لباس‌ها و کفش‌های خیس و گل آلودی که در سپتامبر ۲۰۲۲ توسط افرادی که به‌طور نامنظم از جنگل‌های امتداد مرز ایالت کبک-نیویورک به ایالات متحده عبور می‌کردند، رها شد.
لباس ها و کفش های خیس و گل آلود توسط افرادی که به طور نامنظم از جنگل های امتداد مرز ایالت کبک-نیویورک به ایالات متحده عبور می کردند در سپتامبر 2022 رها شدند. (سی بی سی نیوز)

ساعاتی بعد، تقریباً در 60 کیلومتری شرق فورت کاوینگتون، حدود ساعت 11:35 شب، مأموران گشت مرزی ایالات متحده یک وانت فورد F-150 را با شش شهروند مکزیکی “روی یکدیگر روی صندلی عقب” کشیدند.

یکی از اتباع مذکر مکزیکی به ماموران گفت که تلاش برای قاچاق توسط شخصی در کانادا سازماندهی شده بود و او یک هفته قبل به تورنتو پرواز کرده بود.

او گفت 2500 دلار آمریکا از طریق انتقال پول به “تسهیل کننده” کانادایی پرداخت کرده است. او توسط یک راننده در تورنتو سوار شد و سپس به مونترال منتقل شد و سپس به سمت جنوب به سمت مرز حرکت کرد. طبق سوابق دادگاه، او به ماموران گفت که انتظار می رود پس از عبور از مرز، 2500 دلار دیگر بپردازد.

راننده این وسیله نقلیه که همچنین یک شهروند مکزیکی بود که به طور غیرقانونی در ایالات متحده زندگی می کرد، گفت که این چهارمین پرواز مرزی او بود و به ازای هر سفر 1000 دلار آمریکا به او دستمزد می دادند.

RCMP ابزار قانونگذاری “محدود” دارد

در 11 آوریل، در حدود 50 کیلومتری شرق فورت کاوینگتون، حدوداً بعد از ساعت 11:30 شب، ماموران مرزی ایالات متحده یک شورلت سیلورادو را با شش شهروند مکزیکی که به تازگی از کانادا وارد ایالات متحده شده بودند، دستگیر کردند.

یکی از اتباع مکزیکی که مردی است به ماموران مرزی گفت که تلاش برای قاچاق مرزی توسط مردی به نام “الکس” در کانادا انجام شده است. او گفت که 3000 دلار آمریکا را پیش پرداخت کرده است و انتظار می رود پس از رسیدن به مقصد خود در مریلند، 3000 دلار دیگر نیز بپردازد.

طبق سوابق دادگاه، راننده اهل السالوادور بود و هیچ مدرکی برای زندگی قانونی در ایالات متحده نداشت.

آدامز گفت که RCMP نمی تواند انجام دهد حتی اگر افرادی را که به سمت مرز هدف می گیرند رهگیری کند. آدامز گفت: اگر این افراد به طور قانونی در کانادا باشند، بهترین کاری که Mounties می تواند انجام دهد این است که آنها را از مرزهای بین المللی دور کند.

آدامز در بیانیه ارسال شده از طریق ایمیل گفت: «ما تلاش می‌کنیم تا این حرکت را شناسایی و از آن جلوگیری کنیم، اما واقعیت این است که ابزار قانونی در اختیار ما محدود است.

ما اغلب این افراد را به جای دیگری منتقل می کنیم زیرا می خواهیم از ورود غیرقانونی آنها به ایالات متحده جلوگیری کنیم. ما به شرکای خود در این آدرس اطلاع می دهیم. [U.S. Border Patrol] و تبدیل به یک چرخه پیوسته می شود».