سود در فروشگاه‌های زنجیره‌ای مترو 10 درصد افزایش می‌یابد که عمدتاً به دلیل فروش بالاتر داروخانه‌ها است

سود در خواربار فروشی زنجیره ای Metro در سه ماهه دوم بیش از 10 درصد افزایش یافت، زیرا فروش بالاتر در بخش مواد غذایی و واحد داروخانه این شرکت باعث افزایش سود شد.

این زنجیره مستقر در مونترال در سه ماهه اخیر خود به درآمد خالص 218.8 میلیون دلاری رسیده است که از مجموع فروش کمی بیش از 4.5 میلیارد دلار است. این ارقام به ترتیب از 4.27 میلیارد دلار و 198 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

فروش در بخش مواد غذایی – که شامل سوپرمارکت های زنجیره ای Metro، Food Basics و دیگران است – در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 5.8 درصد افزایش یافته است. در حالی که صورت‌حساب‌های مواد غذایی در طول سه ماهه افزایش یافت، این زنجیره گفت که داروخانه‌های زنجیره‌ای آن، Jean Coutu، حتی بهتر عمل کرد، زیرا فروش در سه ماهه 7.3 درصد رشد کرد.

این تا حدودی به دلیل افزایش پنج درصدی در فروش داروهای تجویزی بود، اما بزرگترین دلیل آن افزایش چیزی بود که این زنجیره آن را «فروش در فروشگاه‌های جلویی» می‌نامد، که شامل مواردی مانند لوازم آرایشی و سایر محصولات بهداشتی و زیبایی است.

اریک لا فلش، مدیر عامل شرکت، گفت: «ما از نتایج خود در سه ماهه دوم خرسندیم زیرا تیم‌های ما به ارائه ارزش به مشتریان خود در محیط تورم بالای مواد غذایی فعلی با قیمت‌های رقابتی روزانه، رشد فروش برچسب خصوصی و استراتژی‌های تبلیغاتی مؤثر ادامه دادند.»

مترو و دیگر خواربارفروشی های زنجیره ای در ماه های اخیر به دلیل سود بردن از تورم سرسام آور مواد غذایی مورد انتقاد قرار گرفته اند. این زنجیره با اشاره به این که حاشیه‌های آن – میزان سودی که پس از پوشش هزینه‌هایش به دست می‌آورد – به همان اندازه که همیشه بوده‌اند، تک رقمی هستند، عقب نشینی کرده است.

این زنجیره می‌گوید: «از سال تا به امروز، حاشیه‌های مواد غذایی کاهش یافته است، عمدتاً به دلیل هزینه‌های بالاتر فروش، که تا حدی با حاشیه‌های بالاتر در داروخانه‌ها جبران شده است».