سیستم جبران خسارت برای مسافران گرفتار خطاهای “لیست پرواز ممنوع” که در این ماه رخ می دهد: بلر

بیل بلر ، وزیر ایمنی عمومی ، روز چهارشنبه اعلام کرد که کمک به افرادی که به اشتباه به عنوان تهدیدات امنیتی در “لیست پروازهای ممنوع” پرچم گذاری شده اند ، در راه است.

وزیر گفت امیدوار است که بتواند سیستم جدیدی را برای افرادی که اسامی مشابه تهدیدهای واقعی تروریسم دارند در اواخر این ماه – و به موقع برای فصل مسافرت تعطیلات – اجرا کند.

بلر در مصاحبه ای با سی بی سی نیوز گفت: “این فقط یک ناراحتی نبود. برای آن خانواده ها بسیار آسیب زا بود و فکر می کنم برای بچه ها نیز نگران کننده باشد.”

“این کار درستی بود و ما در حال کار بر روی آن بودیم.”

لیست پروازهای ممنوع کانادا – که به طور رسمی تحت عنوان برنامه حمایت از مسافر یا قانون سفر هوایی ایمن شناخته می شود – به سال 2007 برمی گردد و هدف آن جلوگیری از تهدیدهای امنیتی بالقوه از سوار شدن به هواپیماهای تجاری است.

سیستم قدیمی بیش از شناسه های منحصر به فرد ، مانند تاریخ تولد یا شماره گذرنامه ، بر اساس نام ساخته شده است. در نتیجه ، برخی از کانادایی ها – از جمله کودکان خردسال – به اشتباه توسط این سیستم پرچم گذاری شده اند زیرا نام آنها با نام تهدیدهای امنیتی واقعی مطابقت دارد یا شبیه آنها است.

برای سالها ، خانواده های تحت تأثیر این سیستم و سازمان حمایت که آنها برای پاسخگویی به آن تشکیل داده اند ، “لیست پروازهای ممنوع” ، برای حل این مشکل از دولت لابی کرده اند – استدلال بر این که تجربه ممنوعیت سوار شدن به هواپیمای تجاری آسیب زاست.

امروز ، این گروه گفت اقدامات اعلام شده در كامونز “نمایانگر” یك گام به جلو در فراخوان مداوم و افزایش پاسخگویی ، شفافیت و سیاست های ضد نژادپرستی از سوی ایمنی عمومی و سایر سازمان های امنیت ملی است. “

مقررات نهایی آیین نامه سفر هوایی ایمن از روز چهارشنبه به اجرا درآمد و مسئولیت غربالگری مسافران را از لیست خارج از حامل های هوایی و به دولت فدرال منتقل کرد. نخست وزیر جاستین ترودو این مقررات را روز چهارشنبه در مجلس عوام اعلام کرد.

در روزهای آینده ، برخی از مسافران می توانند برای “شماره سفر کانادایی” درخواست کنند – یک شماره منحصر به فرد که می توانند هنگام رزرو سفر هوایی از آنها استفاده کنند تا آنها را از کسانی که در این لیست هستند ، متمایز کنند.

برنامه در عرض 2 هفته راه اندازی می شود

این نسخه اعلام کرد که این برنامه قرار است ظرف دو هفته به صورت آنلاین راه اندازی شود و به مسافران امکان می دهد قبل از شروع حمل و نقل هواپیمایی از اواخر ماه نوامبر ، به سیستم جدید غربالگری متمرکز مراجعه کنند.

وزیر در پاسخ به این س askedال که چرا حل این مسئله طولانی مدت طول کشید ، وزیر گفت که برای رسیدن به امروز هم تغییرات قانونی و هم نظارتی لازم است.

تماشا کنید | ترودو تغییرات در “لیست پروازهای ممنوع” را اعلام کرد

نخست وزیر جاستین ترودو اعلام کرد مسافرانی که به اشتباه به عنوان تهدیدهای امنیتی از “لیست پروازهای ممنوع” پرچم گذاری شده اند ، می توانند برای یک شماره منحصر به فرد درخواست دهند ، بنابراین از ورود آنها به پروازها به اشتباه جلوگیری می شود. 0:29

بلر گفت: “همچنین توسعه و آزمایش و پیاده سازی برخی از سیستم های بسیار پیچیده فناوری اطلاعات ضروری بود.”

ایمنی عمومی گفت: مقررات جدید همچنین به دولت اجازه می دهد تا مسافران را قبل از ورود به فرودگاه برای پرواز – حداکثر 72 ساعت قبل از پرواز – برای جلوگیری از تاخیر در چک کردن ، از لیست خارج کند.

بلر گفت: “این یک پایگاه داده مرکزی است که توسط دولت مدیریت می شود نه داده هایی که به شرکت های هواپیمایی تحویل داده می شود.”

“به نظر من ، این واقعاً باعث بهبود سودمندی آن در حفظ محیط امن و ایمن در خطوط هوایی می شود. ما می توانیم اطلاعات بیشتری را در این زمینه فراهم کنیم.”

مقامات دولتی تعداد افراد در لیست پروازهای ممنوع کانادا را تأیید نکرده اند ، با این استدلال که این اطلاعات می تواند به تروریست ها کمک کند تا نقشه فاجعه باری به هواپیمای مسافربری را طراحی کنند.

در بودجه سال 2018 ، دولت لیبرال بیش از 80 میلیون دلار در طول 5 سال و سالانه 14 میلیون دلار برای ساخت سیستم غربالگری متمرکز جدید متعهد شد.

قانون امنیت ملی به روز شده کانادا ، که قبلاً با نام Bill C-59 شناخته می شد ، اختیار ایجاد سیستم جدید را به این بخش اعطا کرد. این در ژوئن 2019 تصویب شد.