شارمین کروکس، قهرمان سابق المپیک، برای یک سال به عنوان رئیس فوتبال کانادا انتخاب شد

Charmaine Crooks در روز شنبه رسماً به عنوان رئیس فوتبال کانادا انتخاب شد و قول داد که اعضا را متحد کند و این ورزش را “به جایگاه واقعی خود بازگرداند”.

ستاره سابق رشته المپیک در نشست سالانه هیئت حاکمه در سنت جان، راب نیومن، نایب رئیس سابق فوتبال کانادا را برای کسب مقام برتر انتخاب کرد. کروکس در اواخر فوریه پس از استعفای نیک بونتیس از معاونت خود به عنوان رئیس‌جمهور موقت منصوب شد و اذعان داشت که برای دستیابی به صلح کاری با تیم‌های ملی مردان و زنان کانادا به تغییراتی نیاز است.

کروکس می گوید که پیام اعضا واضح بود.

کروکس در مصاحبه ای گفت: “من به طور مداوم شنیده ام که چگونه اعتماد، شفافیت و ایجاد ارتباطات بهتر یکی از راه های رو به جلو برای اطمینان از داشتن یک سازمان قوی با ثبات است که همه کانادایی ها می توانند به آن افتخار کنند.”

او افزود: «من می‌خواهم به جمع کردن مردم کمک کنم تا با هم متحد شوند و واقعاً سازمانمان را مدرن کنیم تا آن را به سطح بعدی برسانیم.

کروکس یک سال فرصت خواهد داشت تا تحت تاثیر قرار دهد، با توجه به زمانی که انتصاب بونتیس به طول انجامید. یک سال دیگر انتخابات دیگری برگزار خواهد شد، این بار برای یک دوره کامل چهار ساله.

اعضا همچنین موافقت کردند که در آینده، عضویت در هیئت مدیره شرط لازم برای نامزدی برای ریاست جمهوری نیست.

کلاهبرداران باید بازیکنان را به نفع خود جلب کنند، بازیکنانی که قبل از جلسه از رهبران فدراسیون های استانی خواستند به تغییر رأی دهند. و پاسکال سنت اونگ، وزیر ورزش کانادا، گفته است که دولت فدرال به دنبال ابزارهایی است که می تواند برای تحقیق در مورد فوتبال کانادا استفاده کند، از جمله پتانسیل ممیزی مالی این سازمان.

تماشا | کروکس به عنوان رئیس موقت فوتبال کانادا انتخاب شد:

شارمین کروکس، قهرمان المپیک، به عنوان رئیس موقت فوتبال کانادا انتخاب شد

شارمین کروکس که پنج بار المپیکی شده بود به عنوان رئیس موقت فوتبال کانادا انتخاب شد و اولین زن و فرد رنگین پوستی بود که به این نقش منصوب شد. فدراسیون همچنین کلی براون را به عنوان نایب رئیس این سازمان معرفی کرده است.

Crooks روز پنجشنبه با یک آزمون برجسته روبرو می شود، زمانی که انتظار می رود در پارلمان هیل در مقابل کمیته دائمی میراث کانادایی حاضر شود.

نشست سالانه اعضا Canada Soccer، که تا یکشنبه ادامه دارد، همچنین شاهد تحریم پروژه 8، گروهی که یک لیگ داخلی زنان را تشکیل می‌دهد، شد.

لیگ 8 تیمی بانوان

کروکس، اولین زنی که به عنوان رئیس فوتبال کانادا انتخاب شد و یکی از سه نفر در کونکاکاف، گفت: «امروز، برای فوتبال زنان تاریخی است.

دیانا متسون، ملی‌پوش سابق کانادایی که پروژه 8 را رهبری می‌کند، در حال برنامه‌ریزی یک لیگ هشت تیمی است که در سال 2025 آغاز می‌شود و امتیازاتی در کلگری، تورنتو و ونکوور قبلاً امضا شده است.

پروژه 8 در بیانیه ای آن را «تاریخی» خواند [first] لحظه ای برای زنان و دختران در تمام سطوح فوتبال در کانادا، چه در داخل و چه خارج از زمین.”

در ادامه بیانیه آمده است: «این یک سفر طولانی و صمیمانه بوده است، و ما در مورد آینده کانادایی ها هیجان زده هستیم. “در مورد مسیرهای واقعی برای زنان و دختران در ورزش – چه بازیکن، چه مربی، چه داور و چه حرفه ای، هیجان زده هستم.

“ما هیجان زده هستیم که فرصتی برای استعدادهایمان برای ماندن در کانادا وجود دارد و به ویژه از اینکه کانادایی ها چقدر از این لیگ الهام گرفته و با انگیزه هستند هیجان زده هستیم. ما می دانیم که برای ایجاد زیرساخت های حرفه ای کار زیادی در پیش داریم. اکوسیستم، و چند سال آینده برای موفقیت ما تعیین کننده خواهد بود، اما امروز مقصد خود را تضمین کردیم.”

کروکس، یک المپیکی که پنج بار در مسابقات رله 4 در 400 متر در مسابقات لس آنجلس در سال 1984 مدال نقره کسب کرد، از سال 13-2012 در هیئت مدیره فوتبال کانادا حضور داشت و از ژانویه 2021 به عنوان نایب رئیس فعالیت می کرد.

نیومن به مدت 10 سال (2002-03 تا 2011-12) در هیئت مدیره Canada Soccer خدمت کرد، از جمله چهار سال به عنوان نایب رئیس (2008-09 تا 2011-12). رئیس سابق فوتبال ساسکاچوان، در حال حاضر رئیس و مدیرعامل بی سی اسپورت است.

زمانی که کروکس به عنوان رئیس موقت منصوب شد، هیئت فوتبال کانادا کلی براون را به عنوان نایب رئیس موقت معرفی کرد.

تماشا | بازجویی از مدیران فوتبال کانادا در مورد رفتار با تیم زنان:

مدیران فوتبال کانادا در مورد رفتار با تیم زنان مورد بازجویی قرار گرفتند

مدیران Canada Soccer توسط نمایندگان مجلس در مورد رفتار آنها با تیم فوتبال زنان در اتاوا مورد سوال قرار گرفتند. یکی از مدیران می گوید که او از کریستین سینکلر عذرخواهی کرد، زیرا کریستین سینکلر او را به دلیل استفاده از الفاظ جنسی جنسی برای یادآوری یک مکالمه فراخواند.

براون که در سال 2020 به‌عنوان مدیر مستقل فوتبال کانادا انتخاب شد، تصمیم گرفت برای معاونت ریاست‌جمهوری کاندیدا نشود و پل کلود بروبه در رای‌گیری روز شنبه این موقعیت را نسبت به دیل بریگز به دست آورد.

سه پست دیگر هیئت مدیره در برگه رای وجود داشت.

روسی، کونووالچوک صندلی های انتاریو و آلبرتا را پر می کنند

دان استوری، رئیس منیتوبا/ ساسکاچوان/ نوناووت، مورد تحسین قرار گرفت.

از آنجایی که باب ریچاردسون (انتاریو) و کارن مک نیل (آلبرتا/مناطق شمال غربی) به دنبال انتخاب مجدد نبودند، دان روسی به عنوان عضو هیئت مدیره انتاریو انتخاب شد و اورست کونووالچوک به عنوان نماینده آلبرتا انتخاب شد.

Canada Soccer مجموع آرا را در اعلام نتایج منتشر نکرد.

هیئت مدیره اکنون به 13 نفر (12 به علاوه کلاهبرداران) با موقعیت کبک باز است که بروبه، که از سال 2015-2016 عضو هیئت مدیره بوده است، به نایب رئیسی تغییر مکان داده است.

در Canada Soccer تغییراتی ایجاد شده است و همچنین کانون توجه بدنه حاکمیتی قرار گرفته است.

ارل کاکرین ماه گذشته اعلام کرد که از سمت دبیرکلی، بالاترین سمت کارکنان سازمان، کناره گیری می کند. کاپیتان سابق کانادا، جیسون دووس، یک تالار مشاهیر فوتبال کانادا که در حال حاضر مدیر توسعه Canada Soccer است، به عنوان دبیر کل موقت منصوب شد.

بونتیس، کوکرین، بروبه، شان هفرنان، مدیر ارشد مالی فوتبال کانادا و استیون رید، رئیس‌جمهور سابق، قبلاً در کمیته پارلمانی شهادت داده‌اند، همچنین کریستین سینکلر، کاپیتان کانادا و سایر بازیکنان تیم ملی، سوفی اشمیت، جانین بکی و کوین که با یک نام شناخته می‌شود، شهادت داده‌اند. .

در نشست سالانه 85 رای موافق در میان اعضا وجود داشت که عمدتاً بر اساس جغرافیا تقسیم می‌شوند – هر کدام 10 رای برای انتاریو و کبک، هر کدام برای آلبرتا و بریتیش کلمبیا هر کدام، هر کدام چهار رای برای نوا اسکوشیا و ساسکاچوان، هر کدام سه رای برای منیتوبا و نوا. اسکوشیا، و هر کدام دو مورد برای نیوفاندلند و لابرادور، جزیره پرنس ادوارد، نوناووت، مناطق شمال غربی و یوکان.

25 رای دیگر از بازیکنان (دو رای، یک رای از هر تیم ملی)، لیگ‌ها و باشگاه‌های حرفه‌ای کانادا (21)، داوران (یک نفر) و مربیان (یک رای) به دست آمد.