شامپاین می گوید ، ثبات ، بازسازی از مراحل بعدی روابط کانادا و ایالات متحده است

پس از چهار سال پرتلاطم ناشی از ریاست جمهوری ترامپ ، پیروزی جو بایدن می تواند دوران جدیدی از آرامش را در کاخ سفید آغاز کند – چیزی که وزیر امور خارجه فرانسوا-فیلیپ شامپاین می گوید کلید تقویت روابط با سایر کشورها است.

شامپاین به خبرنگار سیاسی سیاسی رزماری بارتون گفت: “در امور بین الملل ، ثبات و قابل پیش بینی بودن عناصر اصلی برای ایجاد این روابط است. بنابراین مطمئناً ما مشتاقانه منتظر انجام چنین کاری هستیم.”

وی در مصاحبه ای در مورد گفت: “ما بیش از یک قرن است که این رابطه نزدیک بین دو کشور خود را مشاهده کرده ایم. و ما می توانیم یک نیروی خوب در جهان باشیم.” رزماری بارتون زنده.

پیروزی بایدن روز شنبه پس از بیش از سه روز عدم اطمینان در حالی انجام شد که مقامات انتخابات در ایالات متحده از طریق افزایش آرا از طریق پست آراسته بودند. رئیس جمهور منتخب با پیروزی در ایالت محل زندگی خود در پنسیلوانیا از آستانه 270 رأی کالج انتخاباتی عبور کرد و شش رأی انتخاباتی نوادا را در همان روز تأمین کرد.

ترامپ مسابقه را نپذیرفته است و تهدید به اقدامات قانونی بعدی در مورد شمارش آرا است.

تماشا کنید | آیا ریاست جمهوری بایدن برای کانادا خبر خوبی خواهد بود؟

وزیر امور خارجه فرانسوا-فیلیپ شامپاین فکر می کند دولت بایدن فرصتی برای تقویت “رابطه ویژه” بین کانادا و ایالات متحده است 8:48

روابط “ما می توانیم دوباره بسازیم”: شامپاین

نخست وزیر جاستین ترودو گفت که او مشتاقانه منتظر همکاری با بایدن برای مقابله با برخی از “بزرگترین چالش های جهان” است ، از جمله تغییرات آب و هوا و بیماری همه گیر COVID-19. بحران جهانی بهداشت از ماه مارس مرز کانادا و ایالات متحده را به سفرهای غیر ضروری بسته است.

بایدن در جریان سخنرانی پیروزی خود گفت که روز دوشنبه نام گروهی از دانشمندان و متخصصان را برای کمک به دولت وی در کنترل بحران ویروس کرونا در ایالات متحده خواهد آورد.

شامپاین گفت: “وقتی من دیروز رئیس جمهور منتخب راجع به پاسخ COVID صحبت كردم و گفتم كه آنها با علم هدایت می شوند ، كه مورد پسند كانادایی ها است.” “کانادا بدیهی است کارهای کمیته ای را که وی با هم جمع کرده است پیگیری خواهد کرد.”

وزیر امور خارجه همچنین گفت که امیدوار است با همکاری بایدن و دیگر رهبران همکاری کند تا روابط خود را با سازمان های بین المللی تجدید کند.

شامپاین گفت: “من فکر می کنم آنچه که در چهار سال گذشته اتفاق افتاده است ، از نظر برخی از این روابط ، می توانیم آن را از نو بسازیم.” “قطعاً کانادا اراده ای برای همکاری با این دولت جدید و کار با همکاران در سراسر جهان را دارد ، خواه در مورد سازمان بهداشت جهانی ، سازمان تجارت جهانی ، سازمان ملل باشد.”

مارک مک کینون ، مشاور سیاسی ایالات متحده و مجری برنامه شو تایم سیرک، گفت که سمت قبلی بایدن به عنوان معاون رئیس جمهور به این معنی است که کانادا تجربه همکاری با رهبر جدید را دارد.

مک کینون به بارتون گفت: “این نه تنها برای کانادا مفید است ، بلکه برای نظم جهانی نیز مفید است. بدین معنا که دونالد ترامپ فقط می خواست میز را به بیرون پرت کند و همه چیز را بشکند.” “جو بایدن می خواهد همه چیز را کنار هم بگذارد. من فکر می کنم این امر برای نظم جهانی و کانادا و روابط ما بسیار ثابت خواهد بود.”

رئیس جمهور منتخب جو بایدن پس از ایراد سخنرانی پیروزی که قول اتحاد یک کشور تقسیم شده را داده است ، روز شنبه در دلاور به همراه همسرش جیل روی صحنه ایستاده است. (اندرو هارنیک / آسوشیتدپرس)

روابط کانادا و چین ، Keystone XL اولویت های اصلی است

یک رهبر جدید همچنین می تواند تغییراتی را در روابط چین و ایالات متحده ایجاد کند ، چیزی که می تواند روابط تنش زا خود کانادا با چین را تحت تأثیر قرار دهد ، زیرا مایکل کوویگ و مایکل اسپاور به سال دوم بازداشت خود در این کشور نزدیک می شوند.

شامپاین گفت: “شک ندارم که قرار است با کشورهای مهم ، متحدان اصلی در سراسر جهان همکاری کنیم تا اطمینان حاصل کنیم که با هم با این چالش روبرو خواهیم شد.”

همچنین سرآمد لیست اولویت کانادا ، سرنوشت خط لوله Keystone XL است ، پروژه ای که توسط ریاست جمهوری بایدن تهدید می شود.

رئیس جمهور منتخب می گوید که قصد دارد تصویب این پروژه را که 830 هزار بشکه نفت خام در روز از آلبرتا به نبراسکا حمل می کند ، لغو کند.

شامپاین گفت: “این مهمترین دستور کار است. ما قصد داریم پرونده خود را مطرح کنیم و بگوییم که کانادا مطمئن ترین منبع تأمین انرژی برای ایالات متحده است.” “ما اکنون ده ها سال است که با هم کار می کنیم.”

در جریان انتخابات ، بایدن گفت که در صورت انتخاب رئیس جمهور ایالات متحده خط لوله Keystone XL را لغو خواهد کرد. پس از پیروزی بایدن ، جیسون کنی ، نخست وزیر آلبرتا گفت که مشتاقانه منتظر همکاری با دولت جدید برای ادامه “مشارکت اقتصادی مهم” بین ایالات متحده و استان خود است. (الکس پانتا / مطبوعات کانادایی)

نماینده کنگره گفت: روابط کانادا و ایالات متحده “ضربه بزرگی” را متحمل شد

برایان هیگینز ، نماینده حزب دموکرات ، که نماینده شهرهای مرزی بوفالو و آبشارهای نیاگارا در غرب نیویورک است ، در مصاحبه ای جداگانه با بارتون گفت که روابط کانادا و ایالات متحده تحت نظر بایدن “به طرز چشمگیری متفاوت” خواهد بود.

“[Canadians] دوستان ما هستند ، آنها شرکای تجاری ما هستند ، آنها در سخت ترین شرایط با ما بوده اند “، گفت هیگینز ، که این هفته مجدداً به عنوان نماینده مجلس نمایندگان ایالات متحده انتخاب شد و به عنوان رئیس مجمع انتخاباتی مرزهای شمالی کنگره فعالیت می کند.

هیگینز گفت: “این روابط طی چهار سال گذشته به دلیل استکبارستیزی این رئیس جمهور ضربه بزرگی خورده است.”

تماشا کنید | یکی از نمایندگان کنگره دموکرات در طی چهار سال گذشته از مدنیت گفت:

برایان هیگینز نماینده دموکرات نیویورک فکر می کند رئیس جمهور منتخب ایالات متحده جو بایدن “خسارت” ایجاد شده توسط دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به روابط کانادا و آمریکا را اصلاح خواهد کرد. 6:18

نماینده کنگره به واکنش “زود هنگام ، قوی و متحد” کانادا به COVID-19 به عنوان یکی از نمونه های اختلافات کشورها اشاره کرد و رویکرد ایالات متحده را “کند ، شلخته و آشفته” توصیف کرد.

هیگینز گفت: “من می فهمم كه نخست وزیر شما ، جاستین ترودو ، قبلاً با رئیس جمهور منتخب بایدن ارتباط برقرار كرده است و من فكر می كنم كه این نشان دهنده روابط بسیار بهبود یافته ای است كه طی چهار سال آینده رخ خواهد داد.”

از طرف خود ، شامپاین گفت که منتظر زمان مناسب تر برای سفر به ایالات متحده برای دیدار با بایدن خواهد بود.

وزیر گفت: “ما باید لطف داشته باشیم … ما از آخرین جنبه ها با دولت گذشته خوب کار کردیم. به NAFTA نگاه کنید ، به عنوان یک نمونه خوب.” “بنابراین ما کارها را به درستی انجام خواهیم داد … بلکه برای آینده ای خوب با هم برنامه ریزی خواهیم کرد.”