شیوع در مزرعه راسو دره فریزر فراخوان های پایان دادن به تجارت خز در کانادا را تجدید می کند

شیوع COVID-19 در یک مزرعه پرورش راسو در دره فریزر قبل از میلاد در حال تمدید تماس فعالان حقوق حیوانات برای پایان دادن به تجارت خز در کانادا است.

براساس گزارش Fraser Health ، 8 نفر از افراد متصل به مزرعه راسو از نظر آزمایش مثبت بودند ، زیرا برخی از گروه ها نگران احتمال انتقال ویروس به مین ها هستند.

لسلی فاکس ، مدیر اجرایی Fure Bearers ، یک گروه غیرانتفاعی که از حیوانات حمایت می کند ، گفت: “واقعیت این که کارگران بیمار هستند ، به احتمال بسیار زیاد حیوانات بیمار هستند.”

وی افزود: “بسیاری از این مزارع ده ها هزار راسو جداگانه دارند و بنابراین آزمایش هر كدام واقعاً واقع بینانه نیست ، اما مطمئناً هر یك از آنها ممكن است ناقل ویروس و انتقال ویروس باشد.”

کمتر از یک هفته پیش ، سازمان وی از مقامات بهداشت استان خواست تا آزمایش های فعال در مزارع راسو انجام دهند. همچنین از دولت فدرال خواسته شده است تا به دارندگان مزارع خزداری کمک کند تا از صنعت خز به “مشاغل سبز و پایدار” منتقل شوند.

تماشا کنید | شیوع COVID-19 در مزرعه های راسو باعث ایجاد نگرانی می شود:

هشت کارمند در یک مزرعه پرورش گوساله بریتیش کلمبیا از نظر آزمایش COVID-19 مثبت بوده اند و اگرچه مقامات بهداشتی منبع ویروس را نمی دانند ، اما پس از شیوع مشابه در دانمارک منجر به صدها مورد انسانی و از بین رفتن میلیون ها نفر ، این نگرانی وجود دارد. حیوانات 1:55

ماه گذشته ، دولت دانمارک پس از کشف اینکه 12 نفر هر یک از سویه های جهش یافته منحصر به فردی از ویروس عامل COVID-19 آلوده شده اند ، دستور داد که همه راسو های پرورشی پرورشی از بین بروند.

سازمان بهداشت جهانی تاکنون شش کشور را شناسایی کرده است که SARS-CoV-2 را در گوشت های گوشت پرورشی گزارش کرده اند ، از جمله دانمارک ، هلند ، اسپانیا ، سوئد ، ایتالیا و ایالات متحده.

مقامات بهداشتی مشخص نکردند که چگونه انتقال در مزرعه در BC اتفاق افتاده است. نمونه های حیوانات برای آزمایش به مرکز ملی بیماری های حیوانات خارجی در وینیپگ ارسال شده است.

تأثیر منفی بر اثر واکسن

اگر یک ویروس از طریق گونه ها منتقل شود ، ممکن است جهش های جدید ویروس کرونا ایجاد شود ، می گوید: یک متخصص طب داخلی در متخصصان دامپزشکی کانادا غرب ، بزرگترین بیمارستان حیوانات ونکوور

دکتر لورن آدلمن ، دامپزشک ، توضیح داد: “با این مزارع تولید راسو ، صدها ، هزاران راسو وجود دارد که ما می دانیم در معرض این ویروس هستند و سپس در هم می آمیزند.”

وی می گوید به احتمال زیاد افرادی که در مزرعه کار می کنند منبع اصلی در معرض قرار گرفتن آنها هستند و در صورت آلوده شدن راسوها احتمال جهش ویروس در جمعیت راسوها وجود دارد.

“بسیاری از جهش هایی که آنها در حال کشف هستند به طور بالقوه مربوط به آن پروتئین سنبله هستند ، که بدیهی است نگران کننده است زیرا این هدف واکسن در حال توسعه است.”

راسوها در یک مزرعه دانمارکی در ماه نوامبر. (Mads Claus Rasmussen / Ritzau Scanpix / Reuters)

وزارت كشاورزی می گوید برای اطمینان از وجود اقدامات امنیتی بیوشیمی بیشتر ، پاییز امسال هر یك از مزارع تولید كننده گوسفند دارای مجوز BC را بازرسی كرد.

آلن هرسکوویچی ، مدیر سابق شورای خز کانادا ، معتقد است که این اقدامات تاکنون به خوبی انجام شده است.

“ما از بهار شاهد آن هستیم که در اروپا و ایالات متحده آمریکا راسو می بینیم. و حتی اگر در اینجا پرونده ای داشته باشیم ، اولین پرونده در کانادا خواهد بود.”

وی می گوید این اقدامات شامل كاهش تعداد كارمندان در محل ، نگهداری زایمان در خارج از دروازه مزرعه ، غربالگری كاركنان برای تب و پوشیدن تجهیزات محافظتی شخصی در هنگام تغذیه دو مرتبه گوشت راسو در روز است.

کشف سویه های جهش یافته در دانمارک منجر به نابودی 17 میلیون حیوان از جمله گونه های سالم در خارج از شمال کشور که در آن عفونت ها مشاهده شده بود.

هرسکوویچی می گوید که کانادا با داشتن تنها 60 مزارع تولید راسو در سراسر کشور ، صنعت خز بسیار کوچکتری نسبت به دانمارک دارد که 1200 مزارع را در خود جای داده است.

وی گفت: “بنابراین شما آن نوع غلظت و تراکم را ندارید که بتواند خطر سرایت از یک مزرعه به مزرعه دیگر را افزایش دهد.” “بنابراین ما قطعاً در آنجا یک مزیت داریم. اصلاً شرایط یکسانی نیست.”

با این حال ، فاکس می گوید: تمرکز حداقل ده مزارع در دره فریزر ، هر کدام با ده ها هزار راسو ، دلیل نگرانی است.

وی گفت: “فرصت گسترش بسیار زیاد است زیرا همه آنها در این منطقه بین لانگلی و ابوتسفورد قرار دارند.” “همچنین لازم به ذکر است که فرار منسک های فردی. این یک اتفاق کاملا منظم است.”

در بیانیه ای ، WorkSafeBC می گوید که برای بررسی و به روزرسانی برنامه های ایمنی COVID-19 خود مستقیماً به سایر مزارع پرورش گوسفندان در سال قبل از میلاد تماس می گیرد.

Leave a reply

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>