صنعت شراب در سال قبل از میلاد انگورهای شرابی 50 درصد کمتری را در سال جاری به دلیل آسیب تاک زمستانی پیش بینی می کند

صنعت شراب بریتیش کلمبیا امسال کاهش قابل توجهی در تولید انگور شرابی پیش بینی کرده است، زیرا سرمای طولانی مدت در طول زمستان به تاکستان ها در سراسر دره اوکاناگان، منطقه اصلی تولید شراب استان آسیب زده است.

به گفته مدیرعامل مایلز، پیش‌بینی‌های اولیه توسط Wine Growers BC کاهش 39 تا 56 درصدی در تولید شراب و انگور در سال جاری را در نتیجه کاهش دو روزه دمای زیر منفی 20 درجه سانتی‌گراد در اواخر دسامبر سال گذشته در سراسر منطقه پیش‌بینی می‌کند. پرودان.

پرودان گفت: “بیش از نیمی از انگورها در سال جاری میوه نمی دهند و این بدیهی است که یک نگرانی بزرگ است.”

از نظر گستره وسیعی که در سراسر دره دارد بسیار گسترده است.

محققان با تشریح جوانه های ریز روی تاک های انگور که در طول زمستان به حالت خفته باقی می مانند و به دنبال نشانه هایی از آسیب سرما هستند را بررسی کرده اند.

عکسی نزدیک از ساقه تاک انگور که در قسمت جوانه به خوبی بریده شده است، قسمتی از یک جوانه مرده قهوه ای را به همراه دو جوانه سبز سالم نشان می دهد.
تشریح یک جوانه تاک انگور که یک جوانه نیمه آسیب دیده را نشان می دهد. جوانه اولیه در مرکز قهوه ای شده و مرده است در حالی که جوانه های ثانویه و سوم سبز هستند و احتمالاً از آسیب سرما جان سالم به در برده اند. (همکاری توسط بن مین چانگ)

سرمای شدید سلول های جوانه های انگور را منجمد می کند

بن مین چانگ، فیزیولوژیست تاک انگور، متخصص کشاورزی و غذای کشاورزی کانادا، گفت: در برخی از گونه های کمتر مقاوم یا در مناطقی از دره که دما به منفی 30 درجه سانتیگراد کاهش یافته است، تا 100 درصد جوانه ها آسیب می بینند.

“وقتی دما کاهش یافت [the cold] سلول ها را از بین خواهد برد. چانگ گفت یخ در آن سلول ها تشکیل شد و در واقع آن سلول ها را ترکاند.

ما یک رنگ قهوه ای می بینیم و این تقریباً به این معنی است که جوانه اکنون مرده است.

بسیاری از آسیب ها در منطقه اوکاناگان جنوبی است که به دلیل رشد اکثریت قریب به اتفاق انواع شراب قرمز که برای رشد کامل به گرما و نور خورشید زیادی نیاز دارند، معروف است.

یک مشت کوچک انگور شراب قرمز در دست مرد نگه داشته می شود.
صنعت شراب بریتیش کلمبیا پیش‌بینی می‌کند که انگور و شراب تولیدی امسال تا 55 درصد کاهش پیدا کند، زیرا دو روز سرد طولانی مدت در زمستان است. (کریستین آموندسون/سی بی سی)

‘برخی از انواع آن تقریباً نان تست هستند’

برای بالویندر دهلیوال، یکی از مالکان شراب سازی کیسمت استیت، آسیب سرما شدیدتر و گسترده تر از آن است که او در سه دهه رشد انگور شرابی خود در منطقه دیده است.

دهلیوال گفت: “به نظر واقعا بد است. برخی از انواع آن تقریباً نان تست هستند.”

برخی از گونه‌ها کمی مقاوم‌تر در زمستان هستند، مانند کابرنه فرانک یا پینو گریس، ما هنوز کمی جوانه‌های زنده پیدا می‌کنیم، اما برخی از گونه‌ها مانند مرلو مرده‌اند.

ضالیوال گفت، چهار تا شش هفته دیگر طول خواهد کشید تا میزان کامل خسارت مشخص شود.

مردی که در کنار هرم انباشته بشکه های شراب در شراب سازی کیسمت استیت در الیور، پیش از میلاد ایستاده است.
بالویندر دالیوال، یکی از مالکان شراب‌سازی کیسمت استیت، 600 هکتار انگور شرابی در منطقه اوکاناگان جنوبی کشت می‌کند. وی می گوید امسال خسارت زمستانی قابل توجهی است. (کریستین آموندسون/سی بی سی)

بدترین سناریو آسیب شدید زمستانی است که در آن کل قطعات انگور نیاز به تعویض دارند.

دهلیوال گفت: “این یک کابوس خواهد بود. ما باید همه گیاهان را بیرون بکشیم و تاک های جدیدی بکاریم که تولید دوباره آنها سه تا چهار سال طول می کشد.”

بریتیش کلمبیا تنها منطقه تولید شراب در کانادا نیست که در زمستان خسارت قابل توجهی به باغ‌های انگور وارد می‌کند.

ماه گذشته، نوا اسکوشیا 15 میلیون دلار کمک مالی اضطراری برای تولیدکنندگان انگور شرابی که از سرمای شدید متاثر شده بودند متعهد شد و سال گذشته، منطقه نیاگارا انتاریو متحمل خسارت قابل توجهی در زمستان تاک انگور شد.

تولید انگور شرابی در سال های اخیر 30 درصد کاهش یافته است

در سال قبل از میلاد، سرمای طولانی مدت زمستان گذشته بخشی از روند رویدادهای شدید آب و هوایی است که بر تولید انگور در سال های اخیر تأثیر می گذارد.

به گفته پرودان که می‌گوید بازدهی حدود 30 درصد طی هفت تا هشت سال گذشته کاهش یافته است، این چیزی است که تولیدکنندگان شراب BC آن را دنبال می‌کنند.

“ما در تابستان گنبدهای گرما را می بینیم، دودی می بینیم که می تواند بر رشد تاثیر بگذارد [of grapes] اگر نه در نهایت طعم،” او گفت.

ما می‌توانیم آن را در تغییرات آب و هوایی درست کنیم.»

یک دسته انگور سرسبز و قرمز از درخت انگور در یک باغ آویزان است.
صنعت شراب BC نزدیک به 3 میلیارد دلار به اقتصاد استان کمک می کند و 12000 شغل ایجاد می کند. (کریستین آموندسون/سی بی سی)

این وضعیت باعث شده تا پرورش دهندگان به فکر کاشت مجدد تاکستان های خود با گونه هایی باشند که در برابر دمای شدید مقاوم تر هستند.

پرودان به برنامه ای برای کاشت مجدد استانی اشاره می کند تا به کشاورزان کمک کند تا انگورهای خود را با گونه های مقاوم به سرما جایگزین کنند.

“با تغییر آب و هوا، ما باید ساعت را کمی تنظیم کنیم. اکنون که می دانیم چه چیزی در کجا رشد می کند، باید مطمئن شویم که آن انگورها در زمین هستند.”

تاثیر بر گردشگری در اوکاناگان

با این حال، برای محصول 2023، اثرات کاهش پیش بینی شده حجم انگور تا چند سال توسط مصرف کنندگان محسوس نخواهد بود.

انواع شراب سفید سال آینده و قرمزها یک سال پس از آن وارد قفسه ها خواهند شد.

یک تاکستان در زمستان با برف در اطراف تاک ها به تصویر کشیده شده است.
تاکستان‌های نوا اسکوشیا پس از دمای شدید زمستان در اوایل فوریه که محصولات آن‌ها را نابود کرد، هنوز در حال بهبود هستند. (پل پالمتر/CBC)

برخی از شراب سازان، مانند دیوید پترسون از تاکستان های تانتالوس در کلونا، نگران هستند که حجم کمتر شراب تولید شده می تواند بر گردشگری در منطقه اوکاناگان تأثیر بگذارد.

پترسون گفت: “یک دلیل بزرگ که مردم به مقصدهای دیگر به اینجا می آیند، صنعت شراب در اینجا است و می توانند به تورهای شراب بروند.”

«اگر به‌دلیل محصول کوتاه، ناگهان شرابی برای فروش نداشته باشیم، این کار تأثیری بر مشاغل در رستوران‌ها و شغل‌های هتل‌ها خواهد داشت، زیرا اگر گردشگر نمی‌تواند پس از آن، چرا به اینجا بیاید. بروند و گردشگری را که می خواهند انجام دهند، انجام دهند؟»

صنعت شراب بریتیش کلمبیا تأثیری 3 میلیارد دلاری بر اقتصاد استان دارد و بیش از 12000 شغل ایجاد کرده است.

اما همانطور که پرودان اشاره می کند، فرض بر این است که تعداد زیادی انگور از قبل از میلاد برای تولید شراب وجود دارد. برای این فصل احتمالاً اینطور نخواهد بود.