طراحی لبخند دیجیتال (DSD) چیست؟

فرایند عکس کامپیوتری (دیجیتالی) برای ترمیمهای دندانی مانند روکش طراحی لبخند دیجیتالی چیست ساده است. طراحی لبخند مجموعه ی درمان هایی است که روی دندان ها یا لثه صورت می گیرد، تا لبخند دلنشین ایجاد گردد. منطقی است که همه ما خواهان لبخندی دلنشین با دندانهای سفید و مرتب بی عیب و نقص هستیم به ناچار با پیشرفت روز افزون تکنولوژی و همچنین افزایش انواع روش ها و درمان های زیبایی دندانپزشکی در سال های اخیر این مهم بی تاثیر نبوده است. نکته مهم دیگر بیان دید بیمار و همچنین ایجاد لبخند هماهنگ بیمار با شخصیت و ذات درونی است.

این دندانپزشک معتقد است سیستم دی اس دی یا طراحی دیجیتال لبخند یک سیستم کاملاً منحصر به فرد می باشد که برای اولین بار طراحی لبخند بیمار به صورت دیجیتالی و توسط کامپیوتر انجام می گیرد و قبل از هرگونه عملیات دندانپزشکی می توان آن را نشان شخص داد و همچنین شما می توانید با توجه به سلیقه شخصی خود و یا عکس و خاطرات گذشته در مورد طراحی لبخند خود اظهار نظر نمایید. با پیشرفت تکنولوزی و بهبود شرایط آموزشی و بهداشتی در کشور و تکیه به روش های نوین درمانی و زیبایی هر روزه شاهد ارتقاء بخش سلامت و خوشنودی و رضایت بیماران بیشتردر حوزه دندانپزشکی و همچنین کثرت طرح لبخندهای زیباتری نسبت به سال های قبلتر در آلبوم های ژورنالی دندانپزشکان باشیم.

همه گزینه های درمان با جزئیات توضیح داده می شوند و بازه زمانی لازم برای هر یک پیش بینی خواهد شد. دندانپزشکان برای خلق هر کدام از این دو طرح لبخند آماده هستند و بسته به تمایلات شخصی شما می توانند هر طرح را ایجاد کنند. از آنجایی که این طراحی لبخند دیجیتال است و لمینتها مستقیما توسط ماشین CAD متصل به همین کامپیوتر ساخته میشوند، کار نهایی دقیقا همان چیزی است که شما در نرم افزار دیده و تایید کردهاید.

طراحی دیجیتالی لبخند، درمانی است که به شما امکان می دهد لبخند جدید خود را با کمک دندانپزشک، دوباره بسازید. گاهی نیاز به یک جراحی لثه زیبایی هم شاید وجود داشته باشد همینطور روش دیگر ارتودنسی است که بیشتر برای دندان های سالم از طریق طراحی دیجیتال تجویز می گردد. امروزه با اهمیت فراوانی که انسانها به زیبایی می دهند و پیشرفت روز افزون علم و تکنولوژی در زمینه های مختلف از جمله دندانپزشکی سبب شده تا علم جدیدی به علوم دندانپزشکی اضافه شود به طوری که بحث طراحی لبخند دیجیتال چند سالی است به طور گسترده در حال پیگیری و پیشرفت می باشد.