عوام در حال برنامه ریزی برای اقدامات امنیتی جدید به عنوان نمایندگان مجلس تهدید به خشونت را گزارش می دهند

منابع به رادیو کانادا می گویند ، مجلس عوام در حال آماده سازی اقدامات امنیتی نمایندگان خارج از حوزه پارلمان در پاسخ به نگرانی های فزاینده در مورد خطر خشونت سیاسی است.

این اقدام پس از برافراشتن پرچم های قرمز با مقامات منتخب فدرال انجام شد – از جمله تلاش برای “دستگیری شهروند” در پیاده رو “رهبر حزب دموکراتیک” جگمیت سینگ در اوتاوا در اواخر سپتامبر و پرونده کوری هرن ، مرد مانیتوبا که با 21 سلاح روبرو است اتهامات و یک اتهام تهدید نخست وزیر مربوط به حادثه ای در ماه جولای در ریدو هال.

تماشا کنید: جگمیت سینگ رهبر NDP در مورد حادثه آزار و اذیت صحبت می کند

جگمیت سینگ رهبر حزب دموکراتیک خلق جمعه ، 25 سپتامبر هنگام پیاده روی در خیابان اوتاوا مورد آزار و اذیت قرار گرفت. این حادثه فیلمبرداری و سپس به توییتر ارسال شد. 1:25

نمایندگان مجلس در هر دو طرف راهرو گزارشگر افزایش تعداد تهدیدات آنلاین هستند. منابع گفتند كه بسياري از تهديدات امنيتي عليه نمايندگان مجلس هيچگاه علني نشده اند.

منابع گفتند که اقدامات امنیتی جدید توسط RCMP ، سرویس حفاظت مجلس و شورای اقتصاد داخلی مجلس عوام ، که نمایندگان تمام احزاب شناخته شده در عوام دارد ، در حال بحث است.

اقدامات جدید در نظر گرفته شده برای محافظت از نمایندگان مجلس در مواقعی که در پارلمان هیل نباشند – در محل سکونت خصوصی آنها یا در هنگام حضورهای عمومی. یک منبع گفت که این اقدامات با یک شرط انصراف به همه نمایندگان مجلس ارائه خواهد شد.

برنامه فعلی ارائه سیستم های امنیتی خانگی به نمایندگان و نوعی سرویس “دکمه وحشت” است که به آنها امکان می دهد هر کجا که هستند کمک احضار کنند.

افزایش امنیت برای وزرا ، رهبران حزب

در حال حاضر ، نمایندگان مجلس معمولاً باید از RCMP درخواست امنیت کنند ، سپس سطح تهدید را ارزیابی می کند. اقدامات جدید احتمالاً تحت اختیار سرویس حفاظت مجلس قرار خواهد گرفت ، که پس از کشته شدن یک فرد مسلح مایکل Zehaf-Bibeau یک سرباز در بنای یادبود جنگ ملی کانادا در اتاوا قبل از مرگ در یک جنگ مسلحانه با پرسنل امنیتی در ساختمان بلوک مرکز پارلمان در ایجاد شد 22 اکتبر 2014.

هدر بردلی ، سخنگوی رئیس مجلس ، تأیید کرد که “پشتیبانی امنیتی بیشتر از اعضا [of Parliament] با تمرکز بر ایمنی آنها در خارج از حوزه “توسط شورای اقتصاد داخلی تصویب شده است. وی افزود که این اقدامات براساس” بهترین روشهای صنعت و مشورت با شرکای امنیتی ما “است ، اما جزئیات آن را ارائه نداد.

منابع همچنین گفتند که بحث در مورد بهبود خدمات محافظتی برای وزرا و رهبران حزب مخالف در سطح فدرال در حال انجام است که احتمالاً به عهده RCMP خواهد بود.

نخست وزیران و خانواده های آنها از حمایت مداوم RCMP برخوردار هستند ، در حالی که رهبران حزب مخالف فقط در طول کارزارهای انتخاباتی خدمات محافظتی دریافت می کنند.

وزرای فدرال به طور منظم از RCMP محافظت نمی كنند و معمولاً در هنگام حضور در ملاقات های عمومی فقط كارمندان سیاسی آنها را همراهی می كنند. از سوی دیگر ، وزیران استانی در کبک همیشه با رانندگان مسلحی همراه هستند که به عنوان محافظ عمل می کنند.

افزایش سطح تهدید

منابعی از تعدادی از احزاب فدرال گفتند که اقدامات جدید پاسخی به میزان تهدید فزاینده برای نمایندگان مجلس است – که به دلیل اضطراب عمومی نسبت به بیماری همه گیر و جو سیاسی و به طور فزاینده متشنج و دو قطبی افزایش می یابد.

زنان در سیاست هدف مکرر تهدیدها و توهین های آنلاین قرار می گیرند. دفتر سواری کاترین مک کنا ، وزیر زیرساخت ، سال گذشته مورد تخریب قرار گرفت ، در حالی که میشل رمپل گارنر ، نماینده محافظه کار ، از دریافت تهدید به خشونت به صورت آنلاین خبر داده است.

نمایندگان بلوک کبکوا گزارش دادند که در ماه ژوئن هنگام بحث درباره نژادپرستی سیستمی در RCMP ، تعداد زیادی تهدید دریافت کرده اند – به ویژه پس از آنکه سینگ با مخالفت با طرح موضوع ، یک نماینده ارشد بلوک را به نژاد پرستی متهم کرد.

در تاریخ 2 ژوئیه ، یک متجاوز مسلح کامیون خود را از طریق یکی از دروازه های Rideau Hall شکست و متعاقباً به محل اقامت رسمی ژنرال فرماندار جولی پایت و نخست وزیر جاستین ترودو راه یافت. در حالی که هر دو نفر از خدمات محافظتی موجود بهره مند می شوند – و نه آنها و نه خانواده هایشان در آن زمان در محوطه حضور نداشتند – این حادثه نشان داد که نزدیک شدن یک فرد مسلح به مقامات عالی رتبه دولتی آسان است.

در ماه سپتامبر ، فردی به خبرنگار رادیو کانادا در مرکز شهر اتاوا مراجعه کرد و از انجام “دستگیری شهروند” صحبت کرد. روز بعد ، همان فرد در خیابان نزدیک محوطه مجلس به سینگ نزدیک شد.

منبع گفت این موارد هنگامی که هیئت اقتصاد داخلی طی دو جلسه غیر حضوری در ماه اکتبر در مورد مسائل امنیتی بحث و گفتگو کردند ، این حوادث جالب توجه بود.

سال گذشته ، هنگامی که هنوز منشی شورای خصوصی بود ، مایکل ورنیک به یک کمیته پارلمانی گفت که هر روز بیشتر از تهدید به خشونت سیاسی در کانادا نگران می شود ، با اشاره به افزایش استفاده از کلمات مانند “خیانت” و “خائن” “در گفتمان سیاسی.

ورنیک گفت: “این کلماتی است که منجر به ترور می شود.” “من نگرانم که کسی امسال قصد داشته باشد در جریان مبارزات سیاسی مورد اصابت گلوله قرار گیرد.”