فورتین می گوید ، اولین واکسن COVID-19 می تواند از اواخر ماه دسامبر به نقاط توزیع منتقل شود

امروز مقامات فدرال توضیح دادند که چگونه اتاوا کمپین تلقیح انبوه خود را در هفته های آینده میلیون ها دوز واکسن COVID-19 را پخش می کند.

عرضه اولیه دوزها محدود خواهد شد – انتظار می رود فقط سه میلیون کانادایی در سه ماه اول سال 2021 عکس بگیرند. انتظار می رود با ثبات در زنجیره تامین ، میلیون ها دوز دیگر از این تعداد دریافت شود.

توزیع واکسن هایی که باید در دمای بسیار پایین نگهداری شوند – بسیار کمتر از آنهایی که یخچال تجاری استاندارد می تواند ارائه دهد – یکی از اصلی ترین چالش های پیش روی تلاش برای ایمن سازی است.

واکسن Pfizer که انتظار می رود از اوایل ماه جاری میلادی چراغ سبز را از Health Canada دریافت کند ، برای ثابت ماندن باید در دمای -80 درجه سانتیگراد نگهداری شود. محصول Moderna ، واکسن دیگری که از فناوری پیام رسان پیشگام RNA (mRNA) استفاده می کند ، باید در -20 درجه سانتیگراد نگهداری شود.

سرلشکر دنی فورتین ، فرمانده سابق ناتو در عراق ، در حال انجام تدارکات واکسیناسیون در یک مرکز عملیات ملی جدید در آژانس بهداشت عمومی کانادا است.

وی گفت در حالی که این کشور با “پیچیدگی های لجستیکی” بی سابقه ای روبرو است ، ارتش و شرکای آن به محض تأیید واکسن در کانادا ، آماده استقرار واکسن ها خواهند بود.

معاون رئیس بهداشت عمومی دکتر هوارد نجو به عنوان ژنرال سرلشکر گوش می دهد. دنی فورتین روز پنجشنبه ، 3 دسامبر سال 2020 در طی یک جلسه توجیهی فنی در مورد استفاده از واکسن های COVID-19 در اوتاوا صحبت کرد. (جاستین تانگ / مطبوعات کانادایی)

فورتین گفت که مرکز عملیات ملی منتظر ورود به سیستم بهداشت کانادا برای شروع آماده سازی نیست.

محصول Pfizer از اوایل اواخر ماه مستقیماً به نقاط توزیع استانی و استانی تحویل داده می شود. دولت فدرال در حال حاضر فضای سردخانه مورد نیاز این محصول را تأمین کرده است.

فورتین گفت ، تمام استانها مشخص كرده اند كه یخچالهای مخصوص Pfizer باید در آن قرار گیرد و 14 نقطه توزیع در سراسر كشور آماده دریافت واكسن از 14 دسامبر خواهند بود.

تماشا کنید: شش میلیون دوز برای رسیدن به کانادا در سه ماه اول سال 2021

دکتر نجو به خبرنگاران گفت دولت فدرال انتظار دارد 6 میلیون دوز دو واکسن اول پس از تصویب در سه ماهه اول سال جدید به کانادا برسد. 1:35

یک مقام ارشد ، که به دلیل عدم انتساب به CBC News صحبت می کند ، گفت که آلبرتا ، BC ، انتاریو و کبک هر کدام دو سایت تحویل از این قبیل بدست خواهند آورد که یکی در هر استان دیگر است. این مقام گفت ، طرحی برای سرزمین ها هنوز در حال نهایی شدن است.

این مقام گفت ، عکس ها به احتمال زیاد به صورت سرانه توزیع می شود ، دقیقاً مانند نحوه تهیه تجهیزات محافظت شخصی توسط فدرال در این مناطق همه گیر در این حوزه ها. برخی از ناظران گفته اند که استانهایی که با تعداد کارمندان بالاتر روبرو هستند باید در ابتدا به عکس واکسن دسترسی اولویت داشته باشند.

برایان پالیستر ، نخست وزیر مانیتوبا ، روز پنجشنبه گفت که یک طرح توزیع سرانه ، استان آسیب دیده وی را به ضرر خواهد انداخت. وی همچنین نگرانی ها را در مورد برنامه اتاوا برای پیشگامی در تلقیح مردم بومی ابراز داشت. وی به خبرنگاران گفت: “این ، به اصطلاح ملایم ، به منیتوبان آسیب می رساند.”

فورتین گفت ، سرانجام ، 205 مکان “مهم” در سراسر کشور وجود دارد که متخصصان مراقبت های بهداشتی می توانند واکسن را تزریق کنند. تعیین محل و زمان تلقیح جداگانه کانادایی ها به استانها و سرزمین ها بستگی دارد.

تماشا: سرلشکر ژنرال فورتین می گوید آزمایش های شبیه سازی در سایت های توزیع واکسن برگزار می شود

سرلشکر دنی فورتین می گوید ، “تمرینات و تمرینات جدول بالا” برای سایت های توزیع واکسن قبل از واکسیناسیون COVID 19 در نظر گرفته شده است. 0:52

فورتین گفت که حداقل یک “اجرای خشک” تاکنون اجرا شده است ، برنامه ریزی بیشتر در روزهای آینده ، برای اطمینان از اینکه همه چیز واکسن از طریق مراکز تولید در ایالات متحده و خارج از کشور به سواحل ما بریزد ، روان کار می کند. این اقدامات عملی اطمینان خاطر مسئولان از آنچه فورتین “نیازهای بسیار منحصر به فرد” این واکسن Pfizer می نامد را تضمین می کند.

آماده شدن برای بدترین حالت

فورتین گفت که او به طور فعال در حال برنامه ریزی برای چندین حالت بدترین حالت ، مانند آب و هوای بد ، حملات سایبری و آتش سوزی در مراکز توزیع است. IBM ، شرکت فناوری اطلاعات ، در یک پست وبلاگی که روز پنجشنبه منتشر شد ، گفت که “یک کمپین جهانی فیشینگ” را کشف کرده است که ماموریت توزیع واکسن COVID-19 ایالات متحده ، Operation Warp Speed ​​را هدف قرار داده است.

فورتین گفت: “ما کاملاً یک رویکرد کل ملت را اجرا می کنیم. اندازه و دامنه و مقیاس این مسئله بی سابقه است و عوامل زیادی در این زمینه نقش دارند.”

“من ایده آماده بودن قبل از بازه زمانی کریسمس را دوست دارم ، بنابراین مطمئناً وقتی ماه ژانویه فرا می رسد آماده خواهیم بود.”

ژنرال گفت که تیم او روزانه با Pfizer در تماس است و شرکت با برنامه ای که کانادا تدوین کرده “راحت” است. شرکت فایزر گفته است که این محصول را به کشوری که آماده دریافت واکسن بسیار حساس به دما نیست ، ارسال نمی کند.

مرور Pfizer “واقعاً خوب پیشرفت می کند”: Health Canada

دکتر سوپریا شارما ، مشاور ارشد پزشکی در بهداشت کانادا ، روز پنجشنبه گفت که بررسی نظارتی واکسن Pfizer “واقعاً به خوبی در حال پیشرفت است” و بخش وی “اکثریت اطلاعات” مورد نیاز شرکت را برای تأیید ایمن و موثر بودن آن دارد. .

در مصاحبه با CBC قدرت و سیاست، شارما گفت که تصویب نهایی ممکن است طی 7 تا 10 روز آینده باشد. سازمان غذا و داروی ایالات متحده قرار است در 10 دسامبر برای تصمیم گیری در مورد مجوز استفاده اضطراری (EUA) برای آن عکس جلسه بگیرد و شارما گفت که کانادا از یک جدول زمانی مشابه پیروی می کند.

کانادا با Pfizer و شریک آلمانی خود BioNTech 20 میلیون دوز واکسن دو دوز سفارش داده است ، گزینه هایی برای میلیون ها مورد دیگر در ماه های بعدی. این شرکت گزارش کرده است که واکسن آن 95 درصد در جلوگیری از COVID-19 در میان شرکت کنندگان در آزمایش بالینی که هیچ مدرکی از عفونت قبلی نداشته اند ، م effectiveثر بوده است.

دکتر هاوارد نجو ، معاون رئیس بهداشت عمومی کانادا ، گفت که نباید کانادایی ها را در تاریخ دقیق زمانی که Pfizer از مقررات قانونی کانادایی ها سر می زند ، تعیین کرد.

وی گفت: “من فکر می کنم ما نباید در مورد تحویل واقعی واکسن ها ، تاریخ ها و موارد دیگر وسواس داشته باشیم. من فکر می کنم آنچه واقعاً مهم است واقعیتی است که ما در حال برنامه ریزی ، آماده سازی ، تمرینات هستیم.”

“ما در حال انجام مراحل خشک ، راه اندازی نرم هستیم تا وقتی واکسن از نظر فنی رسید ، همه راحت باشند ، ما برای استفاده واقعی از واکسن آموزش ببینیم.”

واکسن Moderna که انتظار می رود پس از محصول Pfizer تأییدیه های نظارتی را تأمین کند ، توسط دولت فدرال و بیشتر از طریق شرکت های حمل و نقل خصوصی به کانادا وارد می شود. اتاوا به نوبه خود محصول را برای استانها و مناطق تقسیم خواهد کرد.

دولت اکنون در حال نهایی کردن قرارداد “مایل پایانی” با شرکت های تدارکاتی است – شرکت هایی که واکسن های Moderna را به مراکزی منتقل می کنند که کانادایی ها می توانند برای شلیک به آنجا بروند.

روز دوشنبه ، شرکت مستقر در ماساچوست برای درخواست EUA خود برای بازار آمریکا از FDA درخواست کرد. داده های حاصل از آزمایش بالینی نهایی شرکت دلگرم کننده است ، نشان می دهد این واکسن 94.1 درصد در جلوگیری از COVID-19 و 100 درصد در جلوگیری از موارد شدید بیماری موثر است.

دو شرکت دیگر ، AstraZeneca و بخش دارویی جانسون و جانسون ، Janssen ، نیز واکسن های خود را برای تأیید نظارتی ارسال کرده اند. شارما گفت که این شرکت ها هنوز نیاز به “بخش بزرگی از اطلاعات” قبل از تصمیم گیری نهایی دارند.

Njoo گفت که دولت فدرال اکنون در حال تصفیه مناسب ترین افراد برای دریافت دوز اولیه واکسن است – راهنمایی های اولیه کمیته مشاوره ملی ایمن سازی (NACI) نشان می دهد سالمندان در خانه های مراقبت طولانی مدت و مراقبت های بهداشتی در خط مقدم از جمله اول برای گرفتن یک شات.

شخصی در ماینتس آلمان به عنوان بخشی از آزمایش بالینی محصول ، دوز واکسن Pfizer / BioNTech را دریافت می کند. مقامات بهداشت عمومی گفتند که حدود سه میلیون کانادایی در سه ماه اول سال 2021 واکسینه می شوند (رویترز)

ارین اوتول ، رهبر محافظه کار و میشل رمپل گارنر ، منتقد بهداشت حزب او ، صبح امروز در یک کنفرانس خبری بحث کردند و در مورد پیشنهاد روز مخالفت صحبت کردند که از دولت می خواهد برنامه خود را تا 16 دسامبر منتشر کند.

اوتول دولت را به عدم ارائه برنامه و مهلت زمانی برای توزیع واکسن در کانادایی ها متهم کرد.

وی گفت: “بدون یک جدول زمانی مشخص برای واکسن ها ، مشاغل اعتماد به نفس برای سرمایه گذاری مجدد در فعالیت های خود و استخدام مجدد کانادایی های اخراج شده در طی بیماری همه گیر را نخواهند داشت.”

“بدون یک جدول زمانی قابل اعتماد ، یا جزئیات ، استان ها وظیفه غیرممکن ایجاد زنجیره های تأمین پیچیده و بدون زمان سربازی را دارند.”

این حرکت خواستار به روزرسانی وضعیت در موارد زیر است:

  • نحوه انتقال ، ذخیره و توزیع ایمن هر نوع واکسن در کانادایی ها.
  • تاریخی که هر نوع واکسن برای اولین بار در کانادا مستقر می شود و میزان واکسیناسیون پیش بینی شده ماهانه.
  • هرگونه راهنمایی فدرال برنامه ریزی شده در رابطه با استفاده از واکسن توسط گروه اولویت دار ، مانند کارکنان بهداشتی و سالمندان.
  • طرح توزیع واکسن به جوامع بومی ، اعضای نیروهای مسلح کانادا و کهنه سربازان.

رهبر محافظه کار ارین اوتول دولت فدرال را برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد برنامه واکسن تحت فشار قرار می دهد. (شان کیلپاتریک / مطبوعات کانادایی)