قاضی بریتیش کلمبیا مردی را به دلیل اهانت به دادگاه به 1 سال زندان محکوم کرد

یک قاضی دادگاه استانی در پرنس روپرت، بریتیش کلمبیا، مرد 46 ساله ای را به دلیل اهانت به دادگاه به یک سال حبس محکوم کرد و حکم داد که او با استدلال های “شبه قانونی” و “احمقانه” سعی در دور زدن سیستم قضایی داشته است. .

قاضی دیوید پترسون، کامرون هاردی را تا حدی محکوم کرد تا دیگران را از تسلیم کردن دادگاه به نظریه موسوم به «استدلال‌های تجاری شبه قانونی سازمان‌یافته» باز دارد.

در حکم پاترسون توضیح داده شده است که چگونه هاردی، که در سال 2021 با اتهام مقاومت یا ممانعت از یک افسر صلح روبرو بود، خود را “آزاد” می داند، به این معنی که او نمی پذیرد که دادگاه ها صلاحیت او را داشته باشند و به دروغ معتقد است که قوانین کانادا اعمال نمی شود. به او.

در حکم پاترسون آمده است: “محاکم بریتیش کلمبیا مشروع هستند، یا نیستند. حد وسطی وجود ندارد. هیچ سایه ای از خاکستری وجود ندارد.”

متأسفانه برای هاردی، دادگاه‌های بریتیش کلمبیا، از جمله دادگاه استانی بریتیش کلمبیا، مشروع هستند.»

هاردی که در دادگاه وکالت خود را بر عهده داشت، به دلیل امتناع از به رسمیت شناختن مشروعیت دادگاه یا پیروی از دستورات دادگاه و شرکت در روند محاکمه، به “اهانت در برابر دادگاه” متهم شد.

اطلاعات غلط در دادگاه

پترسون در دلایل محکومیت خود به اتهام توهین، دریافت که هاردی “بی توجهی آشکار” به دستورات و دستورات دادگاه نشان داده است.

پترسون دریافت که استدلال‌های حقوقی هاردی می‌تواند با تبدیل موضوعات معمول به تمرین‌های وقت‌گیر برای سیستم قضایی مضر باشد، و «استدلال‌های او صرفاً از نظر قانونی نادرست نبودند، بلکه اغلب احمقانه بودند.»

دفاع هاردی آزاردهنده و بیهوده بود. او امیدی به موفقیت نداشت؛ بنابراین، منطقاً، تنها هدف او ناکام کردن دادگاه و هدر دادن منابع دولتی بود.»

پاترسون حکم داد که هاردی با تئوری حقوقی «بی معنی» قصد «آسیب رساندن یا فریب دادگاه» را داشته است.

در حکم پاترسون آمده است: «به نظر می‌رسد عباراتی مانند «پسا حقیقت» و «اخبار جعلی» به طور فزاینده‌ای در گفتمان عمومی رایج شده است.

“به عنوان یک سیستم دادگاه، ما باید بدانیم که چگونه فراوانی فزاینده اطلاعات نادرست بر افراد در زمینه سیاسی، فناوری و اجتماعی، از جمله دادگاه تاثیر می گذارد.”

در این حکم توضیح داده شده است که چگونه هاردی برای اولین بار در می 2021 در شاهزاده روپرت دستگیر شد و به یک اتهام مقاومت یا ممانعت عمدی با افسران صلح در اجرای وظیفه متهم شد.

چند روز پس از دستگیری، هاردی با این شرط از بازداشت آزاد شد که اجازه نداشت در فاصله 10 متری یک مغازه مشروب فروشی پرنس روپرت قرار بگیرد.

در جلسات بعدی دادگاه مجازی، هاردی بارها صلاحیت دادگاه در مورد او را به چالش کشید و گفت: “شخصی نیست. من مردی هستم که معمولا کامرون هاردی نامیده می شود.”

اولین تاریخ محاکمه او برای 3 سپتامبر 2021 تعیین شد، اما هاردی به دلیل امتناع از پوشیدن ماسک در دادگاه اجازه حضور در دادگاه را نداشت.

در آن زمان، قاضی از طریق تلفن از او پرسید که آیا نامه‌ای از پزشک دارد که تأیید می‌کند نمی‌تواند برای پیاده‌روی کوتاه بین ورودی دادگاه و سالن دادگاه محل برگزاری دادگاه، ماسک بزند.

هاردی پاسخ داد: “من برای نفس کشیدن به اجازه مرد یا زن دیگری نیاز ندارم.”

“من تمام زندگی ام را به تنهایی نفس می کشم.”

دادگاه در نهایت حکم بازداشت هاردی را به دلیل عدم حضور در دادگاه در تاریخ تعیین شده دادگاه صادر کرد.

اتلاف وقت دادگاه

دلایل پاترسون برای محکومیت هاردی، یک جدول زمانی را برای چندین تاریخ دادگاه مشخص می کند که به دلیل «استدلال های شبه حقوقی» او از مسیر خارج شده اند.

پاترسون حکمی صادر کرد که به هاردی اجازه نداد اسناد و مدارک یا هرگونه استدلال شبه قانونی را در دادگاه ارائه کند و به او گفت که آنها وقت دادگاه و پول مالیات دهندگان را هدر دادند و هیچ شانسی برای موفقیت نداشتند.

در حکم پاترسون آمده است: «حکم من برای هاردی تفاوتی نداشت.

قاضی می گوید که به نظر می رسید او بیشتر علاقه مند به انجام هر کاری که می تواند برای جلوگیری از ادامه محاکمه و اجرای نمایش برای آشنایان متعدد خود است.

قاضی می گوید که او دستور ارزیابی روانپزشکی را صادر نکرده است زیرا به نظر او هاردی باهوش است اما یک “ایدئولوژیست ضد دولتی”.