قایق بادبانی ۱۲۶ ساله ساخت قبل از میلاد آماده است تا بار دیگر به دریا برود

یک قایق بادبانی که برای اولین بار 126 سال پیش در ویکتوریا، قبل از میلاد به آب انداخته شد، قرار است بار دیگر به دریا برود.

دوروتی یک قایق بادبانی 30 فوتی (7.41 متری) است که بین سال‌های 1896 و 1897 توسط جان جی رابینسون در جایی که در آن زمان قایق‌سازی جیمز بی در جزیره ونکوور بود، ساخته شد که در حال حاضر توسط مسافرخانه لورل پوینت مشخص شده است.

موزه دریایی پیش از میلاد می‌گوید دوروتی قدیمی‌ترین قایق بادبانی در شمال غربی اقیانوس آرام است. قبل از اهدای آن به موزه مستقر در ویکتوریا در سال 1995، نزدیک به 12 مالک از آن عبور کرد.

به گفته آنگوس متیوز، یکی از مالکان قبلی دوروتی و رئیس هیئت مدیره موزه، پس از یک دهه کار بازسازی، دوروتی روز شنبه از Ladysmith به اقیانوس پرتاب می شود و آن را به قدیمی ترین قایق بادبانی ثبت شده در سال قبل از میلاد تبدیل می کند.

متیوز به سی بی سی گفت: «او کاملاً زیباست همه نقاط غرب میزبان جیسون دسوزا، سرو قرمز برداشت شده از قبل از میلاد، همراه با چوب بلوط و چوب ماهون را به خاطر ماندن دوروتی برای دریانوردی طولانی مدت می داند.

همه نقاط غرب7:46قایق که برای اولین بار 127 سال پیش در ویکتوریا به آب انداخته شد، قرار است دوباره وارد آب شود

اکنون بازسازی دوروتی کامل شده است، یک قایق بادبانی 30 فوتی که جی جی رابینسون در سال 1897 پس از اهدای آن به موزه دریایی BC Angus Matthews یکی از صاحبان قبلی دوروتی و صندلی هیئت مدیره موزه است. او داستان را با جیسون دسوزا در میان گذاشت.

متیوز توضیح داد که دوروتی یکی از تقریباً دوجین قایق بادبانی بود که در دهه 1890 برای کمک به راه اندازی صحنه قایقرانی به سبک اروپایی در بریتیش کلمبیا ساخته شد.

در طول سال‌ها، در مسابقات زیادی شرکت کرد و این موزه چندین جایزه را در خود جای داده است که در نیمه اول قرن بیستم در مسابقات رگاتا به دست آمده است.

مردی در قایق در عکس سیاه و سفید.
مالک اصلی دوروتی، WH Langley، در حال قایقرانی در کیپ کپل، جزیره سالت اسپرینگ در سال 1902. (ارسال شده توسط موزه دریانوردی BC)

موزه همچنین سیاهه‌هایی از سفرهای خود در اطراف جزیره ونکوور و سواحل جنوبی پیش از میلاد دارد، از جمله شهادت سوگند ناخدای قبلی مبنی بر اینکه او شاهد Cadborosaurus، مار دریایی است که شایعه شده بود در آب‌های خلیج کادبورو ویکتوریا زندگی می‌کرده است.

متیوز گفت: “این یک حرفه شگفت انگیز بود.”

مرمت ده ساله

بازسازی دوروتی یک پروژه مشترک بین موزه دریایی پیش از میلاد و انجمن دریایی لیدیسمیت بود.

رابرت لاوسون، قایق‌نویس داوطلب، از عکس‌های اولیه برای کمک به بازگرداندن قایق به طرح اولیه‌اش استفاده کرد.

تقریباً 80 درصد از بدنه اصلی هنوز سر جای خود است، با لاوسون درزها را ترمیم می‌کند و لایه‌های رنگ را قبل از تمیز کردن نمای خارجی درزبندی می‌کند و از بین می‌برد.

تماشا | تونی گرو روند نصب مجدد را توضیح می دهد:

جیمی وب رئیس موزه دریایی بریتیش کلمبیا در بیانیه ای گفت که داوطلبان در بازسازی عرشه و سایر جنبه های قایق شرکت کردند و افزود که “بدون آنها، ما به این زودی به این روز خوش نمی رسیدیم.”

دوروتی روز شنبه ساعت 1 بعد از ظهر به بندر لیدیسمیت راه اندازی می شود و پس از آن در مارینا جامعه لیدیسمیت به نمایش گذاشته می شود. پس از یافتن اسکله، در نهایت به بندر داخلی ویکتوریا منتقل خواهد شد.