لامتی از نمایندگان مجلس خواست كه لایحه مرگ كمكی را تصویب كنند زیرا گروه های معلولیت خواستار توقف هستند

در حالی که طرفداران معلولیت از نمایندگان مجلس می خواهند زمان بیشتری را برای بررسی عواقب احتمالی قانون اختصاص دهند ، زمان فشار دولت ترودو در تصویب قانون جدید گسترش دسترسی به کمک پزشکی در حال مرگ (MAID) برای دیدار با مهلت مقرر در دادگاه 18 دسامبر در حال اتمام است .

وزیر دادگستری ، دیوید لامتی ، از محافظه کاران می خواهد که دست از تدوین طرح لایحه بردارند و از همه نمایندگان مجلس می خواهد که “هرچه سریعتر” آن را تصویب کنند.

وی روز دوشنبه به مجلس عوام گفت: “ما محافظت از افراد آسیب پذیر را ایجاد کرده ایم تا بتواند آزادی انتخاب ، استقلال انتخاب و تعادل را متعادل کند.”

دولت C-7 را در ماه فوریه در پاسخ به حکم دادگاه عالی کبک در سپتامبر 2019 معرفی کرد که نشان داد پیش شرط این قانون برای به دست آوردن مرگ با کمک پزشک – این که فردی که خواهان آن است باید با مرگ طبیعی “قابل پیش بینی” روبرو شود – خلاف قانون اساسی بود .

در این لایحه پیشنهاد شده است که این شرط حذف شود. همچنین افرادی که تنها شرایط زمینه ای آنها یک بیماری روانی است ، از طریق به دست آوردن مرگ کمکی سلب صلاحیت می شوند.

دولت قبلاً برای وضع قانون جدید به دلیل اختلالات ناشی از همه گیری جهانی ، دو مورد تمدید را دریافت کرده است. در حالی که می تواند تمدید سوم را درخواست کند ، دولت می گوید اکنون اولویت آن تصویب قانون است.

محافظه کاران از مانورهای پارلمانی برای متوقف کردن این لایحه استفاده کرده اند و معتقدند دولت در تلاش است تا با تصویب قانونی که شامل ضمانت محافظت از افراد آسیب پذیر نمی شود ، شتابزد.

دولت برای تحقق مهلت دادگاه تحت فشار شدیدی قرار دارد. مجلس عوام قرار است این هفته برای تعطیلات تعطیلات و سنا هفته آینده موکول شود.

O’Toole برای رسیدگی به صورتحساب MAID امروز

بحث در مورد این لایحه ادامه دارد. رهبر محافظه کار ارین اوتول انتظار می رود امروز کمی بعد از ساعت 10 صبح به وقت مجلس شورای اسلامی در مورد این قانون سخنرانی کند.

قانون فعلی ایجاب می کند بیماری که به دنبال مرگ کمکی است ده روز قبل از حصول آن در مواردی که مرگ “قابل پیش بینی است” صبر کند. قانون جدید پیشنهادی آن دوره انتظار را حذف می کند ، اگرچه یک دوره انتظار 90 روزه را برای بیمارانی که مرگ آنها قابل پیش بینی نیست ، حفظ می کند.

محافظه کاران اصلاحاتی را برای حفظ 10 روز انتظار و تمدید دوره 90 روزه به 120 روز پیشنهاد دادند. هر دو اصلاحیه در مجلس عوام رد شد.

کریستا کار معاون اجرایی Inclusive Canada است ، سازمانی که به نمایندگی از کانادایی های دارای معلولیت ذهنی فعالیت می کند. وی گفت كه گروههای طرفداری “از اینكه نمایندگان مجلس قانون را طبق” سرعت صاعقه در میان یك بیماری همه گیر جهانی “تنظیم كنند ، بسیار مبهوت هستند.

وی گفت: این لایحه درب “معذور” برای معلولین را به عنوان راهی برای پاسخگویی به رنج آنها باز می کند.

وی گفت: “دولت به همه كانادایی ها این پیام را می دهد كه معلولیت سرنوشتی بدتر از مرگ دارد. اما مهمتر از همه ، كانادایی های دارای معلولیت زمانی می میرند كه آنچه واقعاً به آنها كمك كردن برای زندگی مناسب بود.” “چگونه می توانیم با آن مشکلی نداشته باشیم؟”

کار از سناتورها التماس کرد که برای مطالعه دقیق این لایحه وقت بگذارند.

قبل از تحصیل در سنا

این لایحه در حال انجام یک پیش مطالعه در سنا است. سناتور کبک ، شانتال پتیکلرکس ، C-7 را هنگامی که به اتاق قرمز برسد ، حمایت مالی خواهد کرد.

او برای مصاحبه در دسترس نبود.

سناتور محافظه کار دنیس باترز ، نایب رئیس کمیته حقوقی و قانون اساسی مجلس سنا ، C-7 را “بسیار ناقص ، کم توجه و احتمالاً ضد قانون اساسی” خواند.

وی گفت كه كمیته از 81 شاهد شنیده است و بیشتر آنها از رویكرد دولت لیبرال حمایت نمی كنند.

“شاهدان در مورد نگرانی های اساسی و گسترده خود در مورد همه جنبه های این موضوع – احتمالاً غیرقانونی بودن قانون ، عدم مشورت با جامعه معلولیت و صداهای بومی ، حذف پیشنهادی محافظات و عجله دولت ترودو برای گسترش مرگ مساعدت در آنجا حضور داشتند. هیچ اجماعی در جامعه علمی در مورد غیرقابل جبران و پیش بینی بودن بیماری روانی وجود ندارد. “

“این مسئله مرگ و زندگی است و ما به عنوان سناتور وظیفه داریم این مسئله را برای کانادایی ها درست کنیم. ما برای این کار زمان لازم را صرف خواهیم کرد.”

اگر این لایحه تا آخرین مهلت جمعه آینده به تصویب نرسد و اگر دولت به دنبال تمدید دیگری از سوی دادگاه نباشد (یا از آن رد شود) ، این امر موجب قطع ارتباط بین قانون در کبک و سایر نقاط خواهد شد. افراد در کبک حق قانونی برای کمک به مرگ را دارند بدون اینکه مرگ قابل پیش بینی باشد و این بقیه کانادایی ها به شرایط گسترده تری دسترسی ندارند.

NDP خواستار پشتیبانی کانادایی های دارای معلولیت است

انتظار می رود NDP و بلوک کبکویس از C-7 پشتیبانی کنند.

راندال گاریسون ، منتقد دادگستری حزب دموکراتیک دموکرات گفت که دموکرات های جدید از حق کانادایی ها برای دستیابی به مرگ با کمک پزشکی حمایت می کنند تا از رنج غیر ضروری در پایان زندگی جلوگیری کنند. اما این حزب همچنین از دولت خواسته است تا برای حل نگرانی های مطرح شده توسط طرفداران معلولیت ، برنامه جدیدی برای حمایت از درآمد ملی معرفی كند.

“دولت موظف است اطمینان حاصل کند كه كاناداییانی كه دارای معلولیت هستند با یك سود معنادار از فقر رهایی می یابند. ارائه حمایت از افراد معلول این اطمینان را می دهد كه آنها هرگز در موقعیت ناممكنی كه به درستی از آن می ترسند قرار نگیرند – مجبورند زندگی فقیری را انتخاب كنند. گریسون گفت: “

Dying With Dignity Canada ، گروهی که طرفدار انتخاب و مراقبت بهتر در پایان زندگی هستند ، از نمایندگان مجلس خواست تا پیش از موعد مقرر در هفته آینده این لایحه را تصویب کنند و گفت: این تاخیرها مردم را مجبور به رنج بی مورد کرده است.

هلن لانگ ، مدیر عامل گروه گفت: “نه تنها دسترسی به کمک پزشکی در مرگ یک حق اساسی است ، بلکه به عنوان یک جامعه دلسوز ، اولویت اول کاهش درد و رنج است.”

گزارش ماه ژوئیه از بهداشت کانادا در مورد کمک پزشکی در حال مرگ در کانادا نشان داد که نزدیک به 14000 کانادایی MAID را از سال 2016 دریافت کرده اند. در سال 2019 ، MAID 2 درصد مرگ و میر در کانادا را به خود اختصاص داده است.

بررسی برنامه ریزی شده مجلس از این رژیم به دلیل COVID-19 به تأخیر افتاد ، اما انتظار می رود سال آینده آغاز شود.