لیبرال ها محافظه کاران را به بی توجهی به مهلت دادگاه ، لایحه MAID برای تولید مواد مخدر متهم می کنند

لیبرال های فدرال با طرح برداری از لایحه گسترش دسترسی به کمک های پزشکی در حال مرگ ، محافظه کاران را متهم می کنند که بینی خود را در یک مهلت قانونی دادگاه نزدیک می کنند.

رهبر مجلس دولت پابلو رودریگز روز پنجشنبه این اتهام را مطرح كرد زیرا بیل C-7 به تصویب مجلس عوام نزدیك بود.

نمایندگان مجلس با موافقت 213-103 این لایحه را که توسط کمیته دادگستری عوام اصلاح شده است ، پذیرفتند. فقط محافظه کاران ، از جمله رهبر ارین اتول ، به آن رأی دادند.

با این حال ، 16 محافظه کار در حمایت از گزارش کمیته در مورد این لایحه به نمایندگان لیبرال ، بلوک کبکوی ، دموکرات های جدید ، سبز و مستقل پیوستند.

دولت امیدوار بود که دوشنبه گذشته رای نهایی درباره این لایحه را به دست آورد تا به مجلس سنا مهلت دهد تا پیش از موعد مقرر در 18 دسامبر که توسط دادگاه تعیین شد ، رسیدگی کند.

اکنون حداقل یک هفته از برنامه عقب مانده است زیرا محافظه کاران در هنگام بحث درباره گزارش کمیته به صورت شبانه روزی صحبت می کنند.

اندکی پس از رای گیری روز پنجشنبه ، رودریگز اعلام کرد که بحث نهایی درباره این لایحه از روز جمعه آغاز می شود. اگر محافظه کاران اجازه دهند روز جمعه بحث ها به پایان برسد ، این می تواند زمینه را برای رای گیری نهایی در روز دوشنبه فراهم کند و فقط دو هفته فرصت دارد سنا قبل از موعد مقرر این لایحه را بررسی کند.

با این حال ، محافظه کاران تاکنون هیچ نشانه ای از اجازه دادن به لایحه به رای گیری نهایی به این سرعت نشان نداده اند.

در واقع ، اوتول اوایل روز پنجشنبه شانه خالی کرد و ادعا کرد که “حمایت از آسیب پذیرترین افراد مهمتر از جدول زمانی دادگاه است.”

این لایحه برای مطابقت قانون با رای دادگاه عالی کبک در پاییز سال گذشته است که مقرراتی را مجاز می داند که فقط برای کانادایی هایی که مرگ طبیعی آنها قابل پیش بینی بود ، کمک به مرگ است.

این امر برای افرادی که نزدیک به مرگ هستند ، دریافت مرگ کمکی را آسانتر می کند اما شرایط محدود کننده تری را برای افرادی که نزدیک به مرگ نیستند ایجاد می کند.

اوتول می گوید این لایحه محافظات کافی ندارد

حکم دادگاه توسط معلولانی انجام شد که برای دستیابی به حق خود برای پایان دادن به رنج خود با کمک پزشکی مبارزه می کردند. اما گروه های مدافع حقوق معلولان این لایحه را محكوم كرده و مدعی شده اند كه این پیغام می دهد كه زندگی افراد معلول ارزش زندگی ندارد.

اوتول و اکثر نمایندگان وی نیز با استدلال در مورد اینکه این لایحه اقدامات محافظتی کافی برای محافظت از افراد آسیب پذیر در برابر فشار – به طور مستقیم یا غیرمستقیم به دلیل عدم حمایت از معلولیت – برای پایان دادن به زندگی زودرس آنها فراهم نمی کند ، نگرانی های این گروه ها را نیز تکرار کرده اند.

رودریگز تاکنون تهدید نکرده است که برای قطع بحث در مورد این لایحه تعطیل خواهد کرد. وی روز پنجشنبه تعداد دیگری از لایحه های دولت را که مایل است هفته آینده به آنها ادامه دهد “در صورت توقف محافظه کاران در ساختن فیلم C-7” ذکر کرد – این بدان معناست که در صورت تداوم تولید مواد مخدر از پیشرفت در آنها جلوگیری خواهد شد.

رودریگز به عوام گفت: “ما در این موقعیت هستیم زیرا دوستان محافظه کار ما همچنان مانع تصویب این لایحه مهم می شوند.”

“من تصور می کنم که آنها به مهلت تعیین شده توسط دادگاه عالی کبک اهمیتی نمی دهند ، که کاملا جای تأسف دارد.”

جرارد دلتل ، رهبر مجلس محافظه کار در پاسخ گفت که اگر مهلت دادگاه از دست برود ، تقصیر خود دولت است. او استدلال كرد كه اگر نخست وزیر جاستین ترودو در ماه آگوست به مدت شش هفته نخست وزیر را موافقت نكرد ، 25 روز دیگر برای بحث در مورد C-7 فرصت داشت.

دو اصلاحیه پیشنهادی محافظه کاران روز پنجشنبه شکست خورد. می توانست دوره تأمل 10 روزه مورد نیاز را که این لایحه پیشنهاد می کند برای افرادی که در آستانه مرگ هستند رها کند ، بازگرداند. دیگری می تواند دوره پیشنهادی 90 روزه را برای ارزیابی درخواست های کمک به مرگ از افراد نزدیک به مرگ به 120 روز افزایش دهد.

در حالی که حزب دموکراتیک ملی از این لایحه حمایت می کند ، دو دموکرات جدید روز پنجشنبه با دیوید لامتی وزیر دادگستری و کارلا کوالترو وزیر ورود به سیستم معلولیت با پیشنهادی که به گفته آنها می تواند به ترس از گروه های حقوق معلولیت کمک کند ، نامه نوشتند.

دانیل بلیکی و گاردن راندال برای افراد معلول که در حال حاضر واجد شرایط حمایت از درآمد فدرال یا استانی هستند ، هر ماه 2200 دلار سود در نظر گرفتند.

آنها نوشتند: “اقدام سریع درمورد این پیشنهاد برای کانادایی های دارای معلولیت نشانه ای است که دولت شما آنها را در موقعیت غیرممکن که به حق از آنها می ترسند قرار نمی دهد: انتخاب یک زندگی فقیر و رنج ، یا مرگ زودرس”.