متخصصان می گویند کمک نظامی در زمینه واکسیناسیون یک برکت و نفرین است

در داخل وزارت دفاع ملی آنها آن را “کل تلاش ملت” می نامند.

و وظیفه فرمانده ارشد سابق ناتو کانادا در عراق ، سرلشکر ارتش. دنی فورتین ، با کار اجرای کمپین توزیع واکسن COVID-19 ، مسلماً یک مایه افتخار م institutionسسه ای است که غالباً یک نگرش توانایی انجام می دهد.

با این حال ، این همچنین نشان دهنده دومین باری است که دولت فدرال در طی همه گیری همه جانبه به روش قابل توجهی به ارتش متوسل می شود و باعث می شود برخی این س questionال را مطرح کنند که آیا آژانس های بهداشت عمومی فدرال و استانی باید پیش بینی بهتری از اتفاقات پیش رو داشته باشند؟

فراموش كردن اینكه چطور تا كنون 1700 پزشك نظامی و نظامی عادی مجبور شدند خانه های مراقبت طولانی مدت آلوده به ویروس كرونا را در انتاریو و كبك نجات دهند ، به دلیل اعتراف كاملاً در سیاست بهداشت عمومی.

از نظر مقیاس ، تلاش برای راه اندازی مرکز ملی توزیع واکسن – در حال حاضر – بطور قابل توجهی کوچکتر است ، اما از اهمیت و اهمیت کمتری برخوردار نیست.

این شامل 28 نفر از مهمترین برنامه ریزان ارتش و حداقل دو ژنرال ، از جمله فورتین است که کار روزانه آنها حفظ فرماندهی عملیات مشترک ارتش به عنوان رئیس ستاد است. ستاد مستقر در اتاوا کلیه اقدامات نظامی را در داخل و خارج از کشور هدایت می کند.

وزیر دفاع هارجیت سججان روز جمعه تأکید کرد که اجرای کمپین واکسن در دنیا و یک سال که بحران ها با وحشی غیرمنتظره و دمدمی مزاجی بروز می کند باعث حواس پرتی نخواهد شد.

وی پس از انتصاب فورتین به عنوان معاون رئیس جمهور ، تدارکات و عملیات در آژانس بهداشت عمومی کانادا (PHAC) به سی بی سی نیوز گفت: “ما هرگز از آنچه در سراسر جهان اتفاق می افتد چشم نگرفته ایم.”

یک تحلیلگر دفاعی می گوید ، در نظامی به اندازه کانادا ، اعزام به PHAC احساس می شود ، اما این به نفع منافع ملی و نظامی است که به قدرت برسد.

دیو پری ، معاون رئیس انستیتوی امور جهانی کانادا گفت: “من فکر می کنم ارتش می خواهد همه این همه گیرایی را در آینه دید عقب ببیند.” “از یک نظر ، انجام کار دیگری در کوتاه مدت به طور بالقوه باعث کاهش پهنای باند می شود ، اما اگر کمک آنها به این معنی باشد که ما این کار را با سرعت بیشتری پشت سر می گذاریم ، آنها را برای انجام کارهای اضافی آزاد می کند که دولت ممکن است از آنها بخواهد انجام دادن.”

مشارکت ارتش “در یکی از مهمترین عملیات های لجستیکی که کانادا در مدت زمانی طولانی انجام داده است” نباید تعجب آور باشد زیرا “این پیامدهای واقعی حیاتی و مرگ برای کانادایی ها در سراسر این کشور دارد ،” پری گفت

با این وجود ، ارتش قرار است نهاد آخرین چاره باشد ، محلی که دولت فدرال از آن خارج می شود و گزینه های دیگر نیست.

سرلشکر ارشد فرمانده سابق ناتو کانادا در عراق. دنی فورتین ، که در CFB Valcartier در سال 2014 در اینجا دیده می شود ، وظیفه اجرای کمپین توزیع واکسن COVID-19 را دارد. (Cpl. Nathan Moulton / دوربین مبارزه با نیروهای کانادایی)

هماهنگی تدارکات درگیر دریافت ده ها میلیون دوز واکسن ویروس کرونا از هفت داروساز مختلف – با برنامه های مختلف تصویب ، از کشورهای مختلف – و رساندن آنها به استانها در شرایط خوب ، به وضوح یک وظیفه نظامی است.

دان راس ، سرتیپ بازنشسته ای که شعبه خرید وزارت دفاع را در زمان جنگ افغانستان اداره می کرد ، گفت: یک هواپیمای باری مانند “C-17 یا C-130J Hercules می تواند آن کار را انجام دهد”.

وی همچنین گفت: “این امر می تواند” تحویل به مناطق دور افتاده کشور ، شهرک های دورافتاده ، مکان های دوردست که دسترسی مستقیم تجاری به ویژه در زمستان ندارند “را تسهیل کند.

راس همه چیز را در مورد مدیریت یک بحران با پیامدهای مرگ و زندگی می داند ، به عنوان یک مقام ارشد مسئول خرید و انتقال تجهیزات به صورت اضطراری به قندهار و اوج جنگ بزرگ.

این یک مهارت منحصر به فرد است که در درون ارتش جای گرفته است.

راس گفت: “بیشتر ادارات خدمات عمومی آموزش دیده یا مجهز نیستند تا چنین نقشی را انجام دهند.” “آنها ارتباطات فرمان و کنترل را انجام نمی دهند. آنها معمولاً مغازه های سیاست گذاری هستند که به کانادایی ها خدمات ارائه می دهند.”

یک تحلیلگر دفاعی خاطرنشان کرد: منابع نظامی مانند هواپیماهای باری C-17 یا C-130J می توانند به ویژه برای رسیدن به مناطق دور افتاده کشور مفید باشند. (گروهبان متیو مک گرگور / دفترچه راهنمای DND / مطبوعات کانادایی)

و این یک مشاهده مهم در ذهن متخصصان سیاست بهداشت عمومی است که س whoال می کنند چرا سایر بخشهای دولت فدرال – به ویژه کسانی که متهم به برنامه ریزی همه گیر هستند – برنامه ریزی و ذهنیت سازمانی ارتش را اتخاذ نکرده اند.

ماریو پوسامای ، یک متخصص ایمنی و بهداشت ، که در کمیسیون بررسی نحوه مدیریت بحران SARS در انتاریو در سال 2002 حضور داشت ، گفت: “من نمی دانم که آیا این اتفاق قبلاً رخ داده است؟”

وی گفت ، بیش از یک دهه قبل از COVID-19 ، بزرگترین برنامه ایمن سازی برای ویروس H1N1 بود “و ارتش در آنجا درگیر نبود.”

از نظر پوسامای ، داشتن ارتش بسیار درگیر و در چنین تاریخ دیرهنگام ، “کیفرخواست” مقامات بهداشت فدرال و استانی است که دو دهه یا بیشتر برای آماده شدن برای یک بیماری همه گیر مجبور بوده اند.

“و ما واقعاً باید از افراد بهداشت عمومی بپرسیم: شما وقت زیادی صرف کردید ، پول زیادی صرف کردید ، منابع زیادی را برای این کار برنامه ریزی کردید ، برای همه گیری برنامه ریزی کردید و این بهترین کاری است که می توانید انجام دهید؟” او پرسید.

وزیر دفاع Harjit Sajjan در را برای کمک بیشتر نظامی ، از جمله امکان انتقال واکسن مستقیم به مردم در برخی از مناطق کانادا ، باز گذاشته است. (آدریان وایلد / مطبوعات کانادایی)

دولت لیبرال نیز به دلیل کار با سیستم هشدار سریع همه گیر و عدم صدور هشدار در مورد فاجعه قریب الوقوع COVID-19 با انتقادات خاص و خاصی روبرو شده است.

پوسامای گفت: “PHAC نشان داده است كه آنها فقط از H1N1 ، از SARS ، از MERS ، از ابولا آموخته اند.”

پوسامای گفت كه آمریكا یك ژنرال ارشد لجستیك نظامی را برای اجرای كمپین واكسن خود ، تحت عنوان Operation Warp Speed ​​، در ماه مه منصوب كرد و افزود وی معتقد است كه پس از همه گیری همه گیر ، باید کمیسیون سلطنتی تشکیل شود.

پری موافقت کرد و گفت که کشور “نباید در موقعیتی باشد که ما به ارتش نیاز داشته باشیم” برای انجام برخی از وظایفی که از این کشور خواسته شده است.

پری گفت: “من فکر نمی کنم این واقعیت را تغییر دهد – حداقل از نظر من – داشتن ارتش در حال حاضر در این امر امر بسیار خوبی برای هر کانادایی است که در انتظار گرفتن سوزن است.”

اینکه نیروهای مسلح کانادا چه میزان درگیر خواهند شد هنوز مشخص نیست زیرا بهداشت عمومی هنوز در حال تدوین برنامه خود است.

ساجان روز جمعه درب را برای کمک بیشتر ، از جمله امکان انتقال واکسن مستقیم به مردم در برخی از مناطق کانادا ، باز گذاشت.

وی گفت: “من هیچ كاری را كه انجام ندهیم خارج نمی كنم – زیرا بدیهی است كه امكان چنین امری وجود دارد.” “اما آنچه می خواهیم انجام دهیم استفاده از سیستم های موجود است كه ما در اختیار داریم.”

وزیر گفت که او می خواهد کانادایی ها “اطمینان کامل داشته باشند که CAF در هر جایی که باید خلا پر شود وجود خواهد داشت.”