محافظه کاران برای مطالعه کمیته پارلمان در مورد معامله ناموفق واکسن تلاش می کنند

محافظه کاران فدرال خواستار تحقیق در کمیته پارلمانی از طرح دولت لیبرال برای مرمت و بازسازی تاسیسات شورای تحقیقات ملی در مونترال برای شروع تولید واکسن COVID-19 هستند.

دولت در اردیبهشت ماه به عنوان بخشی از مشارکت NRC و یک شرکت چینی برای تولید واکسن ساخته شده در کانادا ، پروژه 44 میلیون دلاری را اعلام کرد.

تا ماه آگوست ، لیبرال ها تأیید کردند که مشارکت با CanSino Biologics از بین رفته است زیرا دولت چین از ارسال نمونه های واکسن برای استفاده در آزمایشات بالینی در کانادا جلوگیری کرد.

رهبر محافظه کار ارین اوتول از لیبرالها به دلیل اعتقاد بیش از حد به پکن انتقاد کرده و توافق ناموفق برای تاخیر کانادا در سفارش واکسن از سایر شرکتهای خارجی را مقصر دانست.

تحقیق کمیته پیشنهادی به سرمایه گذاری در نظر گرفته شده برای به روزرسانی مرکز NRC و چگونگی تأثیر این معامله بر تلاشهای کانادا برای اطمینان از دسترسی به موقع این کشور به واکسن ها می پردازد.

نخست وزیر جاستین ترودو هفته گذشته اعتراف کرد که کانادا ممکن است منتظر دسترسی کشورهای دیگر به واکسن ها باشد ، اگرچه دولت و سازندگان واکسن هرگونه تاخیر را نادیده گرفته اند.