محیطی آرام در کنار آب که مقصد آن مکان یادبود در نزدیکی هالیفاکس است

یک مالک زمین در خلیج گاو، NS، می‌خواهد ملک 32 هکتاری ساحلی خود را – که شامل یک جزیره است – به منطقه‌ای تبدیل کند که مردم بتوانند عزیزانی را که درگذشته‌اند، اما با تغییر دیجیتالی به یاد آورند.

Ocean Spirits یک قبرستان نیست و هیچ کس در آنجا دفن نخواهد شد. طرح این است که بر روی ستون ها پلاک هایی با کدهای QR وجود داشته باشد که افراد بتوانند آن ها را اسکن کنند تا داستان های ویدیویی یا صوتی به جا مانده از متوفی را منتشر کنند.

رایان هارتیگان، یکی از شرکای Ocean Spirits که در حال کار بر روی توسعه اپلیکیشنی برای همراهی با سایت است، گفت: «کاری که ما با داستان‌ها انجام خواهیم داد، در واقع به اشتراک گذاشتن صدای مردم است.

“بنابراین ما در حال حاضر فناوری داریم که می‌توانیم ضبط‌های صوتی و فیلم‌هایی را از فردی که فوت کرده است بگیریم و در واقع صدای او را بگیریم و به او اجازه دهیم داستان خود را به اشتراک بگذارد.”

این ملک شامل بخشی از خلیج گاو سرزمین اصلی و تمام جزیره موسی است. آرتور راینو چندین دهه مالک این زمین بوده است، اما اخیراً تصمیم گرفته است آن را به مکانی برای استراحت تبدیل کند. راینو به CBC گفت که زمین برای این سرمایه گذاری در منطقه بندی شده است و او مجوزهایی از شهرداری دارد.

هارتیگان گفت: “فکر می کنم او یک سگ داشت که گذشت، و او به سگ در اینجا استراحت داد. و سپس گفت، “می دانی، وقتی عبور می کنم، می خواهم خودم را اینجا استراحت کنم.”

دو مرد در جنگل تابلویی در دست دارند که می گوید
رایان هارتیگان، سمت چپ، با مالک زمین آرتور رینو در ملک 32 هکتاری راینو در خلیج کاو، NS، آنها در حال برنامه ریزی برای تبدیل این ملک به یک مکان استراحت مجازی هستند. (Anjuli Patil/CBC)

بسیاری از زمین ها، به جز جزیره موسی، پاکسازی شده اند تا مسیرها و یک پارکینگ باز شود. انتظار می رود که تا اواسط ماه مه تکمیل شود.

پس از اتمام پروژه، مردم نقطه دسترسی دیگری به ساحل Silver Sands خواهند داشت.

هارتیگان گفت که جزئیات دیگر از جمله نحوه رسیدگی به نگرانی های احتمالی در مورد اینکه آیا این مکان یادبود برای نسل های آینده باقی می ماند یا خیر هنوز در دست بررسی است.

یک جزیره در یک روز آفتابی روی یک بدنه آبی نشسته است.
نمایی از جزیره موسی در خلیج گاو، NS Ocean Spirits قصد دارد پلی از سرزمین اصلی به جزیره برای ستون های یادبود بسازد. (Anjuli Patil/CBC)

هارتیگان گفت که انتظار می رود ستون اول تا پایان آوریل بالا برود. او گفت که Rhyno در حال حاضر به افرادی که علاقه مند هستند تور می دهد و تاکنون از حدود 180 نفر شنیده است.

در حالی که قیمت یک پلاک متفاوت خواهد بود، هارتیگان گفت که به طور متوسط ​​حدود 1500 دلار خواهد بود.

هارتیگان گفت برای افرادی که می خواهند در جزیره موسی پلاک داشته باشند، برنامه هایی برای ساختن پل وجود دارد. جدول زمانی این پروژه هنوز مشخص نشده است، اما او گفت که هدف بهار 2024 است.

یک ساحل صخره ای در یک روز آفتابی.
پس از پایان کار روی Ocean Spirits، مسیر دسترسی دیگری به ساحل Silver Sands ارائه می شود. (Anjuli Patil/CBC)

یکی از دوستان راینو، دنیس والن از بدفورد، NS، مشتاق است تا برای پلاک او آماده شود.

ولین گفت: “من می‌خواستم از ایده تجاری او حمایت کنم. فکر می‌کنم این ایده خوبی است. و درست مثل هر کس دیگری، من 59 ساله هستم… اتفاقاً در همان زمانی که او این ایده را داشت، اراده‌ام را انجام دادم.”

من یک پدر بیوه هستم، یک پسر 22 ساله دارم که فلج مغزی دارد و یک دختر 20 ساله. درست؟”

یک پلاک مستطیل شکل در بالای یک پیشخوان.
نمونه ای از پلاکی که روی ستونی در محل یادبود ظاهر می شود. مردم می توانند کد QR را برای شنیدن صدا یا دیدن ویدیوی یکی از عزیزان متوفی اسکن کنند. (Anjuli Patil/CBC)

یکی دیگر از جذابیت های Whalen منظره است.

او گفت: “ما در نوا اسکوشیا، اقیانوس اطلس زندگی می کنیم، و می دانید، شما به یک قبرستان می روید و همه سنگ قبرهای آنجا هستند.” “و یک حس بیمارگونه در آن وجود دارد، این که شما نمی توانید صبر کنید تا از آنجا خارج شوید، درست است؟ شما به مکانی مانند اینجا می روید و آنجا قبر نیست.”