محیط زیست کانادا تایید کرد که گردباد شنبه شب در جنوب رجینا فرود آمد

برای کاتلین فلینگر و خانواده‌اش که شب را در زیر نور آفتاب می‌گذراندند، یک شنبه معمولی بود. سپس هوا تغییر کرد.

“فقط خیلی خیلی کم باران می بارید. اما رعد و برق زیادی آمد و من به دوردست ها نگاه کردم… [and] فلینگر که در نزدیکی پارک حفاظتی مک‌کل واسکانا در جنوب شرقی رجینا زندگی می‌کند، گفت: ما چیزی شبیه یک ابر عظیم دیدیم و فقط در حال چرخش بود.

او گفت که یک ابر قیفی در آسمان تشکیل شده بود، اما به ابر چرخان روی زمین وصل نمی شد.

فلینگر در آن زمان به یاد می آورد: «اگر این ارتباط برقرار شود، واقعاً قدرتمند خواهد بود.

مردم منطقه رجینا با تلفن همراه حوالی ساعت 9 شب شنبه هشداری دریافت کردند و به آنها اطلاع دادند که ممکن است یک گردباد در حدود 10 کیلومتری جنوب شهر فرود آمده باشد و در حال حرکت به سمت شمال شرق باشد. این هشدار راهبردهای ایمنی بالقوه ای مانند پناه بردن به زیرزمین را ارائه می کرد.

کمی قبل از ساعت 10:30 صبح یکشنبه، محیط زیست و تغییرات آب و هوایی کانادا (ECCC) در وب سایت خود تایید کرد که گردباد رخ داده است. از آن زمان متوجه شد که گردباد در شش کیلومتری جنوب شرقی شهر فرود آمده است.

“این قطعاً شبیه مهمترین هوای طوفانی است که ما در این بخش از استان داشته ایم [so far this season]برایان لوزنی، هواشناس ECCC، یکشنبه به CBC News گفت.

لوزنی گفت که تا حدودی غیرعادی است که چنین هوایی در ماه مه رخ دهد، اما این نوع طوفان ها می توانند از این نقطه به بعد تا بقیه تابستان رخ دهند.

ECCC گفت هیچ گزارشی از خسارت این گردباد گزارش نشده است. به این گردباد درجه بندی اولیه EF0 داده شده است که ضعیف ترین گردباد ممکن در مقیاس پیشرفته فوجیتا است.

هشدارهای رعد و برق برای بیشتر مناطق جنوبی ساسکاچوان عصر شنبه برقرار بود، اما در حوالی ساعت 9 بعد از ظهر به هشدار گردباد برای بخش‌هایی از جنوب شرقی ساسکاچوان تشدید شد، زمانی که مردم از وقوع گردباد به ECCC خبر دادند.

شنبه شب در رجینا به دلیل بارش باران و تگرگ، برخی از خیابان ها آب گرفتگی کردند و ساختمان ها نشت کردند. یک ایستگاه هواشناسی ECCC در نزدیکی فرودگاه بارش 17.1 میلی متری را بین ساعت 9 شب تا 10 شب گزارش داد.

بارش ناگهانی باران منجر به جاری شدن سیل در بخش‌هایی از شهر، از جمله تقاطع خیابان وینیپگ و خیابان کالج، در محله آرنهایم پلیس شد.

ماکسیموس واربی، برادرش نیک و دوستشان به مدت حداقل یک ساعت به هدایت ترافیک از طریق استخر بزرگ آب باران در تقاطع کمک کردند.

آنها گفتند که تقاطع معمولاً در هنگام باران شدید زهکشی خوبی ندارد. اما دیشب، در بالاترین حد خود، ارتفاع آب از زانو تا ران بود.

یک کامیون خاکستری و قرمز در شب از میان استخر بزرگی از آب در یک تقاطع عبور می کند.
سه نفر از ساکنان رجینا به ترافیک در تقاطع خیابان وینیپگ و خیابان کالج کمک کردند، زیرا یک بارندگی ناگهانی شنبه شب یک استخر بزرگ از آب ایجاد کرد که در اینجا نشان داده شده است. (اتان ویلیامز/سی بی سی)

“این بدترین چیزی است که تا به حال دیده ایم [this intersection] تا کنون، “نیک واربی ​​گفت، زیرا همه آنها در این منطقه زندگی می کنند.

ما تا به حال دو یا سه خودرو از دست داده‌ایم، تازه متوقف شده‌اند.»

لوزنی گفت که احتمال وقوع طوفان های شدید در جنوب شرقی ساسکاچوان در روز یکشنبه وجود دارد، اما شدت طوفان ها کمتر از شنبه خواهد بود.

وی گفت: احتمالاً رعد و برق وجود خواهد داشت که می تواند تگرگ و وزش باد شدید ایجاد کند.