مخالفان ترودو لیبرال برای طرح واکسن تحت فشار قرار گرفتند

نخست وزیر ساسکاچوان و احزاب مخالف در مجلس عوام به دلیل تلاش های دولت وی برای خرید و توزیع واکسن COVID-19 روز چهارشنبه دوباره به نخست وزیر جاستین ترودو حمله کردند.

“من از شنیدن اظهارات روز گذشته نخست وزیر مبنی بر اینکه ممکن است کانادا در هنگام دریافت واکسن در پشت خط باشد ، بسیار نگران و صادقانه گفتم ، کاملاً نگران بودم.، ” اسکات مو نخست وزیر ساسکاچوان روز چهارشنبه در جلسه توجیهی روزانه خود گفت.

“این کاملاً مخالف تضمین هایی است که نخست وزیر برای چند هفته و حتی یک یا دو ماه به عنوان کانادایی به ما ارائه داده است.”

ترودو روز سه شنبه توضیح داد که در حالی که دولت وی با هفت شرکت برای خرید کانادا بیش از 350 میلیون دوز واکسن – اطمینان از عملکرد تأمین شده از هر نوع واکسن – قرارداد اطمینان خرید قبلی را امضا کرده است – کانادا به سادگی توانایی تولید COVID را ندارد – 19 واکسن در داخل کشور به روشی که ایالات متحده ، انگلیس و آلمان انجام می دهند.

ترودو روز سه شنبه گفت: “دولت ما سخت تلاش کرده است تا ده ها میلیون دوز را تأمین کند ، بنابراین ما پس از آماده شدن یک واکسن ایمن و موثر برای کانادایی ها آماده می شویم.” “ما مشتاقانه منتظر واکسیناسیون کانادایی ها در ماه های آینده هستیم.”

این توضیحات باعث آرامش نگرانی های محافظه کاران در مجلس نشد زیرا ترودو تحت فشار مخالفان قرار گرفت تا پاسخ دهد که چه زمانی واکسن ها وارد می شود و برنامه دولت برای توزیع آنها است.

تماشا کنید | کانادا می تواند واکسن را در ژانویه ، لبلانک مشاهده کند می گوید:

وزیر امور بین دولتی ، دومنیک لوبلانک به Power & Politics گفت که ، منوط به تأیید مقررات ، کانادا دریافت ژن های واکسن کرونا ویروس را از ژانویه 2021 آغاز می کند. 3:43

“آیا شما حتی به خود زحمت داده اید که برای ساخت کانکس برای تولید این واکسن ها در خانه مذاکره کنید؟ آیا شما؟ آیا توانایی انجام این کار را داریم و کانادایی ها چه زمانی می خواهند این واکسن ها را دریافت کنند؟” میشل رمپل گارنر ، نماینده محافظه کار ، سال کرد.

ترودو پاسخ داد كه كانادا بهترين نمونه قراردادهاي بالقوه واكسن را در بين كشورهاي جهان دارد و محافظه كاران را مسئول ناتواني كانادا در توليد واكسن COVID-19 در داخل دانست.

ترودو گفت: “عضوی که در مقابل بود ، می پرسید که چه اتفاقی برای تولید داخلی در کانادا افتاد ؛ دولت محافظه کار برای تولید داخلی اتفاق افتاد.”

“در سال 2007 AstraZeneca و Bristol Myers عملیات تولید کانادایی خود را تعطیل کردند. در سال 2010 Johnson & Johnson ، Merck امکانات خود را تعطیل کردند. در 2011 Teva یکی از عملیات تولید کانادایی خود را تعطیل کرد. در 2012 AstraZeneca ، GSK closing تعطیلی و اخراج کارگران را اعلام کرد ؛ این همان چیزی است که اتفاق افتاد ترودو گفت:

وزیر امور بین دولتی ، دومنیک لبنانی به شبکه خبری سی بی سی گفت قدرت و سیاست هیچ یک از واکسنهایی که تاکنون وعده داده اند توسط نهادهای نظارتی در کانادا ، اروپا یا ایالات متحده تأیید نشده است ، اما وی روز پنجشنبه با نخست وزیران در مورد برنامه های دولت برای توزیع آنها صحبت خواهد کرد.

“ما در مورد واکسن صحبت خواهیم کرد و در روزها و هفته های آینده طرحی را که در طول هفته ها و ماه ها با استانها و مناطق در مورد چگونگی برنامه ریزی ایجاد شده است ، برای کانادایی ها توضیح خواهیم داد. به سرعت ، با خیال راحت و به طور م Canثر کانادایی ها را واکسینه کنید ، “LeBlanc به میزبان ویسی کاپلوس گفت.

وی گفت که نخست وزیران همچنین در مورد قراردادهایی که دولت فدرال امضا کرده و همچنین در مورد زمان انتظار ورود این واکسن ها به استانهایشان مختصر است.

لبلانك گفت: “قراردادها می گویند كه ما اولین دوزهای این واكسن ها را از ژانویه شروع خواهیم كرد و طی ماه های 2021 افزایش می یابد.”

وی افزود: “ما قبل از آن ، آن برنامه لجستیکی با استانها و مناطق را خواهیم داشت”.