مخالفت هشدار می دهد که زمان کافی برای بررسی معامله تجاری انگلستان وجود ندارد

با ظهور علائم نزدیک شدن یک معامله تجاری انتقالی بین کانادا و انگلیس ، نمایندگان مخالف در کمیته تجارت عوام جمعه هشدار دادند که ممکن است نتوانند به موقع قانون اجرای قانون را تصویب کنند زیرا دولت لیبرال اجازه می دهد مذاکرات طولانی شود.

داگ فورسایت ، مذاکره کننده اصلی کانادا برای توافق تجارت انتقالی کانادا و انگلیس ، در تأیید یک اخبار بلومبرگ در اوایل این هفته گزارش داده شد كه گفته می شود دولت محاصره شده نخست وزیر انگلیس بوریس جانسون “در طی چند روز” با اطمینان از دسترسی ترجیحی تجارت پس از Brexit به بازار كانادا ، “” ظرف چند روز افزایش چشمگیری خواهد یافت.

فورسایت به نمایندگان مجلس گفت: “من كاملاً خوشبین هستم.” “من کاملاً مطمئن هستم که خیلی زود به نتیجه نهایی خواهیم رسید.”

هنگامی که چند دقیقه بعد در مورد گزارش های مربوط به معامله ای که در اواخر آخر هفته انجام شد ، سyال شد ، Forsyth گفت: “این نشت از طرف کانادا نبود ، مطمئناً من از آن مطلع هستم.”

اما حتی اگر معامله ای معوق باشد ، نمایندگان مخالف دولت هشدار دادند که برای تأیید اجرای آن قبل از تعطیلات طولانی مدت تعطیلات مجلس وقت دیگری به تقویم مجلس باقی نمانده است.

وقتی زمستان سال گذشته قانون تصویب توافق نامه تجدید نظر شده تجارت آزاد آمریکای شمالی از طریق پارلمان عجله شد ، دولت با یک پیشنهاد NDP موافقت کرد که مشخص می کند معاملات آینده نظارت بیشتری بر پارلمان دارند.

عجله از طریق لایحه تجاری دیگری – مشابه روشی که کمک های همه گیر را تحت فشار قرار می دهد – می تواند این تفاهم را در این مجلس اقلیت فزاینده ای نقض کند.

این هفته ، یومی هان ، سخنگوی وزیر تجارت بین الملل مری ننگ ، به سی بی سی نیوز تأیید کرد که پس از تصویب توافق در کابینه ، قانون تغییر قوانین و مقررات مربوطه (مانند تعرفه های گمرکی خاص) باید “مطابق با با رویه و الزامات تثبیت شده “

وی گفت: “ما امیدواریم كه همه اعضا از توافقی حمایت كنند كه به حفظ منافع تجاری كانادا با شرکای انگلیس ما كمك می كند و ثبات ، پیش بینی و تداوم را برای مشاغل و كارگران كانادایی به ارمغان می آورد.”

“اتفاق نمی افتد”

وقتی فورثیث روز جمعه به کمیته گفت که بر اساس ضرب الاجل 31 دسامبر در حال مذاکره است ، نمایندگان مجلس عصبانی شدند.

رندی هوباک ، نماینده محافظه کار ، گفت: “شما مهلت خود را از دست داده اید.” “من نمی توانم این موضوع را از طریق مجلس عوام در چارچوب زمانی ایجاد کنم تا تداوم داشته باشد … مگر اینکه مانند آنچه که با [NAFTA bill.]”

هوباک گفت که دولت به طور م effectivelyثر می گوید “پارلمان مهم نیست” ، زیرا از نمایندگان مجلس خواسته می شود چیزی را که ندیده اند تصویب کنند.

هوبک هشدار داد: “این اتفاق نمی افتد.”

دانیل بلیکی ، منتقد تجارت NDP ، گفت: “ما به عنوان نمایندگان مجلس … ما باید سریع مطالعه کنیم اگر بخواهیم قبل از 31 دسامبر نتیجه بگیریم.” “من در شک و تردید آقای هوباک در مورد احتمال چنین مشارکتی مشترک هستم.”

ارین اوتول رهبر مخالفان اخیراً انتقادات خود را از دولت به دلیل عدم موفقیت در رسیدن سریع به معامله با یکی از قدیمی ترین و مهمترین شرکای تجاری خود افزایش داده است.

نخست وزیر جاستین ترودو روز پنجشنبه در حین گپ و گفتگو در کنار آتش در یک رویداد مجازی APEC ، گفت که “برای اطمینان از وجود انتقال بی وقفه برای سرمایه گذاران کانادایی ، برای سرمایه گذاران انگلیسی” ، پایان دادن به مذاکرات یک اولویت است و افزود که او خوش بین است که رخ دادن.

“خیلی خیلی خیلی نزدیک”

همچنین روز پنجشنبه ، سوزان لو ژون d’Allegeershecque ، کمیساریای عالی انگلیس در کانادا ، به شبکه خبری سی بی سی گفت قدرت و سیاست او همچنین خوش بین بود که دو کشور در آخرین مراحل تأمین توافق هستند ، اما چیز دیگری نمی تواند بگوید.

او گفت: “این فضا را تماشا کن.” “ما بسیار بسیار بسیار نزدیک هستیم. فکر می کنم خیلی سریع اتفاق بیفتد.”

اگر دو کشور امیدوارند از ایجاد اختلالات قابل توجه در صنایع خود جلوگیری کنند ، لازم است.

پس از خروج انگلستان از اتحادیه اروپا در زمستان گذشته ، هر دو طرف توافق کردند که تا پایان سال 2020 ، کانادا تجارت خود را با انگلیس تحت شرایط توافق نامه جامع اقتصادی و تجاری کانادا و اتحادیه اروپا (CETA) ادامه دهد.

از آنجا که انگلیس صلاحیت تجارت خود را تا زمان کامل شدن Brexit نداشت ، دو طرف توافق کردند که بر سر یک توافق انتقالی مذاکره کنند که حداکثر CETA را برای کوتاه مدت تکرار کند.

توافق انتقالی مدت مشخصی ندارد یا بند غروب آفتاب نخواهد بود ، اما هر دو طرف متعهد شده اند که در سال آینده یک مذاکره تجاری دو جانبه مرسوم را برای دستیابی به یک معامله دائمی و جامع انجام دهند.

فورسایت به نمایندگان مجلس گفت كه مذاكره كنندگان در مورد آنچه می توانند در معامله انتقالی انجام دهند محدود هستند ، اما منتظرند هرچه زودتر مذاكرات دوجانبه را در مناطقی كه می توانند “دورتر شوند” به پایان برسانند.

وی به کمیته گفت: “من فکر نمی کنم ما بخواهیم این مسئله را بیش از دو سال انجام دهیم.”

مسائل مزرعه برای حل و فصل دشوار است

Forsyth اقداماتی را ذکر کرد که برای معامله فقط در انگلیس باید مورد مذاکره مجدد قرار می گرفت ، از جمله مقررات بهداشتی ، قوانین خرید ، مقررات سرمایه گذاری ، سطح دسترسی به بازار برای کالاهای حساس و قوانین مبدا که مشخص می کند کدام کالاها دارای صلاحیت تولید داخل هستند و بنابراین دارای شرایط ترجیحی هستند. تعرفه ها.

در اظهارات کمیته در اوایل این ماه ، استیو ورهول ، معاون معاون وزیر در مذاکرات تجاری ، به نمایندگان مجلس گفت كه مذاكره كنندگان “چالش” هایی را برای حل مسائل مربوط به ورود موقت تجار برای اهداف تجاری دارند – مسئله ای كه بین انگلیس و سایر كشورها وجود داشته است شرکای تجاری نیز ، زیرا سیاست مهاجرت خود را پس از Brexit جعل می کند.

ورهول گفت که “تعداد انگشت شماری” از موضوعاتی که مذاکره کنندگان در مراحل پایانی گیر کرده بودند همچنین شامل تبدیل تعهدات دسترسی CETA به بازار برای 28 کشور به مقادیر معقول فقط برای انگلستان بود. به عنوان مثال ، سهمیه CETA برای کالاهای حساس کشاورزی برای استفاده در 27 ایالت باقی مانده دست نخورده باقی خواهد ماند ، بنابراین انگلستان و کانادا باید در مورد مقادیر بدون تعرفه خود در هر جهت مذاکره کنند.

Forsyth به نمایندگان مجلس گفت كه وی برای مذاكره با انگلیس یك قطعه اضافی از بازار پنیر كانادا ، به عنوان مثال ، حتی اگر انگلیس خواستار آن بود ، اختیار مذاكره ندارد.

در جهت دیگر ، کشاورزان غلات و دام کانادایی در مذاکره در بازارهای جدید به طور دائم پرخاشگر هستند. انگلستان که اکنون از حمایت اتحادیه اروپا خارج شده است ، یک هدف است.

دولت محافظه کار بوریس جانسون ، که به حمایت از حوزه های انتخابیه روستایی متکی است ، ممکن است در برابر دسترسی بدون تعرفه بیشتر برای مواردی مانند گوشت گاو و گوشت خوک کانادایی مقاومت کرده باشد.