مردی بریتیش کلمبیا که به دروغ ادعا می‌کرد هتل افسانه‌ای سوک دارد، 1.6 میلیون دلار جریمه شد.

یک هیئت کمیسیون اوراق بهادار بریتیش کلمبیا (BCSC) یک جریمه 1.6 میلیون دلاری را برای مردی در بریتیش کلمبیا که با ادعای مالکیت هتل تفریحی افسانه‌ای سوک هاربر هاوس از یک سرمایه‌گذار کلاهبرداری کرده بود، تعیین کرد.

تیموتی کریگ دورکین سال‌ها با صاحبان اصلی هتل که میزبان ستاره‌های هالیوود و خانواده سلطنتی برای بیش از ۴۰ سال در سوک، یک نقطه توریستی در انتهای جنوبی جزیره ونکوور، در حدود ۴۰ کیلومتری جنوب غربی بوده، درگیر شده است. ویکتوریا

در ژانویه، کمیسیون متوجه شد که دورکین بین دسامبر 2015 و مارس 2016، 1 میلیون دلار از یک سرمایه‌گذار جمع‌آوری کرده است و به سرمایه‌گذار قول داده است که 40 درصد از سهام هتل را با خرید 40 درصد از سهام شرکت SHH Holdings، جایی که دورکین در آن حضور داشت، به دست آورد. کارگردان

در بیانیه BCSC آمده است: «در حقیقت، در آن زمان، SHH مالک هیچ یک از سهام شرکت صاحب هتل نبود.

“هیئت BCSC به این نتیجه رسید که در سه نوبت، SHH و Durkin اظهارات نادرستی در مورد مالکیت هتل ارائه کردند، زیرا می دانستند که آنها به عنوان نمایشی دقیق از وضعیت مالی فعلی آن در نظر گرفته می شوند.”

اکنون، دورکین به جریمه 1.6 میلیون دلاری محکوم شده است که شامل 1 میلیون دلاری است که توسط این طرح کلاهبرداری به دست آمده است.

با این حال، اگر دورکین پس از یک دعوای مدنی جداگانه به سرمایه گذار پرداخت کند، جریمه 1 میلیون دلاری ممکن است کاهش یابد.

در سال 2020، IAG Enterprises مستقر در شمال ونکوور، زمین اطراف ساختمان سوک هاربر هاوس و دارایی های مرتبط با آن را در یک فروش توقیف شده به دستور دادگاه به مبلغ 5.62 میلیون دلار خریداری کرد.

بر اساس بیانیه ای که در وب سایت آن آمده است، هتل به دلیل بازسازی بسته است و تاریخ بازگشایی آن مشخص نشده است. نه دورکین، نه شرکت‌های او و نه مالکان اصلی دیگر با این ملک درگیر نیستند.

تابلویی چوبی که روی آن «خانه بندرگاه سوک» نوشته شده است.
هتل تفریحی معروف بین‌المللی سوک هاربر هاوس میزبان افراد سلطنتی سینما و افراد برجسته بوده است. این تجارت به مدت نیم دهه موضوع نبرد مالکیت بود. (مایکل مک آرتور/سی بی سی)

1 میلیون دلار خرج شده و بازیابی نشده است

دورکین، ساکن جزیره ونکوور، یک نبرد قانونی شش ساله بر سر مالکیت هتل تفریحی مشهور داشت که از سال 2014 شروع شد.

در سال 2020، یک قاضی در کنار صاحبان اصلی فردریک و سینکلر فیلیپ قرار گرفت. به آنها 4 میلیون دلار در مبارزه برای از بین بردن کنترل جایزه می دهد هتل از دورکین و شریکش راجر گریگوری.

قاضی در تصمیمی تند، دورکین را یک “قلدر باغبانی” توصیف کرد که “کاملاً از هنجارهای معمولی اخلاقی، درستکاری و نجابت بی بند و بار است” و خاطرنشان کرد که دورکین سوگند نادرست سوگند یاد کرد تا دستوری برای دور نگه داشتن فیلیپس از آن دریافت کند. هتل.

آخرین مجازات از سوی BCSC مربوط به معاملات دورکین با یک سرمایه گذار ناشناس، یک شهروند چینی است که در آن زمان به دنبال مهاجرت به کانادا بود. او قبلاً در یک تجارت آبگرم در منطقه سوک سرمایه گذاری کرده بود و در نظر داشت سرمایه گذاری های خود را در این منطقه از طریق قرارداد یک میلیون دلاری هتل گسترش دهد.

بر اساس این حکم، دورکین، مدیر SHH Holdings، استدلال کرد که سرمایه گذار گمراه نشده است و او قصد گمراه کردن او را نداشته است. 1 میلیون دلار وجوه خرج شده است و توسط سرمایه گذار یا شرکت او بازیابی نشده است.

با این حال، هیئت BCSC متوجه شد که مرد BC اظهارات نادرستی را به صورت مکتوب ارائه کرده است، از جمله ایمیلی در سال 2015 که ادعا می‌کرد SHH Holdings “مالک 100 درصد سرمایه سهام معوق و منتشر شده Sooke Harbor House Inc است.”

این هیئت همچنین دورکین را برای همیشه از هرگونه فعالیت در بخش سرمایه گذاری BC منع کرده است.

در بیانیه کمیسیون آمده است: «تنها یک ممنوعیت گسترده و چند دهه ای، سطح معنی داری از حفاظت را برای عموم فراهم می کند».