مرد و نوه بومی با دستبند در بانک ونکوور شکایت حقوق بشر را علیه BMO ، پلیس شکایت کردند

پس از دستبند زدن یک بومی و نوه اش هنگام تلاش برای افتتاح حساب در شعبه بانک ونکوور ، یک شکایت از حقوق بشر علیه BMO و اداره پلیس ونکوور تشکیل شده است.

ماکسول جانسون و نوه 12 ساله اش توری آن ، هر دو از اعضای Heiltsuk Nation در بلا بلا ، پیش از میلاد ، در تاریخ 20 دسامبر دستگیر شدند که کارکنان بانک به مدارک شناسایی این جفت نگاه کردند و با 911 تماس گرفتند تا ادعای کلاهبرداری در این کشور را اعلام کنند پیش رفتن.

جانسون و توری آن از کارتهای وضعیت هند ، گواهی تولد و کارت پزشکی وی استفاده می کردند. وی گفت که کارمند مشکوک شد و با کارتهای خود به طبقه بالا رفت.

Tori-Anne در ژانویه هنگام بازخوانی این حادثه برای CBC News گفت: “من ترسیده بودم.” “همه چیز ، با دستبند بودن ، بعد از همه شناسایی ها ، ما نشان دادیم که همان هستیم.”

مدیر بانک با شماره 911 حدود 2 “جنوب آسیا” تماس گرفت

وکلا هم اکنون متن تماس 911 و گزارش تغییر یافته توسط پلیس پلیس ونکوور را منتشر کرده اند.

مرلین اسلت ، مشاور ارشد ملت هیلتسوك گفت: “هنگام خواندن آن درد دلم بود.”

رونوشت ها نشان می دهد که یک مدیر شعبه BMO با تلفن 911 جانسون و نوه اش را صدا می زند و ابتدا بیان می کند که BMO فکر می کند این دو کارت شناسایی جعلی ارائه می دهند.

مدیر گفت که او همچنین نگران پول زیادی است که جانسون در حساب خود داشته است – پولی که او و سایر اعضای هیلتسوک به عنوان نتیجه تسویه حقوق بومیان دریافت کرده اند.

طبق متن ، مدیر تصور می کرد این جفت جفت آسیای جنوبی هستند ، جانسون را 50 ساله و توری-آن را یک نوجوان تخمین می زنند. اما در بخش دیگری از تماس ، مدیر از جانسون به عنوان “آقای نجیب زاده” یاد می کند.

جانسون در مصاحبه ای از خانه اش در بلا بلا گفت: “من از اینكه آنها گفتند ما مردم جنوب آسیا هستیم كه دارای كارت وضعیت هستیم بسیار متعجب شدم و این فقط ذهنم را به باد داد.”

جانسون و توری آن در تلاش بودند تا اولین حساب بانکی خود را در شعبه بانک مونترال افتتاح کنند. او از یک کارت وضعیت صادر شده توسط دولت و همچنین یک کارت بهداشت BC استفاده می کرد ، که طبق گفته دولت فدرال ، شناسایی کافی برای افتتاح حساب در هر بانک کانادایی است. (بن نلمز / سی بی سی)

مدیر می گوید خدمات بومی توصیه می کند با پلیس تماس بگیرید

به نظر نمی رسد در تماس 911 مدیر BMO بفهمد کارت وضعیت هند چیست.

در یک زمان مدیر به اپراتور می گوید “از طرف هند ، دولت ، به ما گفته شد که با پلیس تماس بگیرید.” هنگامی که از او برای توضیح خواسته شد ، مدیر اظهار داشت: “من در مورد تأیید وضعیت هند با شماره … در وب سایت دولت کانادا تماس گرفتم.”

مدیر شعبه BMO سپس می گوید خدمات بومی کانادا – آژانس مسئول صدور کارت وضعیت هند – توصیه کرد که آنها با پلیس تماس بگیرند.

سلت گفت: “تماس با خدمات بومی کانادا برای من برجسته بود.”

“یک تماس گیرنده یا شخصی در آنسوی تلفن ، ارائه مشاوره برای ضبط کارت و تماس با مقامات واقعاً نگران کننده بود ، و این نژادپرستی سیستمی است ، این نژادپرستی نهادینه شده است.

“ما به عنوان یک کشور جاده طولانی در پیش داریم.”

CBC با خدمات بومی کانادا ، BMO و VPD تماس گرفته است تا درباره این حادثه که در تماس 911 ذکر شده اظهار نظر کند اما هنوز پاسخ نداده است.

گزارش پلیس 4 دلیل برای سوions ظن ارائه می دهد

در ماه ژانویه ، کامرون فاولر ، مدیر BMO به CBC گفت که کارمند BMO به دلیل خطای دفتری در کارت وضعیت هند Tori-Anne ، که جانسون تأیید کرده است ، با 911 تماس گرفته است.

کارت وی دو شماره کارت را داشت ، خطایی که از آن زمان توسط خدمات بومی کانادا برطرف شده است.

گزارش پلیس چهار دلیل را نشان می دهد که مدیر شعبه تلاش برای افتتاح حساب جدید را “مشکوک” دانسته است: خطای دفتری در کارت وضعیت هند Tori-Anne. سپرده پول بزرگ اخیر جانسون روز قبل شماره تلفن خود را در حساب تغییر داد. و کارت وضعیت هند جانسون با آنچه در پایگاه داده BMO مطابقت ندارد.

برای جانسون ، تماس 911 و گزارش پلیس راحتی چندانی در مورد دلیل دستبند و بازداشت او و نوه اش در خیابان شلوغ خیابان ونکوور روبروی بانک فراهم نکرد.

وی گفت: “من هنوز در تلاش برای درک آن هستم.”

جانسون می گوید از شکایت در مورد حقوق بشر احساس عصبی می کند ، اما اضافه می کند این کار درستی است.

“من می دانم که این کاری است که من باید برای خانواده ام انجام دهم و این کار نه تنها برای ما باید انجام شود [Heiltsuk] ملت ، اما برای سایر افرادی که به دلیل رنگ پوست مورد تبعیض قرار گرفته اند “.

از آن زمان این بانک عذرخواهی کرده و VPD این حادثه را “تأسف بار” خوانده است.

آنجلا استریت از CBC این داستان را در ژانویه منتشر کرد. برای شنیدن صحبت های وی در مورد شکایت تازه حقوق بشر و گوش دادن به بخشهایی از تماس 911 ، روی پیوند صوتی زیر ضربه بزنید:

نسخه اولیه9:38جزئیات مربوط به تماس 9-1-1 که منجر به دستگیری نامناسب پدربزرگ بومی در BMO شد ، به دست می آید

آنجلا استریت با استفان کوین درباره دستگیری ماکسول جانسون در مقابل چشم نوه 12 ساله اش صحبت می کند. 9:38