مستاجر انتاریو که با افزایش 350 دلاری اجاره بها در ماه روبرو شده است، خواستار شفافیت بیشتر در قراردادهای اجاره است.

کارا پترونیک که با افزایش غیرمنتظره 350 دلار در ماه اجاره خانه خود در سنت کاترینز، آنت.

پترونیک گفت: «این یک سیلی به صورت است.

پزشک متخصص طب طبیعی گفت که وی خانه شهری جدید و بزرگ سه خوابه را در خیابان راسل 177 در سال 2021 با قیمت 2000 دلار در ماه، در بالاترین سطح بازار اجاره، اما نزدیک به محل کار و خانواده، اجاره کرده است.

پترونیک، 36 ساله، اجاره نامه ای را امضا کرد که شامل بروشور اطلاعاتی از هیئت صاحبخانه و مستاجر (LTB) بود که حقوق و مسئولیت های هر دو طرف را، همانطور که توسط CBC همیلتون مشاهده شد، تشریح کرد.

انتاریو از صاحبخانه ها می خواهد که بروشور را قبل از شروع اجاره به مستاجرین ارائه دهند، همانطور که در بالای سند ذکر شده است.

اما در نگاهی به گذشته، پترونیک گفت که بروشور LTB “دزدانه نوشته شده است” و او را تحت این تصور نادرست قرار داد که واحدش تحت کنترل اجاره است.

بروشور «خلاصه جامع» نیست: LTB

بروشور می گوید که صاحبخانه ها حق افزایش اجاره بها را دارند اما معمولاً “فقط یک بار در سال بر اساس دستورالعملی که توسط دولت انتاریو تعیین می شود.”

به عنوان مثال، در سال 2023، صاحبخانه ها می توانند اجاره را تنها 2.5 درصد افزایش دهند. هر چیزی بالاتر باشد و آن ها باید ادعای خود را مطرح کنند و از LTB تأییدیه بگیرند.

با این حال، علیرغم ذکر برخی استثناها، بروشور هیچ اشاره‌ای به این موضوع ندارد که برای خانه‌هایی که برای اولین بار پس از 15 نوامبر 2018 اشغال شده‌اند، مانند ساختمان‌های جدیدتر مانند خانه شهری پترونیک، صاحبخانه‌ها می‌توانند اجاره را به هر میزانی افزایش دهند.

دولت نخست وزیر داگ فورد لغو کنترل اجاره برای واحدهای اجاره ای تازه ساخته یا تازه تبدیل شده اندکی پس از شروع به کار در سال 2018. این به عنوان راهی برای تشویق توسعه دهندگان به ساخت اجاره های هدفمند ارائه شد.

پترونیک گفت: “اگر می دانستم کنترل اجاره وجود ندارد، آن را اجاره نمی کردم. راهی وجود ندارد.”

جانت دیلین، سخنگوی LTB به سی بی سی همیلتون گفت که بروشور آن “به معنای خلاصه ای جامع” از قانون اجاره مسکن نیست.

Deline به مالکان و مستاجرین دستور داد تا در LTBها “مواد را کاوش کنند”. اجاره در انتاریو صفحه وب.

فرم قرارداد اجاره مسکونی پترونیک حاوی اطلاعات قدیمی نیز بود و بیان می‌کرد که اگر صاحبخانه بخواهد اجاره بها را بالاتر از دستورالعمل استانی افزایش دهد، مستاجران می‌توانند در LTB با آن مخالفت کنند – حقی که مستاجران خانه‌های جدید دیگر ندارند.

او اجاره نامه خود را برای 1 فوریه 2021 امضا کرد – یک ماه قبل از اینکه استان فرم را به روز کرد تا شامل این واقعیت باشد که ساختمان های جدید تحت کنترل اجاره نیستند. هر دو نسخه برای دانلود در دسترس هستند در سایت استان.

صاحبخانه می گوید افزایش هزینه ها مقصر افزایش اجاره بها است

در مصاحبه ای با سی بی سی همیلتون، مالک پترونیک، آلا یوسف، یک دلال املاک مستقر در میسیساگا، گفت که برای پوشش “افزایش قابل توجهی” در هزینه ها از جمله وام مسکن، مالیات بر دارایی، بیمه، اجاره بهای هر 16 واحد را 17.5 درصد افزایش می دهد. برف روبی و محوطه سازی.

او گفت که شرکت او Limitless Management and Services زمین خالی را با قصد فروش تک تک واحدها توسعه داد، اما تصمیم گرفت آنها را به جای آن پس از بالا رفتن هزینه های ساخت، اجاره دهد.

یوسف در نامه ای به پترونیک در اوایل سال جاری گفت که افزایش 17.5 درصدی اجاره بها ضروری است.

خانه های شهری
صاحبخانه علا یوسف می گوید که اجاره هر 16 واحد را افزایش می دهد. (سامانتا بیتی/سی بی سی)

یوسف نوشت: «این اولین افزایشی است که من از زمان اشغال این واحد ارائه کرده‌ام و تا کنون عمداً افزایش نیافته و سعی کرده‌ام تا جایی که ممکن است جلوی خود را بگیرم. اما هزینه‌ها به حدی رسیده است که من نمی‌توانم از افزایش قیمت اجاره خودداری کنم.»

پترونیک گفت که می‌داند چرا استان این تغییر را انجام داد – برای ترویج ساخت مسکن بیشتر – اما به نظر نمی‌رسد که این تغییر را انجام دهد. او در خانه شهری می ماند زیرا خانه های دیگری برای اجاره در همسایگی او وجود دارد.

“احساس می کند [landlords] پترونیک گفت: “اگر می خواهید مسکن بیشتری با این قیمت ها بسازید، برای هیچ کس پایدار نیست.”